Żadnych objawów związanych ze smarowaniem silnika. Nic nie puknęło i kontrolka check-engine zapaliła się przy pełnej sprawności i jeździe bez żadnych negatywnych objawów. Zatrzymałem auto, kontrolka zgasła po ponownym rozruchu było O.K. Dalej to już coraz częściej i aż do całkowitej utraty mocy(bo do domu daleko), chociaż silnik kulawo pracuje nawet teraz.
Kaj, Bo ja tak miałem jak ty piszesz w zimie przy -26°C jechałem sobie pod górkę az nagle brak mocy check engine i tyle. potem po nowym odpaleniu nie było jz w cale mocy ale kontrolka sie nie świeciła i auto gasło tez.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Kaj, Bo ja tak miałem jak ty piszesz w zimie przy -26°C jechałem sobie pod górkę az nagle brak mocy check engine i tyle. potem po nowym odpaleniu nie było jz w cale mocy ale kontrolka sie nie świeciła i auto gasło tez.
To wygląda na bardzo podobne objawy, bo mi też się to zdarzyło po raz pierwszy zimą i też kontrolka się nie zapaliła.
Też skłaniam się ku pompie, ale pewności nie mam i stąd moje pytanie o przyczyny.
Nie ukrywam, że zimą miałem z autem problemy. Po spuszczeniu z filtra paliwa tego, co nie tylko było ropą. Odpowietrzyłem dobrze układ i auto chodziło, ale długo musiałem kręcić zimny silnik. Z czasem i z ciepłym dłużej zapalał. Wymieniłem gruszkę i ponownie filtr paliwa. Po tygodniu wyrzuciłem gruszkę z Allegro bo zalatywała chińszczyzną i założyłem Lucasa. Jednak gruszka nadal była pusta. Podpompowane paliwo ginęło gdzieś w pompie (może zawór przy powrocie z wtrysków). Po przeczyszczeniu tego zaworka jurto odpalę auto. Dalej nie mam pojęcia , gdzie mam szukać przyczyny.
Próbowałem czytać błędy ze złącza, ale nie mam pinu na przedostatnim złączu (15) w dolnym rzędzie. Na dole jest tylko 16, a czytałem o pinie nr 4 i 15 do odczytu błędów
[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 16:18 ]
Firq napisał/a:
Kaj napisał,
Cytat:
Auto odpala, ale pracuje nierówno i kopci na niebiesko
oraz
Cytat:
Wada jest w pompie
Skąd ta pewność ze wina tkwi w pompie
może wtrysk któryś mocno kuleje przez to ciężko pali i nie równo pracuje
zaczynaj od najłatwiejszych rzeczy które moga być powodem.
Auto wkręca się na obroty
Jak kopci na niebiesko oznacza to ze olej się spala, jak by coś nie halo z paliwem to dym był by czarny
Już po problemie.
Odpowiadam:
- Pewność, że wada jest w pompie miałem od początku i trafiłem
- Żaden wtrysk nie kulał, bo mam inny komplet sprawnych chociaż nie nowych wtrysków. Wymieniłem wszystkie i to nie były wtryski
- Auto nie wchodziło na obroty i pisałem o tym kilka razy. Nie dostawało paliwa, więc paliło nierówno bez możliwości wejścia na większe obroty i kopciło nie przepaloną ropą.
- Kopciło ciemno niebiesko nie paliło oleju bo turbina jest w bardzo dobrej kondycji, bez luzów i pracuje cicho.
Tak więc powodem było znaczne nagromadzenie paprochów w zaworze zwrotnym w pompie wtryskowej i paliwo wracało do zbiornika
Firq dobrze kombinował
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum