Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Remont silnika - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Remont silnika - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:35   

apples napisał/a:
Jak wygląda kolektor dolotowy i chłodnica intercoolera?

pewnie jak u każdego, czyli olej olej olej i sadza przez EGR - nic strasznego, jeździ się tak dalej i łyka kolejne bawary :wink:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:41   

kris-tofer czy ty jesteś damianz11? :smile:

Pytam bo chcę wiedzieć jak jest dokładnie u niego i czy diagnoza turbo jest prawidłowa. Bo jeżeli turbo by aż tak lało że tłok wypalony to kolektor i chłodnica IC tonie w oleju.
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:42   

damianz11 napisał/a:
Głowicy planować nie bede na 100%. (Tak, tak zaraz mi się przegrzeje silnik. Wiem )
W moim przypadku 99% to od turbo które lało olej w cylindry. Tyle na dzisiaj.

Jeszcze dodam że pierwszy cylinder jest minimalnie zjedzony. Wymienie oba.



Czy w Twoim przypadku to na 99% turbo czas pokaże...jezeli by tak było silnik spalając olej nieźle by dymił...niewiem czy słyszałeś o rozbiegnięciu silnika...

Lejąca turbosprężarka chyba niema możliwości skierowania oleju na poszczególny cylinder? Jak puszcza to po równo na wszystkie. Co rozumiesz przez stwierdzenie "minimalnie zjedzony" ?? ?
W tym silniku są tuleje?
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 21:21   

w silnikach bmw po rozwaleniu turbiny wypalają się końcówki wtrysków , a tłok przez padnięty wtrysk , podobna rzecz się dzieje m47r czyli naszych silnika , a co do stwierdzenia że nie będzie szlifu glowicy , to taka robota bez sensu , bo albo robić na odpie....... i narzekać zaś na markę ROVER :) , albo porządnie , koszt szlifu 50-70 zł a spokój i pewność dobrej roboty.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 22:09   

Autko już prawie złożyłem ale jeszcze nie odpala. Na każdy cylindrze mam po 22Bary.
 
 
gienek73 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2007
Posty: 19
Skąd: Lipnica Wielka



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 23:00   

Jak się nie robiło wcześniej remontów to łatwo zrolować robotę bo trochę wiedzy i praktyki ta operacja akurat wymaga ale ... dla chcącego jest do przejścia. 15 lat temu jak robiłem remont pierwszego diesla w cięzarowym to ok 2 tygodnie z książką składałem, grubych błędów nie zrobiłem a co radochy było jak odpaliło to ... bezcenne :D Że siedziałem w tym kiedyś to i znam nieco ludzi którzy to robią dzisiaj po warsztatach na wsiach (sam ze wsi pochodze a miasta daleko ode mnie) i ... nieco bałbym sie im dawać do ręki remont mojego silnika.
Pytania o pierścienie pozornie głupie ale ... też kiedyś slęczałem nad nimi jak pierszy remont robiłem, jak pasować, jak je układać, jak zakładać to akurat wiedziałem. Tak samo dokręcanie śrubek, ksiażka, klucz dynamometryczny i ślęczenie :D A widziałem jak to robią "spece" od remontów i nie zawsze dobrze.

Więc ktoś ma odrobinę wiedzy, chęci, nie bedzie mu mocno szkoda kasy jak będzie trzeba poprawić to ... sporo frajdy i radochy jak się uda, po drodze zawsze czegoś się jeszcze mozna nauczyć ;)
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Lut 22, 2011 23:38   

Masz Gienek racje.

CHĘCI, CHĘCI I NAPEWNO ZROBISZ. Mechanik to robi szybko bo inne auta czekają. A samemu powoli, spokojnie i krok po kroczu i zrobione.

Jak to mówił byk. `` Powoli i całe stado``.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 09:26   

damianz11, gratuluję, super jeśli samemu Ci się udało :)
wiadomo, że powoli trzeba, tak jak przysłowie mówi i Gieniek też je pewnie zna: "Powoli bo się rozp.......li" :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT 190] Remont czy wymiana silnika?
Pucia Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Maj 24, 2019 15:12
slax
Brak nowych postów [MG ZT] Producenci części - remont silnika
gandi84 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Sie 06, 2012 22:33
gandi84
Brak nowych postów [R75] Uszczelka czy remont silnika ? A może wymiana ?
yankes18 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lut 28, 2019 20:07
mlodyolek
Brak nowych postów [R75] Kapitalny Remont Silnika - Fakty i Mity
keda Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Wrz 24, 2012 23:28
kris-tofer
Brak nowych postów [Szarpanie silnika 2.0 CDTi]
elclipse Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Wrz 08, 2018 15:14
elclipse



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink