Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Falujące obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Falujące obroty
Autor Wiadomość
speedxp 



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 34
Skąd: kraków



Wysłany: Czw Lis 19, 2009 21:55   [R414] Falujące obroty
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam.
Po ponad godzinie przekopywania forum..zrezygnowałem z poszukiwań.
Odpalam samochód na zimnym silniku obrotomierz wskazuje 1250.Dodaję gazu ,wskazówka spada płynnie i szybko na 1500 ,zawiesza się na około 2 sekundy i opada na 1250.Na ciepłym silniku obroty około 900 , dodaję gazu....zatrzymuje się na 1100 na okres około 2 sekund i opada na 900.Czasami zawiesza się na 1100 opada na 1000 potem mozolnie po 2-4 sekundach spada na 900........wzbudza się na 1100 na sekundę i opada.Ten problem występuje w 6 na 10 przypadków wysprzęglania.Trudno to dokładnie opisać ,ogólnie faluje i zawiesza się.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 03, 2011 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 19, 2009 21:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 19, 2009 23:17   

No i w czym problem? Temat poruszany na Forum setki razy. Na początek czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy.

Poczytaj tu:

http://www.roverki.pl/article.php?sid=334

i tu:

http://www.roverki.pl/article.php?sid=312
 
 
 
speedxp 



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 34
Skąd: kraków



Wysłany: Pią Lis 20, 2009 21:31   

Witam.
W dniu dzisiejszym przepryskałem przepustnicę zmywaczem gaźników i przepustnic WURTH.Końcowy efakt,na chwilę obecną zawiesza się przy 1300 obrotach na ciepłym silniku.Jutro na spokojnie postaram się to jeszcze raz dokładnie posprawdzać.
Kolego AdrianWWL chciałem się upewnić ,jestem elektronikiem nie mechanikiem samochodowym.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 21, 2009 06:10   

speedxp,

Jako, że dzisiaj sobota to pewnie trochę podziałasz przy aucie. :wink:

Na początek zresetuj ustawienia krokowca (stacyjka w pozycję zapłon, a potem pięć razy pedał gazu do dechy). Zagrzej samochód i zobaczy czy pomogło. Jeśli nie, to przeczyść wszystkie złącza elektryczne w okolicach krokowca i przepustnicy. To również może pomóc.

Częstą usterką w Roverkach jest zawieszająca się przepustnica. Objawem jest zawieszanie się obrotów na rozgrzanym silniku. Rozwiązaniem tego problemu jest zakup przepustnicy aluminiowej. (u Ciebie pewnie jest plastikowa)

Powodzenia! :grin:
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Lis 21, 2009 10:36   

AdrianWWL, 5 razy pedal w podloge na zaplonie to reset czujnika polozenia przepustnicy...
 
 
 
gener 




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 45
Skąd: Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 17:14   

Powiedzcie jakie powinny być wolne obroty na ciepłym silniku?

U mnie na ciepłym obroty z 1250 spadają na nieco poniżej 1000. Normalnie widzę ze od 0 do 1000 obrotow skala obrotomierza jest jakos tak dziwnie podzielona na 3 ponad sa juz 4 kreski. Mysle ze moze powinny byc na 2giej kresce, co?
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 17:19   

gener, patrz tu http://www.roverki.pl/article.php?sid=86
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
gener 




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 45
Skąd: Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 20:05   

OK fajnie patrzyłem w sumie tam ale nie zwróciłem uwagi na obroty.
Ty no to powinnem mieć obroty na 2giej kresce obrotomierza na biegu jałowym, co nie? Czy jak mam teraz nieznacznie pod 1000 to jest OK? Czy mogę sobie obniżyć je sam w jakiś sposób, albo czy powinnem je obniżyć?
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 20:14   

gener, patrz tu
AdrianWWL napisał/a:
No i w czym problem? Temat poruszany na Forum setki razy. Na początek czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy.

Poczytaj tu:

http://www.roverki.pl/article.php?sid=334

i tu:

http://www.roverki.pl/article.php?sid=312
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 746
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 26, 2009 22:37   

1200 na ssaniu
i około 850 na normalnym.
Przepustnice wymontuj z 4 śrubek i dokładnie denka przeczyść oraz kolektor scierą jak dotrzesz :)
krokowiec 2 śrubki i czyść na kolor srebrnej obrozy psa :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lis 30, 2009 08:49   

pomogło?
 
 
speedxp 



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 34
Skąd: kraków



  Wysłany: Pią Gru 11, 2009 22:54   

Witam.Troszkę naprawa przeciągnęła się w czasie (z powodu braku czasu :/ ). Czyszczenie przepustnicy ,nie przyniosło rezultatu.Jutro postaram się odkręcić krokowca,oraz jeszcze raz przepustnicę.Mam kilka innych problemów z roverkiem związanych z zawieszaniem,skrzypiąca kierownica,tylne prawe łożysko ,natomiast w przednik prawym kole przy prędkości >30km/h słychać tarcie.Siostra ma identycznego roverka i od 2 dni jest problem z odpaleniem.Odpala na sekundę i gaśnie (paliwo ok,filtr paliwa wymieniony ,akumulator ok).Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Gru 06, 2009 20:12 ]
Czyszczenie przepustnicy , oraz silniczka krokowego nie przyniosło efektu.Do problemu powrócę pod koniec przyszłego tygodnia , gdyż teraz mam znacznie ważniejszy z zawieszeniem :/ .Szukam na ten temat informacji ,lecz ........nic. :sad:

[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 22:54 ]
Temat uważam za zamknięty.Tak doczyszczonej przepustnicy ,oraz krokowca nie ma nawet po wyjściu z fabryki.Chu...............to dało...nawet troszkę pogorszyło.
 
 
rafi_ 



Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: interenet



Wysłany: Czw Lut 03, 2011 13:09   

Witam ja miałem podobny problem, tylko u mnie auto zapalało bez problemu, miało za wysokie obroty kopciło, przy dodaniu gazu na początku trochę sie dusilo, a spalanie masakra 20L na 100km, przyczyna tkwiła tylko w czujniku temperatury 2pinowym który podaje informacje do komputera, już po odłączeniu wtyczki obroty wskoczyły na 900 , przestał dymić i odrazu się wkrecał na obroty, za nim kupilem czujnik jeździlem z odłaczona wtyczka ( włącza się wdedy wentylator bo komputer podaje błedne dane ) , auto jeździlo ok i spalanie spadło o połowe, teraz po wymianie czujnika (brązowy 2pin koszt 48zł , nie polecam podróbek bo będzie to samo ) pali dużo mniej i jak dotąd żadnej awarii. :mrgreen:
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 03, 2011 13:32   

rafi_ napisał/a:
ja miałem podobny problem

Gdzie on tam podobny :razz: . U Ciebie obroty były cały czas zawyżone (ewidentna wina czujnika), a u Kolegi speedxp te obroty falowały...
 
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 20:14   [R414] Falujące obroty

Nie wiem Kolego czy ci pomoge z tym problemem,ale wytargaj tą linke i wlej tam WD-40... Miałem to samo i mi to pomogło,czy na zimnym czy na gorącym...
Nie wiem... - spróbuj może pomogę.siema i pozdro
_________________
Pavlo
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 16:42   

Pawel_416 napisał/a:
wytargaj tą linke
jaka linke?

U mnie pojawily sie falujace obroty :)

Miewa, ze skacze sobie 1250-750, 3-4 takei amplitudy i norma :)

Czasami podczas podskokow i skrecaniu np manewrowanie na parkingu, potrafi zgasnac:P

Ewidentnie tak mam juz od dawna co lato. Gdy tylko temp >20st!

Po swietach przeczyszcze krokowca ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
paul_d 



Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 31
Skąd: Internet



Wysłany: Pią Maj 06, 2011 12:45   

Witam, ja również miałem taki problem. Obroty zawieszały się na 1300 - 1400. Czasami po kilkakrotnym przygazowaniu spadały do normalnej wartości. Zauważyłem także, że czasami obroty pomimo nagrzania silnika spadały do 1000 a nie do 900.

Rozwiązywanie problemu rozpocząłem od przeczyszczenia silnika krokowego i przepustnicy. Niestety nic to nie pomogło. Pewnego dnia gdy obroty nie spadały do 900 tylko do 1000 na nagrzanym myślałem, że silnik jest niedogrzany i trochę go potrzymałem na obrotach ale mimo to dalej wisiały na 1000 a temperatura na wskaźniku na desce rozdzielczej była już bardzo wysoka.
Otworzyłem maskę i zauważyłem, że silnik jest strasznie gorący a wentylatory na chłodnicach (klimatyzacja i chłodnica) nie są włączone. Zacząłem podejrzewać czujnik temperatury. Okazało się, że są dwa (jeden idzie do komputera a drugi do deski rozdzielczej) i po ruszeniu kabla od tych czujników momentalnie załączyły się obydwa wentylatory a obroty spadły do 900. Temperatura na desce rozdzielczej była wskazywana poprawnie ale komputer odczytywał złą wartość. Czujniki te znajdują się patrząc od przodu silnika po prawej stronie i zostały zaznaczone na załączonym zdjęciu. Rozciąłem kabel najdalej jak się dało przed połączeniem z główną wiązką i wstawiłem nowy kabel do samego czujnika.

Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Poza tym oczyszczenie silnika krokowego i przepustnicy nie zaszkodziło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 si] falujące obroty
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Lip 03, 2014 09:38
Micros
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover45] Falujące obroty
Adam82R45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Lip 03, 2013 19:04
Adrian
Brak nowych postów [R420DIESEL99r]FALUJĄCE OBROTY
lipsz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Maj 07, 2010 18:20
steview
Brak nowych postów [R420] FALUJĄCE OBROTY/ ZIMNO W KABINIE!!
silesius Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 23, 2012 22:56
Adrian
Brak nowych postów [r400]falujace obroty szarpanie pomocy
pablo773 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Lis 30, 2011 07:51
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink