Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Lampy przednie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Lampy przednie
Autor Wiadomość
bodvar 



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Leśna



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:05   [R600] Lampy przednie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Chciałem się dowiedzieć jaka jest różnica między lampami europejskimi a angielskimi bo muszę wymienić. Tylko nie wiem jakbym wziął same klosze od angielskich czy by pasowały?? Czy załamanie światła jest właśnie na kloszu inne czy po prostu odbłyśniki są inaczej ustawione??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 14, 2011 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:08   

Lampy UK oswietlaja lewa strone drogi i znaki po lewej stronie. Wiec zalamanie swiatla w nich wyglada mniej wiecej tak \__ \__

U nas jezdzi sie po prawej stronie wiec znaki sa po prawej stronie i zalamanie swiatla jest odwrotnie niz tam czyli __/ __/

Zakladajac lampe UK i jezdzac po EU oslepiasz innych. W R600 klosz stanowi pryzmat. Wiec z angielskiej lampy przyda Ci sie wszystko oprocz klosza!

Chcac wymieniac lampy kupuj EU!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bodvar 



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Leśna



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 19:39   

a jak rozpoznać lampę z EU od GB??
i gdzie można je kupić i po jakiej cenie??

[ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 20:39 ]
pomoże mi ktoś bo może pojadę na giełdę i jeszcze mi ktoś wciśnie angliki w cenie europejskich:(
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 20:04   

Kupić możesz przez Allegro, bądź przez nasze forum. Ceny europejskich reflektorów zaczynają się mniej więcej od 350 zł, te po mniej niż 300 zł to zazwyczaj angielskie. Nie ma stuprocentowej metody na rozpoznanie reflektora roverowskiego pod tym kątem. Ja mogę powiedzieć, że w tych europejskich reflektorach do r600, które oglądałem, wszystkie miały po dwie strzałki na zewnątrz, ale inni tu na forum mówili co innego więc pewnie nie jest to regułą. Dodatkowo warto patrzyć na oznaczenie kraju, który wydał legalizację czyli oznaczenie w kółku np. E20. Jeśli dopuszczone zostały w Wielkiej Brytanii to mają oznaczenie E11, jeśli w Niemczech, to E1, w Polsce E20. Niestety, to też nie daje gwarancji, bo np. legalizowane mogły być w WB ale dla innego kraju. Podobnie - oznaczone E12 były legalizowane w Austrii, ale też nie wiadomo na jaki ruch. Zatem to oznaczenie nie mówi nam tak na prawdę niczego. Ja jednak unikałbym E11 i brał te o innym oznaczeniu. Najlepiej porównać jest oczywiście szkło reflektora, mając pewne europejskie.

PS>Napisz ogłoszenie o kupnie na forum, zapewne ktoś zadzwoni z propozycją. Ewentualnie dzwoń do ludzi z Allegro i dopytuj się czy na pewno europejskie. Zachowaj korespondencję mailową i w razie czego będziesz miał dowód na ewentualne oszustwo.
 
 
Tomassso 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 74
Skąd: Łódź

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 20:07   

Witam.
Zapoznaj się z tym http://www.roverki.pl/article.php?sid=451 ;)
Z własnego doświadczenia radzę nie sugerować się oznaczeniem homologacji :roll:
Np. ja miałem oznaczenie E1 czyli teoretycznie homologacja niemiecka, a lampa anglik :???: Zwróć szczególną uwagę na oznaczenie "rodzaju ruchu" czyli strzałki na lampach. W R600 chyba nie powinno być strzałek :roll: Niestety nie sprawdzę, bo (po delikatnej przeróbce - żeby nie oślepiało) dalej jeżdżę na jednym "angliku" :wink:
Ostatnio zmieniony przez Tomassso Nie Kwi 04, 2010 07:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 21:58   

bodvar napisał/a:
a jak rozpoznać lampę z EU od GB??
jak bedziesz na gieldzie to po prostu popatrz na lampe i na pryzmat. Jak bedize sie zakrzywial w dobra strone to zalamuje swiatlo po "europejsku" jak w odwrotna to po angielsku :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bodvar 



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Leśna



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 15:39   

popatrzyłem na swoje szczątki reflektorów i miałem tam strzałki w prawo tzn że są do ruchu prawostronnego?? na wszystkich będą takie strzałki??
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 19:08   

bardzo prosto rozróżnić:
1
europa ma 2 strzałki a angielskie mają 3 (dwie skierowane w strone kierónków a jedna w przeciwną stronę)
2
jak się przyjżysz dokładnie na klosz to zobaczysz że na wysokości żarówki są tak jak by dwa trójkąty na szkle "DUŻY W LEWO a MAŁY W PRAWO EUROPA "
"DUŻY W PRAWO MAŁY W LEWO ANGLIK"
to widać na pierwszy rzut oka i po tym najłatwiej rozróżnić :smile:
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 19:39   

bodvar, poprostu popatrz na reflektor i na pryzmat w jaki sposob bedzie zalamywal swiatlo. Czy to takie trudne?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 19:47   

faecd napisał/a:
bodvar, poprostu popatrz na reflektor i na pryzmat w jaki sposob bedzie zalamywal swiatlo. Czy to takie trudne?

Jak dla mnie byłoby to trudne bo nie wiem jak powinien załamywać światło ;)
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 19:51   

Mazak, moj pierwszy post. Wystarczy przyjzec sie pryzmatowi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 19:59   

faecdwszystko ok ale jak kupuję lampe jade na szrot itp biorę ją do ręki to nie jestem w stanie tego sprawdzic na oko!!!
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 21:44   

Mazak, jestes!

No moze nie Ty bo powiedzmy jeszcze nie wiesz jak sie to sprawdza ale uwierz da sie!

[ Dodano: Nie Kwi 04, 2010 22:44 ]
Zwracam honor. Faktycznie w roverach 600 po samym pryzmacie ciezko rozpoznac czy lampa jest eu czy uk. Wlasnie sie poprzygladalem lampom na allegro i ciezka sprawa.

W r400 czy r200 to z daleka nawet jak nie wyrazne zdjecie na allegro wisi da sie rozpoznac.

Jeszcze raz wielkie sorry :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 21:52   

faecdluzik :razz:

da się da trzeba tylko dobrze przyjżeć sie kloszowi z bliska z ciekawości poszedłem sprawdzić bo mam lampe od angola i porównałem tak jak pisałem wyżej
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 18:12   

thef napisał/a:
Ja jednak unikałbym E11 i brał te o innym oznaczeniu

Te oznaczenia E11, itd, o niczym nie świadczą, a tylko o kraju, gdzie lampa uzyskała homologację. Rozpoznać je można po użebrowaniu klosza - jak już pisaliście - dokładnie chodzi o to, że jeśli lampa ma świecić po europejsku, czyli tak: _/ _/ to użebrowanie powinno być pod pochyłością. Bo jeśli się przyjrzeć, to pochyłości są w dwie strony: \_/ ale użebrowanie jest pod tą pochyłością, która ma oświetlać pobocze - w przypadku lamp europejskich pod tą: _/ a nie pod tą \_

Właśnie sprawdziłem to na swoim samochodzie i wszystko pasuje - jesli ktoś nie będzie rozumiał do końca, to dać znać i zrobię foto, o co biega :ok:

Oprócz tego w AŚ kiedyś był artykuł, jak rozpoznać lampy od angola i coś właśnie pisali o strzałkach; jak Mazak, ale to było dawno i nie mogę znaleźć tego numeru :/ Wiem tylko, że 2 strzałki znaczą "lampa lewa/lampa prawa", a nie "anglik", więc możesz, Mazak, mieć rację co do 3-ciej strzałki... Może uda mi się znaleźć tę gazetę.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 18:17   

Mayson specjalnie poszedłem sprawdzić bo mam jednego luźnego anglika i porównywałem :smile: i na moim angolu są 3 strzałki
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:47   

No to już nie szukam gazety :)

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 21:47 ]
A jeszcze powiem, ze z tymi "trójkątami", też się zgadza, ale odwrotnie (jeśli patrzeć na lampy od przodu) - mały z lewej, duży z prawej - Europa :mrgreen: :ok:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Mazak 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 482
Skąd: Hastings/Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 21:12   

faktycznie troche nie jasno to napisałem z tymi trójkatami
generalnie europa mały trójkąt w kierunku grilla a duży w kierunku błotnika teraz będzie jaśniej
anglik na odwrót :grin:

[ Dodano: Wto Kwi 06, 2010 22:12 ]
ps.dotyczy to lewej lampy
_________________
To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 21:36   

Mayson napisał/a:
Te oznaczenia E11, itd, o niczym nie świadczą, a tylko o kraju, gdzie lampa uzyskała homologację.
Napisałem przecież o tym w swoim poście, więc proszę cytować całość :P .

Ze strzałek również nie wynika wszystko wprost, bo generalnie oznaczenia w lampach rovera nie pokrywają się z ogólnie przyjętymi ;) .
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 21:51   

Mazak napisał/a:
ps.dotyczy to lewej lampy
Chyba obu lamp.
Mały trójkąt z lewej, duży z prawej.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Lampy przednie
gucwiz Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Lis 12, 2008 17:08
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Lampy przednie
luki.f Rover serii 600, Honda Accord 6 Nie Maj 02, 2010 10:38
Mazak
Brak nowych postów [R620] Przednie lampy
michal_s. Rover serii 600, Honda Accord 7 Pią Gru 21, 2007 11:40
thef
Brak nowych postów [Rover 620 si] - Przednie lampy źle świecą
LanDrYn Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Mar 19, 2013 14:59
Mariusz27
Brak nowych postów [R620] Czy lampy przednie pasują od anglika
mariuszek86 Rover serii 600, Honda Accord 40 Czw Maj 08, 2008 13:53
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink