jesli chodzi o glowice to sa te same. jedynie 1,4 ma inny skok walkow niz 1,6 i 1,8.
dodam ze walki od 1,6/1,8 w silniku 1,4 daje lepsze osiagi niz oryginal. przerabialismy ten temat kiedys na forum FSO.
skoro bloki tych trzech silników róznią sie tylko układem korbowo-tłokowym, to teoretycznie zmieniając dół silnika na 1.8 (z PG1), przykrywam go głowica z 1.4 (z wałkami 1.8) i mam normalne 1.8 120km/160nm...? wyprowadzcie mnie z błędu jesli żle myśle. dół silnika patrząc na aledrogo ok 600zł, wałki 200zł, rozrząd 350zł wiec za ok 1200zł mozna miec 1.8?
tak. doly silnika sa prawie identyczne.dla laika są nie do odróznienia.lepiej nie mieszac i zalozyc glowice 16 na blok 1,4. po pierwsze odejdzie dol silnika-600zl,walki200zl,no i dodatkowa robocizna! a i ryzyko jest duze bo nie wiadomo w jakim stanie dol jest.przewaznie sa po HGFach i nie wiadomo np jak dlugo chodzily w wodzie z olejem.
wiecej frajdy z jazdy jest na silniku 1,4 lub 1,6. 1,8 juz nie ciagnie tak w gore. przy niewielkiej masie pojazdu zostal bym przy pierwotnym projekcie.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 03, 2011 16:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
polanowanie w warsztacie u ojca kumpla, robota we własnym zakresie, uszczelki to wiadomo, a co z tymi sankami? jesli dobrze pamietam to przy skrzyni ktoreś mocowanie nie pasowało do 214Si? itak wychodzi taniej niz kupic cały silnik za 2k zł
polofix jak nie chce zakładac 16v do 1.4 bo taki silnik juz mam chce 1.8, 17km/33nm wiecej zapewne da sie odczuc, a 2 tys zł to nie taki znowu majątek
Ostatnio zmieniony przez kaczor662 Czw Mar 03, 2011 16:49, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum