Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover All] Automatyka sterowania oknami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:02
[Rover All] Automatyka sterowania oknami
Autor Wiadomość
siwrelax 



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Pruszków



  Wysłany: Pią Cze 04, 2010 11:17   [Rover All] Automatyka sterowania oknami

Witam wszystkich. Kiedy tylko kupiłem Roverka mojego, byłem przekonany, że mam uszkodzony sterownik szyb, do momentu, gdy na forum przeczytałem, że u mnie jest ok i we wszystkich R200 automatyka sprowadza się tylko do opuszczania szyby kierowcy. Pozostałe 3 operacje na szybach są realizowane na zasadzie: 3masz przycisk to działa, puścisz przycisk - nie działa. Rozwiązanie rodem z Daewoo Tico :cool:

I tu pojawiła się myśl: Przydałby się mały tuning układu sterowania oknami.

Na dzień dzisiejszy widzę 2 opcje:

1 - Istniejącą instalację uzupełnić o dodatkowe elementy umożliwiające sterowanie obu szyb w obu kierunkach pojedynczymi impulsami (tak jak fabrycznie opuszczanie szkła kierowcy)

2 - Przeszczepić z jakiegoś dawcy cały moduł komfortu, okablowanie, przyciski i dopasować do Roverka. (Rozwiązanie na pewno droższe, bardziej pracochłonne, lecz chyba o większych możliwościach - np. dwustopniowe przyciski jak w Octavii II, lub sterowanie w zależności od czasu wciśnięci przycisku jak w Oplach)

Skłaniałbym się osobiście ku opcji 1, ale nie jestem pewien jak do tego podejść - pojęcie o elektronice mam zaledwie podstawowe, więc z przeprojektowaniem instalacji sam raczej nie dam sobie rady.

I tutaj prośba do zainteresowanych: Czy ktoś się zastanawiał nad podobnym tematem? Na naszym forum nie znalazłem odpowiedzi.

Ciekawy projekt znalazłem tutaj: http://forum.ep.com.pl/vi...46f4619a7c7ca64
Ostatnio zmieniony przez siwrelax Nie Cze 06, 2010 02:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 04, 2010 11:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 21:02   

Nie wiem co za idiota to wymyślił, aby oryginalne sterowniki szyb wywalać a w ich miejsce montowac jakieś wynalazki. przecież seryjne wolkswagenowskie sterowniki są banalnie proste i na dodatek posiadaja diagnostykę, nie mozna sobie wyobrazić nic lepszego.

Wracając do tematu rovera. Myślałem nad tym w roverze 800. Tutaj funkcja auto działa tylko na dół na wszystkie 4 szyby. Dorobienie funkcji auto do góry nie stanowi problemu, wystarczy tylko wydłużyć czas impulsu (z 0,5sekundy czyli tyle ile trwa krótkie przyciśnięcie do około 5-8sekund czyli tyle ile trwa całkowite zamknięcie okna). Problemem będzie zastosowanie dwustopniowych przycisków, dlatego właśnie dałem sobie z tym spokój, ale zapewne jeszcze wrócę kiedyś do tego tematu.
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 12:49   

Kontrola zamykania i otwierania szyb automatycznie nie opiera się na pomiarze czasu. W zależności od stanu akumulatora i napięcia alternatora czasy się zmieniają. Kontrola polega na pomiarach prądu pobieranego przez silniczek szyby. Tylko tak opracowana automatyka zapewnia odpowiednie odłączenie zasilania. :wink:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 14:32   

Nie wiem jak to jest w R200, ale w R800 mogę trzymać przycisk nawet 5minut a i tak jak tylko szyba się domknie to automatyka odłącza zasilanie z silnika. Dlatego w tym modelu można zrobić tak jak pisałem, na pewno będzie to najprostsze rozwiązanie i nic się nie spali.
 
 
 
siwrelax 



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Pruszków



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 02:57   

w R200 chyba (Podkreślam CHYBA) jest tak, że zamiast krańcówek końcowe położenia szyb sygnalizowane są za pomocą poboru prądu. Jak szyba jest otwarta na maxa to przyciskając guzik, silnik chce otwierać dalej, ale nie daje rady, więc się wyłącza. Podobnie jest przy zamkniętym oknie.,Myślałem, żeby dołożyć jakieś sterowanie impulsowe, takie jak np. do sterowania silnikami w obrabiarkach... impuls + to silnik jedzie w jedną stronę, impuls - :silnik się wyłącza, impuls - poraz drugi: silnik jedzie w drugą stronę... tylko jak to zrealizować?

P.S. Tomek 1212 - sterowniki volksvagena nie są banalnie proste, bo choćby do pieprzonej centralki sterowaniem szyb idzie ze 25 przewodów! To wcale nie jest takie proste do podłączenia jak by się wydawało z punktu widzenia użytkownika... Faktem jest, że jest tam od razu moduł domykający szyby impulsem z centralnego, co jest niewątpliwie dużym plusem. Jednak problemów z instalacją tego ustrojstwa masa...
Prościej chyba byłoby stuningować Automatykę roverowską (przynajmniej w przypadku R200, bo w R800 jednak seryjny układ jest bardziej skomplikowany)
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 11:46   

Kolego jeśli chce Ci się z tym trochę pobawić, to wystarczy prosty układzik na mikrokontrolerze, z kilkoma przekaźnikami, sterowany oryginalnym przyciskiem od szyb.

Przy okazji można by zrealizować domykanie i sterowanie tylnymi szybami jak byś kiedyś chciał dokładać.

Myślę, że koszt takiej zabawy wyniósł by Cię ok. 500 zł na gotowe (przy okazji byś takich układów zrobił więcej, bo za wykonanie laminatu płacisz dużo, lecz głównie za dokumentację a nie sam laminat, wiec jak od razu zrobisz 10, to różnica będzie kilkanaście zł).

A jak przekładać z innego, to trzeba z w miarę starego (aby był elektryczny a nie elektroniczny) np. jakiejś hondy czy toyoty.

A tak w ogóle to naprawdę jest denerwujące, że ona się tylko na dół automatycznie rusza, co ich bolało, żeby automatycznie się też zamykała :P
 
 
siwrelax 



Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Pruszków



Wysłany: Pon Cze 07, 2010 00:21   

Owszem, jest to denerwujące i dlatego postanowiłem zrobić jakiś taki układzik sterujący... Z tym, że teraz nie mam za bardzo czasu, żeby to projektować, a płacić za projekt nie zamierzam, skoro można samemu coś zdziałać (mam nadzieję na pomoc zainteresowanych tematem). Jak tylko będę miał trochę czasu i ochoty, to na pewno się za to zabiorę :) i myślę schemat rozwiązania zapodać na forum, kiedy takowe już zmontuję i będzie działać. Na razie jednak muszę się troszkę w sprawach automatyki doszkolić, więc na efekty mojej pracy przyjdzie poczekać, chyba, że ktoś bardziej obeznany się przyczyni i mnie zmobilizuje :)

PZDR
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R ALL] Rover bez rys
Alexi Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Nie Paź 10, 2010 17:09
sniffi
Brak nowych postów [rover all]
spalanie
pawel.o83 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Nie Sie 30, 2009 13:35
sknerko
Brak nowych postów [all] Rover *ZERO* ?
WildChild Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Lip 12, 2011 17:19
wild_weasel
Brak nowych postów [R all] Serwis MG Rover
piterek1812 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sob Lip 03, 2010 19:09
piterek1812
Brak nowych postów [Rover 75 1.8 2001r]
majk84 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Lis 24, 2017 10:20
newland86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink