za CCU jest jeszcze jedna aluminiowa puszka z jedrą kostką(sporo kabli cienkich) -"CRU" AT
Japońskiej produkcji - na forum nikt nic nie pisał na ten temat. Co to jest i czy rozbierać? Kiepskie dojście i mnie korci bo jeszcze tego nie ruszałem.
po odłączeniu wtyczki z tego cru nie świecą kontrolki w desce rozdzielczej ????
idę to rozebrać i wieczorkiem dam znać
DLA NOWO Przystępujących do dyskusji - Mam problem elelktryczny i NAJ co muszę mieć by śmigać roverkiem (bo to zdrowy sport) jet WYCIERACZKI i LUSATERKA, obczystałem forum i
brak mi pomysłów , Może zacząć od początku wszystko sprawdzać?????
[ Dodano: Sro Lis 17, 2010 16:40 ]
Rozebrałem to CRU - kilka układów scalonych, rezystory, oporniki, diody -ładny bajzel ale
Made in Japan i luty są O.K. więc poskładałem i wszystko bez zmian.
[ Dodano: Sro Lis 17, 2010 16:41 ]
Rozebrałem to CRU - kilka układów scalonych, rezystory, oporniki, diody -ładny bajzel ale
Made in Japan i luty są O.K. więc poskładałem i wszystko bez zmian.
[ Dodano: Czw Lis 18, 2010 10:11 ]
zacznę sprawdzać wszystko od początku.
Fotele - jest pod fotelem kierowcy kostka zasilająca , 4 przewody ,czarny-masa ,2cienkie-jeden z prądem a następny bez(jak włączę pstryk od podgrzania fotela to jest prąd) , ostatni gróby pomarańczowo-żułty i w nim nie ma prądu(jak go odciołem i zmostkowałem z cienkim prądowym to fotel działa ale nie pamięć fotela)) więc myślę że w nim powinien iść prąd i mam pytanie , CZY KTOŚ WIE GDZIE JEST KONIEC TEGO PRZEWODU?????? . z całą wiązką wchodzi pod fotel przy progu i znika. Pod kierownicą nigdzie go nie widać-przy kostkach a owijek przewodów nie prułem.
Gdzie znaję bezpiecznik od foteli w oznaczeniach nie ma????
O.K. BEZPIECZNIK był przepalont , nikt tego nie znalazł ani nie tykał łapami bo były ostro zapaćkane . Aby sprawdzić musiałem je wyczyścić. Tydzień męczarni a to bezpiecznik :twisted: Fotele latają ale PAMIĘĆ foteli NIE. TO ma związek z niedziałającymi lusterkami , jestem pewien.
Rozebrałem włącznik szyb i lusterek, prąd dochodzi tylko do szyb na płytce i one działają
ale prądu nie ma w części płytki tam gdzie są przyciski od lusterek. Kostka do płytki ma prąd tylko w jednym przewodzie, myślę że jeszcze conajmniej w jednym powinno iść napięcie do lusterek. Macie jak sprawdzicz w którym przewodzie powinien jeszcze iść prąd?
Nie wiem czy jest na forum jakiś R800 z pamięcią działającą w 100%. Generalnie u mnie działa i nie rozładowuje akumulatora, jednak po jakiś czasie zapomina ustawienia.
Oczywiście wiece jak się ja programuje ? Ustawiamy fotel do żądanej pozycji, Wciskamy następnie jednocześnie przycisk "seat memory" oraz "1" lub "2" zależnie do tego do której komórki pamięci chcemy zapisać ustawienia. W momencie naciśnięcia tych dwóch przycisków powinien być słyszalny cichy dzwoneczek oznajmiający zapisanie pozycji fotela.
Gdy przestawimy fotel w inną pozycje, a będziemy chcieli wrócić do którejś zapisanej pozycji wystarczy, że wciśniemy sam przycisk z numerem danej komórki pamięci, czyli "1" lub "2". Przycisk ten musimy trzymać cały czas, dopóki fotel i lusterka nie skończa ustalać swoją zapisaną wcześniej pozycje. Tak, lusterka też pamiętają swoje ustawienie. Gdy fotel i lusterka skończą się regulować znów będzie słyszalny cichy dzwoneczek sygnalizujący, że fotel i lusterka są w odpowiedniej pozycji i możemy już puścić przycisk.
Wracam od moich lusterek - nikt nie pisał gdzie idą prądy do płytki z przełącznikami od lusterek i szyb więc zaczołem mostkować - delikatnie - i zaczeło pikać tak jakby "programator od pozycji lusterek czy fotela" delikatny dzwięk i raczej ściszony nie to co pikanie od alarmu. W innym mostku pika alarm i chodzą zamki w drzwiach. Myślę że wszystko jest podpięte pod alarm. Wymienię cały układ sterujący i wtedy zobaczę czy to coś da.
Mam dostęp do części od Rovera 827 więc jeśli macie jakieś uwagi co mogę jeszcze dobrać by
chodziło wszystko to proszę pisać.
Osobiście myślę o sterowniku foteli i przełącznikach wycieraczek, czy sprawdzać wszystko po koleii - zamontować a jak będzie bez zmian to oddać i tak do skutku.
mam CCU z pilotem zdobyłem za 30zł , polazłem do roverka , zrobiłem przekładkę i KAPLICA
- akus padł - podpiołem go do ładowarki i rano sprawdzę jaki efekt z innym ccu
Dam znać jutro.
Jestem bardzo wdzięczny za pomoc, dzięki.
I zastanawiam się czy to przez mojego roverka niedosypiasz bo odpisujesz w nocy -24:00 -2:00. Mogę cię pocieszyć iż ja też przez niego nie sypiam najlepiej.
Pilot nie będzie ci potrzebny, powinien działać ten co miałeś dotychczas, ponieważ on jest synchronizowany z czujnikiem podczerwieni który umiejscowiony jest pod lusterkiem wstecznym. Chyba, ze masz pilot radiowy, ale raczej powinieneś mieć infra red.
tyloniusz napisał/a:
I zastanawiam się czy to przez mojego roverka niedosypiasz bo odpisujesz w nocy -24:00 -2:00.
Tak, problemy twojego Rovera spędzają mi sen z powiek, nie spałem ani chwili odkąd założyłeś ten temat.
[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 21:11 ]
Tak więc z niecierpliwością czekam aż naprawisz owo cudo, bo wreszcie chciałbym się wyspać ...
Po zmianie CCU - BEZ ZMIAN.
Jeszcze mam pytanko- Mam rozebrany układ z przyciskami od szyb i lusterek tnen z drzwi,
w jednym przewodzie jest prąd a w innych nie i sprawdzając próbnikiem (podłączonym do masy ) dotykam przewodu i opuszcza się szyba lewa, dotykam innego to prawa. Zdziwiło mnie to ale może jakieś przełączniki reagujące na masę(-), ale sterownik pod kierownicą od wycieraczek (taki elektromagnesik) ma tak samo, gdy go dotykam próbnikiem(oporniczka) to się załancza i lekko zaczyna świecić próbnik. Obok jest inny elektromagnesik i on tak niema.
Czyli gdy jest załonczonyl ub nie dotykanie go próbnikien nic nie zmieni i ten cienki przewód któryw tamtym lekko świecił tu jest normalny (-). Czy to normalne. CZy to jakieś przebicie.???
Z wycieraczkami CIUT lepiej bo jak naduszę spryskiwacz to oczywiście płyn nie leci ale wycieraczki latają z 4razy i się wyłanczają. ZAWSZE coś.
Pod kierownić elektromagnesik LUCAS - nie łączył bo bolce oderwane od cyny ale polutowałem i sam w sobie jest O.k. Może wiesz kiedy on powinien się załanczać, gdy zwieram go ręcznie nic się nie dzieje?
[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 13:55 ]
Sprawdziłem ten LUCAS to stycznik od awaryjnych jest O.k.
stycznik od wycieraczek ma 4 bolce a wkłada się go do kostki co ma 5 kabli?
To wkładam inny co ma 5 bolcy i przepala się bezpiecznik nr 7 od sterowania silnikiem?
Od wycieraczek jest nr 6 .
Wymienić całą skrzynkę bezpieczników?
[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 16:22 ]
WYCIERACZKI DZIAŁAJĄ - wyciągłem włącznik z kierownicy i okazało się iż dwa bolce były zgięte i nie wchodziły we wtyczkę , wyprostowałem i jest O.K.
nie lata pompka spryskiwacza - prąd dochodzi - czyli do wymiany i powinno być O.K.
LUSTERKA - tylko to i mogę śmigać - prąd dochodzi do grzania lusterek , jeśli lustra są powiązane z pamięcią foteli to kicha bo pamięć nie działa, jak się zabrać do tego?
Tu ci nie pomogę, bo nigdy nie miałem problemów u siebie z lusterkami, ale z doświadczenia nabytego na innych egzemplarzach R800 mogę ci powiedzieć, że dość częstą usterką w tym modelu jest przełącznik zespolony (ten w drzwiach kierowcy) oraz moduł pamięci w fotelu kierowcy (lubi ciągnąć prąd).
Zacznij od posprawdzania napięć na zasilaniu, schematy chyba masz.
O dziś chodzę do pracy i nici z naprawy. Obadałem iż lusterka mogę ustawić ręczni i też będę jezdził. Takimi duperelami zajmę się w następny urlop. Bardzo DZIĘKUJĘ za pomoc.
Trochę pośmigam rowerkiem (wyłącznie w celach zdrowotnych-taki sport) i jeśli coś wyniknie nowego będę pisał.
Pozdrawiam Wszystkich Mających Karty Rowerowe. :mrgreen:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum