Wysłany: Pon Gru 13, 2010 14:45 [R420] Problem ze sprzęgłem i zmianą biegów
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam serdecznie.
Mam problem z moim Roverkiem 420 D. Problem jest dość specyficzny (tak mi się wydaje), a w funkcji SZUKAJ nie znalazłem odpowiedzi na podobny problem.
Otóż ów problem polega na tym, że przy włączonym silniku niemożliwa jest praktycznie zmiana biegów. Sprzęgło wydaje się luźniejsze, lekko "łapie" dopiero po wciśnięciu pedału do samej podłogi. Jeśli silnik jest wyłączony - zmiana biegów jest możliwa.
Udałem się dziś podobno do dobrego "mechanika" w Grudziądzu, ale jak otworzył maskę to zdębiał (miał problemy ze zlokalizowaniem zbiorników płynów), popatrzył na sprzęgło, kazał powciskać pedał sprzęgła i z radością stwierdził, że "całe sprzęgło do wymiany" Udałem się do sklepu z częściami, żeby zobaczyć ile to sprzęgiełko może kosztować. Jak usłyszałem 1000 zł to się prawie przewróciłem.
Kiedy już doszedłem do siebie, zreflektowałem się, że coś tu nie gra. Wydaję mi się, że jeśli byłoby to całe sprzęgło to zmiana biegów w ogóle nie byłaby możliwa. Wróciłem do mechanika, podzieliłem się moimi spostrzeżeniami i kazałem mu sprawdzić wysprzęglik. Po 30 minutach podziwiania kunsztu brytyjskich inżynierów i zaproszenia znajomych-mechaników stwierdził, że "to jednak nie sprzęgło, a pompa sprzęgła nawaliła". Konkretnie wskazał na siłownik.
Proszę Was - bardziej doświadczeni ode mnie znawcy Roverów - powiedzcie:
co faktycznie może być przyczyną awarii?
czy znacie jakiegoś dobrego mechanika w Grudziądzu, Gdańsku, albo gdzieś w okolicach? Bo z tym obecnym cudotwórcą to ja do ładu nie dojdę.
Czekam na wskazówki.
Przepraszam za rozwlekłość i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Gru 15, 2010 11:41, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 13, 2010 14:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam! U mnie podobne objawy były jak jedna ze sprężyn wyskoczyła i czasem były problemy z biegami dopóki nie zasprzęglił na stałe.
Jeśli masz wysprzęglik to poczytaj na forum bo jest dużo postów w tym temacie. (Ja mam linkę więc nie ogarniam wysprzęglika)
Uczciwy i dobry mechanik to Kazubowski w G-dzu tylko jak każdy w naszym cudnym mieście będzie marudził, że nie ma czasu.
Ja wstawiałem do Popaszkiewicza na przeciwko Bliskiej w Tarpnie. Umówiłem się z nim, że zajrzy i zobaczy co jest grane i jeśli będzie potrzebne sprzęgło to zamówię i na drugi dzień będzie.
Założyłem sprzęgło NATIONAL z TomaTeam.
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=897 http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=868
Ważne! Jeśli będziesz zamawiał od Tomiego to koniecznie przed zamówieniem skontaktuj się z nim telefonicznie.
Witam.
A jak wciskasz sprzęgło to pedał idzie lekko czy z oporami? Może po prostu łapa sprzęgła zatarła sie. U mnie tez myślałem że sprzęgło bo ślizgało sie a okazało sie po zdjęciu skrzyni, że to łapa była zatarta.
A jakby twój mechanik widział Honde Civic diesel to identyczne rozwiązanie jest w Roverze. Kiepski mechanik, koniecznie zmień go!
...fakt... mechanik do wymiany... "mój" mechanik który wymieniał mi padniętą pompę sprzęgła (pedał wpadł w podłogę) stwierdził że w Saabach już coś takiego robił i da rade i tu... łącznie z odpowietrzeniem wysprzęglika (patent na strzykawkę) ... więc Rover to nie jest znów taki wynalazek...
Witam po długim czasie.
Otóż po wizycie w warsztacie mechanik stwierdził uszkodzenie pompy sprzęgła (nie podaje płynu). Tak więc pompka do wymiany. I tu pojawia się moje pytanie: czy do mojego Roverka pasuje pompa sprzęgła od auta innej marki, czy też muszę kupić takie oto:
Dzwoniłem do sklepu z częściami od Land Rovera, ale powiedziano mi, że niby jest to taka sama pompa, ale problemy są przy montażu.
Pompka od Hondy Civic też wydaje mi się inna...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum