Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Problem ze sprzęgłem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Problem ze sprzęgłem
Autor Wiadomość
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Czw Lip 22, 2010 10:05   [R600] Problem ze sprzęgłem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam

mam pewien problem, wczoraj mozna powiedziec ze zaciely mi sie biegi. Nie dalo rady wbic zadnego jak silnik byl uruchomiony. Wiec myslalem ze to pompka sprzegla bo troche ciekla wiec mysle kupie gumki i postram sie uszczelic ta pompe. Jednak biore sie za odkrecanie pompy udalo mi sie po wielkich trudach, gdyz byl problem z jedna sruba od pompy schowana za masa kabli, ale w koncu sie udalo. Mysle sobie sprawdze rowniez wysprzeglik. Odkrecilem go i mysle ze jest w porzadku nie bylo zadnego wycieku, w srodku tez zadnych luzow nie bylo wiec mysle ze wysprzeglik dobrze. Ale co zauwazylem lapa od sprzegla rusza sie w jedna strone. Wydaje mi sie ze wysprzeglik powinien wypychac lape jednak ona stoi i ani drgnie. I tu pytanie, co tu zrobic, co jest zepsute. Czy do wymiany sprzeglo?? Czy podczas wymiany sprzegla trzeba wyciagac caly silnik czy tez nie. Czy moze ktos juz naprawial sprzeglo i moze podac jakies wskazowki co do jego ewentualnej wymiany??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 22, 2011 00:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 22, 2010 10:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 22, 2010 14:15   

jeśli wysprzęglik nie rusza łapy to problem jest gdzieś w ukłądzie wysprzęglania a nie w samym sprzęgle ... jesli łąpa by pracowała, a sprzęgło nie reagowało, to wiadomo, że trzeba wyjmować skrzynię. Wystarczy tylko skrzynię wyjac ... nie trzeba całego silnika wyjmować żeby wymienić sprzęgło :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Czw Lip 22, 2010 20:54   

jezeli chodzi o lape to ona chodzi jedynie w jedna strone i slychac jakies stukanie. Tam jest jakis taki luz okolo 2 cm i w tym przedziale rusza sie ta lapa. Nawet gdy byl podlaczony ten wysprzeglik to lapa ruszala sie identycznie.
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 22, 2010 21:04   

Wygląda na to że jednak poszło sprzęgło, a co dokładnie trudno wnioskować, tarcza mogła się rozsypać, łożysko wyciskowe, sprężyna talerzowa docisku ...hm i pewnie bez wyjęcia skrzyni się nie obędzie.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 07:25   

wiec wlasnie biore sie za wyciaganie jej, ale powiedz mi czy przy wyciaganiu skrzyni trzeba rozkrecaj rozrusznik ( na ilu srubach on sie trzyma). Do skrzyni beigów idzie drazek zmiany biegów i przy jego zakonczeniu jest taki bolczyk czy nit ktorego nie moge wybic moze jakies pomysly jak sie go pozbyc?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 08:07   

sammer21 napisał/a:
czy przy wyciaganiu skrzyni trzeba rozkrecaj rozrusznik ( na ilu srubach on sie trzyma)

tak, te same śruby trzymają też skrzynię częściowo ... chyba 3 sztuki.
Cytat:
Do skrzyni beigów idzie drazek zmiany biegów i przy jego zakonczeniu jest taki bolczyk czy nit ktorego nie moge wybic

musisz go wybić ... weź jakieś stare wiertło dokładnie dopasowane średnicą lub sworzeń, śrubę cokolwiek innego i go wybij i jeszcze na dodatek uważaj, żebyś go nie zniszczył ... jak źle go wybijesz to później możesz mieć luz w tym miejscu, a to skutkuje tym, że wajcha od biegów będzie latała jak w ikarusie.

Inna metoda, to ściać nit w krzyżaku na drążku zaraz za skrzynią a później przy skłądaniu zastąpić go śrubą z nakrętką samokontrującą.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



  Wysłany: Pią Lip 23, 2010 20:49   

Wiec udalo mi sie wyciagnac skrzynie i co sie okazalo ze sprzeglo jest jeszcze w bardzo dobrym stanie, gruba tarcza docisk tez, tylko troche lozysko szumialo ale chyba to nie przeszkadza, nasmarowalem i chodzi juz lepiej. Teraz jak spowrotem zalozylem skrzynie lapa juz chodzi w obie strony. Wiec nie wiem czemu wczesniej nie chodzila?? Moze naprawde by]la wina jedynie pomki i tego ze ulkad sie zapowietrzyl. Sam juz nie wiem :bezradny:

Zobacze jak zaloze pompke oraz wysprzeglik czy bedzie dzialac
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 23, 2010 20:59   

Jak dobrze odpowietrzysz to powinno być ok :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 09:10   

Zalozylem wkoncu nowa pompke oraz odpowietrzylem uklad i nic nadal nie mam sprzegla. Wiec dlaczego nie dziala sprzeglo. Przy lapie jest luz taki ze mozna ruszac wysprzeglikiem wpychajac go do srodka i bardzo malo wypycha. (tak jakby trzonek byl za krotki). Bo jak sprawdzalem czy wchodza biegi lapiac metalowa rura lape i dociskajac sprzeglo to wchodzily. Jak sie rozlaczy wysprzeglik z lapa, na lapie jest ruch okolo 2 cm moze troche wiecej ( mozna normalnie lekko reka poruszac i sie rusza)
POMOOCY!!!!
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 10:41   

może jest wyrobione zabezpieczenie na widełkach łapy :hm:
Sprawdzałeś, czy widełki sztywno siedzą jak miałeś skrzynie na wierzchu?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 11:18   

To znaczy?? Jak mialem skrzynie na wierzchu to lozysko trzymalo sie na tej lapie, ale jak sciagalem skrzynie to lozysko wypadlo. Wsadzilem je i sie trzymalo. Samo lozysko troche szumialo ale jak dalem smaru oraz smarowidla w plynie to juz chodzilo ok.
A gdzie znajduje sie to zabezpieczenie na widelkach??
A jezeli to zabezpieczenie jest wyrobione to co z tym faktem zrobic??
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 19:38   

chodzi o te widełki co popychają łożysko. one są przekręcane przez wałek, który jest obracany przez łapę i wysprzęgllik. Widełki muszą sztywno być przymocowane do tego wałka. Jeśli jest luźno, to trzeba zrobić tak, żeby nie było luźne ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Sro Sie 04, 2010 09:20   

Dobra mam pytanie kolejne z wielu :)
czym sie roznia te dwa wysprzegliki
1 http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=906

2 http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1006

czy moze byc tak ze u mnie byl zamontowany zły?? Bo ja mialem taki jak w pozycji 2.
Czy oba maja taki sam długi trzonek??
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sro Sie 04, 2010 11:18   

Ten pierwszy jest do wersji RH600 z silnikami benzynowymi Hondy F18A3, F20Z1/Z2 oraz H23A3 a ten drugi do pozostałych wersji z silnikami Rover'a, między innymi do 620 SDi :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Sob Sie 07, 2010 11:10   

Chyba znalazlem powod dlaczego moj Rover nie jezdzil. To raczej byl jak mowiliscie wysprzeglik. Bo zalozylem nową uszczelkę do siłownika i narazie jakos jezdzi ale nadal z niego wycieka płyn więc chyba czas zalozyc nowy :) I miejmy nadzieje ze bedzie jezdzil
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Problem ze sprzęgłem.
Jaki jest płyn, który wlewa się do zbiorniczka wyrównawczego pompy sprzęgła.
Gość Rover serii 600, Honda Accord 13 Wto Wrz 11, 2007 21:05
thef
Brak nowych postów [R600] Problem ze sprzęgłem
Jeśli coś wiesz proszę napisz to. Kazda informacja jest cenna.
pavel3d Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Mar 22, 2010 14:11
Paul119
Brak nowych postów [620 SDI] problem ze sprzęgłem
arek52p Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Paź 10, 2011 11:13
arek52p
Brak nowych postów [620] Problem ze sprzęgłem
macwro23 Rover serii 600, Honda Accord 6 Sob Wrz 14, 2013 18:35
macwro23
Brak nowych postów [620] Problem ze sprzegłem !?
maG_xx Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Lut 18, 2012 12:47
maG_xx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink