Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Podnoszenie zawieszenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Podnoszenie zawieszenia
Autor Wiadomość
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 10:59   [MGF] Podnoszenie zawieszenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam,

Jestem świeżym posiadaczem MGFa i poza tym, że ma swoje wielkie plusy, to posiada również minusy.

U mnie np. ogromnym minusem jest bardzo niska wysokość podwozia. Sierżanty na drodze przejeżdżam po skosie, BA nawet do garażu nie mogę wjechać! :)

Czytałem artykuł na ang. forum nt. podnoszenia zawieszenia i jeśli dobrze zrozumiałem można to zrobić używając kompresora. Niestety pisało tam o ciśnieniu 400 PSI (czyli ok. 27 atm).

Czy w taki wypadku mogę wykorzystać kompresor, który ma max 12 atm, czy może to grozić jego uszkodzeniem?

Ew. w jaki inny sposób można podnieść ten samochodzik?

W ostateczności, czy zna ktoś w Małopolsce firmę, która by była w stanie to wykonać?

pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 04, 2011 10:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 21:18   

Zawieszenie pompuje sie specjalnym płynem i specjalną pompą, pare osob w polsce ma cos takiego :)

Tobie najbliżej bedzie chyba do Tomiego (Pilzno), ew. mam numer do goscia który jest z Cieszyna jesli bylo by Ci lepiej ;)
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 21:47   

Jak z Wadowic, to daleko do Krakowa nie masz. Autoserwis p. Pawła Midowicza w Krakowie oferuje pompowanie gruszek w MGF - kontakt do niego masz w dziale warsztaty - małopolska.

Też się muszę udać, gdyż wyjazd z domu wymaga pokonanie minimum 2 progów o wysokości równej prześwitowi - za każdym razem skrobnę delikatnie i to już mnie denerwuje. Jeśli do niego pojedziesz byłbym wdzięczny za podanie ceny za taką usługę.
 
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Czw Maj 05, 2011 09:19   

Dzwoniłem właśnie do zakładu p. Pawła Midowicza - nabicie kosztuje 150 zł, można wykonać na poczekaniu, nie ma jakiejś kolejki.

Aczkolwiek zdziwiłem się troszkę, jak się dowiedziałem, że właśnie komuś pompuje :mrgreen:
Myślałem, że nie ma tych autek tak dużo :P

No i oczywiście w zakładzie sprawdzana jest od razu szczelność, także w wypadku wykrycia wycieku łatają dziury lub wymieniają potrzebne podzespoły.
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 12:52   

Byłem u niego wymienić olej - na parkingu oprócz mojego, 2 MGF i jeden TF :) a do tego jakaś Vectra - fuj i R200.

będę wdzięczny za kliknięcie magicznego "pomógł" :wink:
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
T-RoX 




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 36
Skąd: Wieliczka

MG MGF

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 16:44   

practicator napisał/a:
Byłem u niego wymienić olej - na parkingu oprócz mojego, 2 MGF i jeden TF :) a do tego jakaś Vectra - fuj i R200.

Pewnie jedno to moje niebieskie Trophy ;) zgadza się? :)

scooby napisał/a:
Myślałem, że nie ma tych autek tak dużo :P

Coraz więcej się ich zbiera, sam jestem świeżym posiadaczem.
W profilu masz napisane "MGF 1.8 160KM" to też masz wersje Trophy 160 czy podciągnięty z 145KM?

PS. Przydałoby się konkretne forum dla posiadaczy MGF w Polsce ;)
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 18:13   

T-RoX napisał/a:
W profilu masz napisane "MGF 1.8 160KM" to też masz wersje Trophy 160 czy podciągnięty z 145KM?


Biorąc pod uwagę, że w dowodzie pisze 160KM, to to będzie Trophy ;)

Gdzie tutaj w ogóle można zaprezentować autko?:)
Wyjaśniło by się więcej rzeczy przy okazji :D

PS

Pytanie 'za 100 pkt' - czy TFka była produkowana w 2000r ?:D

Pozdrawiam
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 21:22   

Jezeli zebrali bysmy sie tak solidnie to mozna by otworzyc swoje prywatne forum i raz na rok robic jakis zlot MGF/TF :)
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 21:48   

T-RoX napisał/a:
Pewnie jedno to moje niebieskie Trophy zgadza się?

ano. brzydko rozbebeszone, ale na wnętrze patrzyłem z zazdrością.
ponoć. pokrzywione zawory i cosik jeszcze - a myślałem że tylko HGF...

scooby napisał/a:
Pytanie 'za 100 pkt' - czy TFka była produkowana w 2000r ?:D


z tego co mi wiadomo to nie. model był 2002-2005 tzn. można trafić na egzemplarze wyprodukowane w 2001 roku, ale nie wcześniej. jak masz 2000 - to na 90% ktoś kupił MGFa, i go przerobił - nie jest to zbyt skomplikowane, trochę części wystarczy powymieniać. najlepiej sprawdzić VIN.


Mad napisał/a:
Jezeli zebrali bysmy sie tak solidnie to mozna by otworzyc swoje prywatne forum i raz na rok robic jakis zlot MGF/TF


zlot jak najbardziej, jednak forum nie jest potrzebne - ile znajdziesz aktywnych właścicieli MGF/TF - kilkunastu-kilkudziesięciu - to za mała społeczność jak na osobne forum.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 09, 2011 22:58   

scooby napisał/a:
Gdzie tutaj w ogóle można zaprezentować autko?:)
Wyjaśniło by się więcej rzeczy przy okazji :D


W garażu :)

Mad napisał/a:
Jezeli zebrali bysmy sie tak solidnie to mozna by otworzyc swoje prywatne forum i raz na rok robic jakis zlot MGF/TF :)

To już prędzej dołączyć do kabriolety.net czy coś takiego...

Jak spotkam na drodzę MGF/TF to kierowca zachowuje się tak, jakby poza sobą świata nie widział ;/ Nie wiem z czego to wynika. Nawet jest taki jeden właściciel, co stwierdził że na forum i do żadnego Klubu nie będzie dołączał i żeby dać mu święty spokój ;)

scooby napisał/a:
Biorąc pod uwagę, że w dowodzie pisze 160KM, to to będzie Trophy ;)

Mnie się Trophy kojarzył z niebieskim kolorem i bogatszym wyposażeniem. Pałąki za zagłówkami, itp.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
scooby 



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Wadowice



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 00:03   

Cytat:
z tego co mi wiadomo to nie. model był 2002-2005 tzn. można trafić na egzemplarze wyprodukowane w 2001 roku, ale nie wcześniej. jak masz 2000 - to na 90% ktoś kupił MGFa, i go przerobił - nie jest to zbyt skomplikowane, trochę części wystarczy powymieniać. najlepiej sprawdzić VIN.


No właśnie też mi się tak wydaje, no ale konsole, światła przód, zderzak przód, a co za tym idzie i maska mam z MGTF, ale biorąc pod uwagę rocznik to niemożliwe :)
Po sprawdzeniu numeru VIN dużo się nie dowiedziałem -> MGF and MG TF mi wyszło :)
To w takim razie była by jakaś przejściówka?:)

MaReK napisał/a:
Jak spotkam na drodzę MGF/TF to kierowca zachowuje się tak, jakby poza sobą świata nie widział Nie wiem z czego to wynika.


W moim przypadku np. wynika to z małego doświadczenia kierowania pojazdem na napęd tylny oraz zbyt dużą mocą samochodu, co sumarycznie składa się na maksymalną koncentrację podczas jazdy ;)

Chyba, że masz na myśli nieżyczliwość, to co innego :P
Ostatnio się np. zdenerwowałem, jak po skosie przejeżdżałem przez próg, a jakiś koleś z przeciwka stanął, trąbił i stukał mi po głowie...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 07:49   

W/g tabeli MG TF produkowany był od 2002 roku.

scooby napisał/a:
Po sprawdzeniu numeru VIN dużo się nie dowiedziałem -> MGF and MG TF mi wyszło :)

Mnie wychodzi to samo, a auto z 2005 roku :)

scooby napisał/a:
W moim przypadku np. wynika to z małego doświadczenia kierowania pojazdem na napęd tylny oraz zbyt dużą mocą samochodu, co sumarycznie składa się na maksymalną koncentrację podczas jazdy ;)

Nie no bez jaj ;) To nie lambo... Jedyne nad czym muszę się koncentrować przy jeździe tym żelaźniakiem, to trafianie w tor jazdy ;) Skacze to to jak pchła.

Jadąc swoim krążownikiem (ZT) doganiam gościa w MGF/TF. Wyprzedzę, mrugnę kierunkami, zrównam się z nim na pasie obok i szukam kontaktu wzrokowego. Ale gdzie tam... Czasami mam wrażenie, że Ci kierowcy wiedzą o co chodzi, ale nie spojrzą się udając, że nie było/nie ma innego posiadacza marki MG poza nimi :) Znaczek MG jest przecież dość charakterystyczny i jak ktoś użytkuje auto, zwłaszcza swoje to wie o co chodzi.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 08:57   

MaReK napisał/a:
Jadąc swoim krążownikiem (ZT) doganiam gościa w MGF/TF. Wyprzedzę, mrugnę kierunkami, zrównam się z nim na pasie obok i szukam kontaktu wzrokowego. Ale gdzie tam... Czasami mam wrażenie, że Ci kierowcy wiedzą o co chodzi, ale nie spojrzą się udając, że nie było/nie ma innego posiadacza marki MG poza nimi


a mnie przez cały ten krótki czas jaki posiadam samochód, żaden R ani MG nie pozdrowił, a jedynie jakiś dziadek z Golfa ;)
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 09:10   

practicator napisał/a:
a jedynie jakiś dziadek z Golfa ;)

Może się chciał ciąć ze świateł ;) ?

Spoko... też miałem takie wrażenie na początku (2007 rok), że w Warszawie tylko ja mam Rovera. Potem ja pozdrawiałem wszystkie rover, ale odzew był żaden ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 12:21   

nie, bo się mijałem z nim na skręcie.
na początek podrukowałem sobie trochę wizytówek, to tym co regularnie widuję powciskam za wycieraczki.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 13:58   

hmm ja i Łukasz który jest na forum jestesmy bardzo zzyci ze sobą, mechanika mamy wspolnego, czesci sobie pomagamy załatwiac wiec jest ok, ale faktycznie czasem widac taka wyzszasc niektórych uzytkówników MG, zazzwyczaj to są Ci którzy nie są na forach, tak samo jest z cabrio, z niektorymi mozna się pozdrowic, pogadac etc. a inni cie nie widza, i na dodatek jezdza w lato z zamknietym dachem... :cool: :lol:
 
 
fieldy 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 36
Skąd: Białystok/Warszawa



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 15:20   

Wiadomo, wszystko zależy od ludzi. Kabriolety mają to do siebie że są kupowane przez:
- pasjonaci aut
- szpanerzy
Z tą drugą grupą generalnie ciężko się dogadać.
Ps. ale nam się off zrobił :twisted:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 15:48   

Mad napisał/a:
i na dodatek jezdza w lato z zamknietym dachem... :cool: :lol:

Hehe, patrz Violla ;)
Ona się nie wywyższa i często zaczepia inne R i MG, ale nie lubi jeździć latem bez dachu, bo za duży hałas i nie mogłaby pogadać swobodnie przez zestaw :)

Faktem jest też, że hardtop potrafi usztywnić budę nieco.
Mimo wszystko, to ja uważam MGF/TF za żelaźniaka skaczącego po drodze i wiek z wyobraźnią zabraniają mi przekraczać 120 km/h tym samochodem ;) Z drugiej strony to nie jest bolid F-1 i ma służyć do lansu :) A trzeba przyznać, że jak czysty i wypolerowany to wzbudza zainteresowanie :)

Mad jest prawdopodobieństwo, że na Zlota przyjedziemy do Radomia na dwie fury, to może wy też podbijecie? Może będzie więcej niż dwa MGFy w końcy na Zlocie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
violla 




Dołączyła: 18 Lis 2006
Posty: 291
Skąd: Warszawa/Suwałki

MG TF

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 16:54   

Mad napisał/a:
i na dodatek jezdza w lato z zamknietym dachem... :cool: :lol:

Ba! Nawet jeżdżę z twardym dachem :wink: i zastanawiam się czy w ogóle go ściągać na lato :wink:

MaReK napisał/a:
ale nie lubi jeździć latem bez dachu, bo za duży hałas i nie mogłaby pogadać swobodnie przez zestaw :)

Gadam prawie non stop przez zestaw, a po drugie jak przejadę w korku bez dachu 5 km to włosy mam tak brudne, jakbym nie myła ich miesiąc :wink: Planuję dlatego jeździć bez dachu tylko na wypady za miasto :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 18:34   

A ja jeżdżę tylko bez dachu, no chyba że pada - i nie ma znaczenia czy jest 12, 18 czy 2 w nocy :)
co do rozmawiania przez telefon - przy 160 na słuchawce bluetooth jeszcze dało radę pogadać, jak się głośno mówiło a znajomy nieco ściszył telefon. za to dzisiaj przy 220 z zamkniętym wrażenia akustyczne były nie do zniesienia na dłuższą metę. a i wir w baku też nieco mnie spowolnił.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG MGF] Naprawa zawieszenia w MG MGF
19alhambra MGF i MG TF 3 Nie Maj 05, 2013 20:23
flapjck1
Brak nowych postów [MGF] Płyn do zawieszenia MGF
biolyvyoob MGF i MG TF 3 Wto Cze 05, 2012 16:37
mar15ek
Brak nowych postów [MGF] pompowanie zawieszenia
Maciek MGF i MG TF 9 Wto Lip 16, 2013 06:43
remess
Brak nowych postów [MGF] pompowanie zawieszenia
variat MGF i MG TF 41 Czw Wrz 19, 2019 17:57
Malignus
Brak nowych postów [MG-MGF]Pompowanie zawieszenia
ZbyszekMGF1998 MGF i MG TF 8 Pon Cze 10, 2019 06:29
ZbyszekMGF1998



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink