Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Moj rover strasznie duzo pali przy na prawde spokojnej jezdzie 70/80/90 maaxx spalil ponad 12 litrow (mierzylem przez zalanie do pelna przejechanie 100 km i ponowne zalanie do pelna pod korek oczywiscie) sprawdzane na normalnej plynnej trasie pozamiejskiej.
Wymienilem termostat lambde swiece filtry plyny.
Dodam ze swiece sa zalewane i sa czarne. Lecz nie dymi rura wydechowa jest wporzadku (siwa).Uwazam ze auto sie przelwa bo jak zagasi sie je to problem z odpaleniem najlepiej pali zimny. moze cos mu za duza dawke paliwa podaje trudno powieedziec Auto ma moc ma przyspieszenie lecz lekkiego muła na 2 biegu. Obroty silnika utryzmuja sie caly czas na poziomie 900 niezaleznie od tego czy jest zimny czy rozgrzany. spalanie mnie strasznie martwi prosze o jaka kolwiek pomoc jestem w stanie nawet nawiazac wspolprace z osoba ktora bedzie potrafila to naprawic;/ Prosze o pomoc pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 22, 2010 07:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Drodzy koledzy. szukam w internecie nonstop przykladow analogicznych sytulacji.. i znalazlem tak owa ."""
Witam jakies 3 tgodnie temu kupilem autko roverka 214 si tydzień temu nim wyjechalem i zauwzyłem ze na 100 km spalil mi prawie 18 litrów, i na wolnych obrotch silnik nierowno pracuje dusi sie ale niegasnie.. a jak jest ziny i nim startuje to tez jakby sie dusił bo zrywa, na prostej idzie jak strzała i zadnych problemow niema. tylko to spalanie i nie rowne chodzenie na wolnych obrotach""""
koles pojechal do elektryka i pokazal mu takie bledy, Zastrzegam ze ja u elektryka nie bylem bylem natomiast u mechanika ktory wzial go na komputer ktory bledow zadnych nie wykazal po braku aktywnosci sondy i braku aktywnosci wzaznika od temp na desce rozdzielczej wymieniony zostal termostat i sonda lambda. Temu panu natomiast elektyrk wykryl takie o to bledy w jezyku angielskim wydaje mi sie ze sa analogiczne z moimi prosze o pomoc specialistow mechanikow itp w ocenie sytulacji
Błedy ktore wykazal tamtemu panu z analogicznej sytulacji z roverem
Witam.
Około tygodnia temu również kupiłam Rovera214 1.4 16V 1997r. Chciałabym dowiedzieć się czy problem spalania rozwiązał się, bo sama zaczynam się martwić.
W trasie przy średniej prędkości 100/110 km/h spalił około 8,5, jednak jeżdżąc po mieście po zalaniu kilkunastu litrów wskazówka paliwa po kilkunastu, a nawet kilku przejechanych kilometrach opada do minimum.
W zamiarze mam sprawdzić jeszcze dokładnie jak wygląda to moje spalanie i jaką mam rezerwę, poprzez zalanie do pełna - 100km itd. byłabym mimo to bardzo wdzięczna za odpowiedź czy w Waszym przypadku sprawa się wyjaśniła. Zaznaczę, że auto nie jest jeszcze do końca sprawdzone, kilka rzeczy jest do wymiany.
Pozdrawiam
Witam,
myślę, że mogę podpiąć się do tematu dużego spalania
Generalnie po zakupie auta został wymieniony rozrząd, filtr powietrza (paliwa nie), z czasem świece, palec, kopułka, kable WN. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej działa poprawnie, bo schodzi z obrotami po nagrzaniu, aczkolwiek wskazówka w nominalnej pozycji znajduje się pomiędzy kreską 1000rpm, a kreską niżej (750rpm?), ale bliżej 1000rpm. Wymieniony został również termostat. Auto ma moc, nie ma problemu z odpalaniem itp. Na trasie spalanie mieści się w przyzwoitych granicach, natomiast w mieście jest tragicznie (nie mam ciężkiej nogi). Analiza spalin nic nie wykazała. Postanowiłem sam sprawdzić lambdę i wykonałem czynności opisane w FAQ:
- na zimnym silniku, jakoś przez pierwsze 10sek napięcie na sondzie wynosi 0.45V,
- po nagrzaniu się sondy, czyli po tych 10sek, napięcie wynosi około 0.7 V (ssanie, obroty około 1100rpm)
-po 2-3 minutach, napięcie zaczyna oscylować między 0.2V-0.6V, i tak już utrzymuje się
-po otwarciu przepustnicy (na około 3000rpm) napięcie na chwilę skacze na 0.6V-0.7V po czym się stabilizuje i oscyluje 0.2V-0.6V
-gdy "nagle" zamykam przepustnicę, napięcie maleje do około 0.1V, ale za chwile skacze do 0.7V i utrzymuje się tak przez 3-5sek, w tym czasie silnik ma 1000rpm, po tym czasie obroty spadają do nominalnych, a napięcie zaczyna oscylować 0.2V-0.6V
Wszystko wygląda dobrze, oprócz momentu zamknięcia przepustnicy i utrzymywanie przez 3-5sek bogatej mieszanki, w warunkach miejskich może mieć to chyba wpływ na spalanie?
Jeśli jest ktoś komu spalanie w mieście osiąga wartości poniżej 10l mógłby podzielić się wynikami swoich pomiarów lambdy, to byłbym wdzięczny.
Dodam, że auto w swojej przeszłości i przy poprzednim właścicielu miało instalację gazową, więc jest może coś na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
Ogólnie te silniki słyną, że lubią więcej paliwka niż inne 1.4.
Mój na początku jak go kupiłem palił w zimie 14-15 litrów na początku wymieniłem kable, świece, filtr paliwowy, spalanie spadło, rok później w zimie spalanie wzrosło do 16-17okazało się że termostat był dokonał żywota( wiecznie był otwarty) wymieniłem termostat i od tamtej pory spalanie spadło do 10-11 litrów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum