Co robi? Wychładza ? Chyba żartujesz... od kiedy gaz ma mniejszą temperaturę spalania niż benzyna?
I tu widać twoją wiedzę w temacie. Reduktor jest podłączony do układu chłodzenia silnika a on potrafi być bardzo zimny co za tym idzie auto na gazie trochę trudniej zagrzać i najczęściej ludzie jęczą, że w aucie z gazem zimą zimno jest i nie dogrzewa.
Jak byś sprawdzał kiedyś temperatury płynu w swoim KV6 to byś to zauważył, no ale widzę ze nie ma o czym z tobą gadać.
SNASIV napisał/a:
Nie odradzam w K-seriach, tylko w silniku 1.8l o czym wspominałem wiele razy.
a czym się różni K-seria 1.8 od K-serii 1,4 czy innych? niczym poza pojemnością, więc nadal twierdzę ze masz nikłą wiedzę w temacie silników rovera.
Wcześniej pisałeś że miałeś już dużo aut z gazem a teraz tak spojrzałem na twój wiek i o ile z wykształcenia nie jesteś mechanikiem, to za wielu aut to Ty nie znasz. Prawko masz najdalej 8 lat więc to za wiele nie jest a nawet jak byś zmieniał auto co rok to nie wiesz o takim aucie po roku zbyt wiele a co dopiero mówić o znajomości różnych silników których się nawet w rękach nie miało.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ja powiem tak, że dyskusja na poziomie " Ty nie masz racji bo jesteś za młody" albo "ja wiem lepiej bo spędzam godzinę tygodniowo u mechanika i wymieniłem termostat" jest żenująca. Nie wspomnę o tekstach " ja mam gaz i jest ok "
no ale jak kto lubi...
ja powiem od siebie że 1.8 to wynalazek na potrzeby Rovera i wprowadzenia 75 na rynek, to troszkę zmieniony i rozwiercony 1.4. Mimo tych lekkich zmian, 1.8 należy do awaryjnych silników w którym HGF występował często, częściej niż w 1.4... silnik ten jest podatny na HGF ze względu na problemy z termostatem( układem chłodzenia) oraz konstrukcją i twardością głowicy jak i uszczelki, nie wspomnę o różnicach temperatur między poszczególnymi elementami silnika.
Zakładanie Gazu do auta, który posiada silnik dość rzadko widziany przez oczy 80% mechaników w Polsce, który jest bardzo podatny na HGF a jego zrobienie nie oznacza że nie złapiemy następnego, ryzykowanie iż dobiorą prawidłową instalację gazową, prawidłowo ją zamontują, prawidłowo wyregulują i my jako użytkownicy zadbamy o prawidłowy stan podzespołów instalacji gazowej jak i auta przy tym silniku to jak 5 w totolotka i tyle odemnie.
90% mechaników ma problem z prawidłowym odpowietrzeniem układu chłodniczego a co dopiero o montażu gazu. Zakładając iż średnio przeciętny Kowalski jeździ 3 lata autem, pokonując rocznie 10-15 tys km. Ryzyko jakie z tym związane a co za tym idzie dodatkowe koszta w mojej opinii całkowicie odrzucają GAZ.
Co innego to 2.0 czy 2.5. Pisze stricte o 1.8. Po prostu w mojej opinii nie warto wkładać gazu do tego motoru ponieważ więcej jest przeciw niż za.
TO TYLKO MOJA OPINIA i nie musicie mnie jechać...
Polecam przeczytać dokładnie ten artykuł i strony które są w nim podaje z uk.
ryzykowanie iż dobiorą prawidłową instalację gazową, prawidłowo ją zamontują, prawidłowo wyregulują i my jako użytkownicy zadbamy o prawidłowy stan podzespołów instalacji gazowej jak i auta przy tym silniku to jak 5 w totolotka i tyle odemnie.
Cały czas powtarzam nie silnik a dobry gazmen i dbanie o silnik jest najważniejsze by uchronić się od przykrych niespodzianek. A jak nie dbasz i nie zajrzysz pod maske pół roku to mój Boże....
[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 12:21 ]
Boncky napisał/a:
ja powiem tak, że dyskusja na poziomie " Ty nie masz racji bo jesteś za młody" albo "ja wiem lepiej bo spędzam godzinę tygodniowo u mechanika i wymieniłem termostat" jest żenująca. Nie wspomnę o tekstach " ja mam gaz i jest ok "
Tak dzis przeczytalem ten twój post Boncky, i widzę, że nie zrozumiałeś co miałem na myśli mówiąc o wieku Kolegi. Napisałem o jego wieku w kontekście jego wcześniejszego postu o tym ze miał dużo aut z gazem i to go upoważnia do stawiania jednoznacznych opinii że do K-serii gaz nie a do innych tak. Mając 8 lat prawko i nie będąc mechanikiem raczej małe szanse są aby poznać dogłębnie jakikolwiek silnik, jeżeli się go nie miało kilka lat a to wyklucza posiadanie dużej ilości aut bo dużo dla mnie to więcej jak 4. Sądzę że w 8 lat 4 auta pozna się pobieżnie chyba ze były to śruty które po dwa lata stały u mechaników bądź samemu się je naprawiało (ale wtedy wie się czemu instalacja gazowa w aucie obniża temperaturę chłodziwa).
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tylko bez kłótni
A więc tak - kupiłem, przyjechałem do domu (180km), silnik pracuje cicho, wszystko super i w ogóle, ale mam jeszcze jedno pytanko, a nie chcę zaśmiecać forum kolejnymi tematami, więc napiszę tutaj o co c'mon.
Jak przyjechałem, to okazało się że w zbiorniczku wyrównawczym brakuje ok 0,2 -0,3l płynu (nie wiem czy tyle brakowało jak kupowałem - zapomniałem spr.). Dolałem tymczasowo (będę wymieniał wszystkie płyny i filtry) Dynagel. I wszystko ok, ale coś mnie zastanawia - jak silnik jest zimny(nie pracuje) to poziom płynu jest jakieś 0,3-0,5 cm poniżej minimum, ale jak go włączę to wraca na prawidłowe max/min - czy tak powinno być? Czy pracujący obieg chłodziwa powoduje zmianę (drobną bo drobną) ilości płynu w zbiorniczku?
Czy pracujący obieg chłodziwa powoduje zmianę (drobną bo drobną) ilości płynu w zbiorniczku?
tak powoduje a jak sie plyn rozgrzeje to nawet dość mocno zmienia objętość
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum