Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si 98r] - Problem z utrzymaniem temperatury silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 20:37
[R416Si 98r] - Problem z utrzymaniem temperatury silnika
Autor Wiadomość
Lukasz0000 



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 17
Skąd: Gliwice

Rover 400

  Wysłany: Sro Paź 06, 2010 20:43   [R416Si 98r] - Problem z utrzymaniem temperatury silnika

Witam ... Od dzisiaj jestem właścicielem Rovera 416 z roku 1998, niestety po przejażdżce odkryłem pewien mankament, temperatura silnika cały czas się zmienia, gdy osiągnie odpowiednią dla pracy silnika (podejrzewam że włącza się wentylator i studzi silnik) zaraz spada do minimum (poniżej skali) a potem na nowo rośnie i tak cały cykl się powtarza.

Moje pytanie ... Jak można ustabilizować ten problem, co jest czynnikiem który może to powodować ?? W jaki sposób i gdzie mogę uzyskać informację na temat rodzaju silnika który posiadam nie sugerując się opisem na tylniej klapie?

Jeśli macie dodatkowe pytania to proszę o kontakt: posiadalalukasz@gmail.com i weźcie pod uwagę to że nie mam pojęcia o tym samochodzie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 06, 2010 20:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 06, 2010 20:51   

Silnik masz 4 cylindrowy, 16 zaworowy, model 16K4F.
Prawdopodobnie do wymiany czujnik temperatury.

Może też coś być nie tam z termostatem, powinien się zamknąć jak temperatura jest za niska.

Czyli najpierw termostat, jak nie pomoże to czujnik temperatury.

Ale przed tym wszystkim bym sprawdził czy silnik faktycznie się wychładza czy to czujnik od wskaźnika szaleje.

P.S.
Co do silnika, jeśli chcesz mieć 100% pewności że to ten co piszę, to napisz mi czy wygląda tak jak mój na zdjęciu powyżej. Jeśli tak to taki właśnie masz (tylko co do pojemności trzeba się upewnić, ale raczej nikt przekładki nie robił na słabszy).

Pozdrawiam
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 06, 2010 21:50   

a moze po prostu ktos zmienial plyn chlodniczy i nieodpowietrzyl ukladu
:???:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 06, 2010 21:58   

On ma tendencję raczej do samo odpowietrzania, ja jak zmieniałem chłodnicę to zalałem płyn, trochę na węże po naciskałem, dolałem a potem przez parę km dolewałem jak układ się odpowietrzał.
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 06, 2010 23:28   

a mzoe przytkala sie nagrzewnica?? ostatnio mialem podobny przypadek w mondeo z instalacja LPG przytkal sie parownik i nagrzewnica, nei chcialo grzac do kabiny i temperatura skakala
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 08:09   

Ja miałem ostatnio taką sytuację, że temperatura powoli rosła, a na trasie po osiągnięciu mniej więcej 2/5 skali zaczynała spadać do zera. Po zatrzymaniu auta znów rosła, a po przejechaniu x km spadała. Winny był termostat - otworzył się i już nie zamknął :P Obieg był cały czas otwarty i wpadające w czasie jazdy powietrze chłodziło płyn, a w wyniku nieustającego krążenia płynu- chłodzony był silnik. Wymiana termostatu (40zł + robocizna) i problem z głowy.

Sprawdź może najpierw czy po odpaleniu na postoju zimnego silnika przewód, w którym płynie chłodziwo (między termostatem, a silnikiem) nie robi się od razu ciepła - jeśli tak - termostat się nie zamyka. Przewód ten powinien robić się ciepły dopiero po osiągnięciu temp silnika ~88-92'C (nie pamiętam dokładnie ile w przypadku Rovera) - 2mm poniżej połowy skali.
 
 
Lukasz0000 



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 17
Skąd: Gliwice

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 10:13   

Dzięki Panowie za informacje.

Postaram się to jak najszybciej sprawdzić zgodnie z waszymi wskazówkami.
I oczywiście przeleje tutaj swoje spostrzeżenia.

ADI-mistrzu, Jeśłi chodzi o silnik konstrukcja jest podobna ale znalazłem małe różnice w ułożeniu iektórych elementów, jak zrobie zdjęcie to postaram się je tutaj umieścić.

A co do tego silnika gdize są jego numery i czy z nich nie da się odczytac modelu silnika tak jak to było w przypadku Hondy bądź za pomocą numeru nadwozia ??
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 14:50   

Wiem, komputer masz pod szybą itp. ale silnik jest ten sam, różnimy się tylko budą, moja jest mniejsza (200 mam).
Poniżej zdjęcie z lokalizacją numerów.
 
 
 
Lukasz0000 



Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 17
Skąd: Gliwice

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 13:26   

Witam ponownie

Pojechałem sobie na wstępną kontrole i wymianę płynów
Jeśli chodzi o olej był czyściutki nie miał żadnych śladów mieszania się z chłodziwem.
To samo tyczy się chłodziwa jest czyściutkie i z pomiaru wyszło że do -36C.

Próbowałem także odpowietrzyć układ ale wszystko jest OK. Więc teraz pozostaje mi termostat i jeśli z nim będzie wszystko ok, to czujnik temperatury nie ruszam. Chyba że coś jeszcze według Was? Ale na odpowiedź będę czekał dopiero jak uporam się z aktualnymi sprawami :)

Zauważyłem podczas jednego popołudnia spędzonego pod samochodem kilka niepokojących spraw. Jedna to wykrzywiony napinacz paska rozrządu ale myślę, że w poniedziałek wymienię wszystkie paski znajdujące się w moim Roverku. Pytanie moje jest takie jakie mamy paseczki:
rozrząd,
klinowy,
pompa wody,
pompa wspomagania, czy coś jeszcze?
i co przy tej wymianie jeszcze jest ? rolka napinacza?

A druga sprawa to pordzewiała miska olejowa.. Powiedzieli żeby ją przetrzeć szczotką drucianą i pomalować zwykłą minią...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416Si] Problem z odpaleniem silnika R416Si..
egon23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Pią Lis 04, 2011 00:30
egon23
Brak nowych postów [R416Si 97] Temperatura silnika - problem.
Rosnąca temeratura silnika...
Resacro Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 08, 2010 17:27
Resacro
Brak nowych postów [r416Si] Zmiana silnika,problem z odpaleniem
marcin.81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Pon Sty 23, 2012 21:02
7Tomi
Brak nowych postów [ Rover 400] Problem z utrzymaniem obrotów
mloody1713 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Paź 31, 2014 21:43
tronsek
Brak nowych postów [R416Si LPG 98r] Zmiana silnika
pomocyyy
Pinderski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Maj 03, 2010 22:08
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink