mam pytanie.... gdzie w rover 75 1,8 benzyna znajdę korek do spuszczania oleju ze skrzyni biegów(o ile takowy istnieje) i w jaki sposób mozna sprawdzic poziom oleju w skrzyni.Skrzynia manualna z góry wielkie dzieki
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 24, 2010 22:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam wszystkich mam identyczny objaw - sprzęgło "bierze" przy samej podłodze
autko to mgf 1.8 vvc 97r
czy może ktos podpowiedzieć czy to będzie wysprzęglik?
pozdrawiam
Witam.
W moim MGF-ie tez wydaje mi się niski pedał sprzęgła.
Czy odpowietrzanie układu coś pomoże, czy raczej gdzie indziej trzeba szukać przyczyny.[/quote]
możesz spróbować podciągnąć samoregulator (przy ścianie grodziowej od strony silnika) i może się ułoży inaczej i sprzęgło będzie wyzej brało ... a jak to nie pomoże to chyba tylko wymiana sprzęgła niestety ...
Witam,dołączam się do tematu . Od 2 dni mam problem taki : po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu wstecznego , pedał sprzęgła został przy podłodze a ja nie mogłem przerzucić ani na luz ani na pierwszy bieg .Zmuszony byłem zgasić silnik kluczykiem , gdyż samochód jechał do tyłu , ale po kilkakrotnym naciskaniu na pedał sprzęgła , sprzęgło się podniosło i mogłem wrzucić bieg do przodu .W następnym przypadku było podobnie , ale kilkakrotnie powciskałem pedał bez gaszenia silnika i pedał wrócił do góry .Przeczytałem wszystkie posty na forum i nie znalazłem podobnego przypadku .Dzisiaj sprawdziłem płyn w zbiorniczku tu pod skrzynką z bezpiecznikami jest czysty i stan pełny , na postoju biegi wchodzą za każdym razem po wciśnięciu sprzęgła . Odpaliłem i na wstecznym wyjechałem z garażu , i po wciśnięciu sprzęgła do końca nie mogłem przerzucić biegu do przodu . Kilkakrotnie wcisnąłem pedał i pedał wrócił do góry i wrzuciłem bieg do przodu.Może zbyt długo się rozpisałem , ale chciałem jak najdokładniej opisać mój problem . Jeżeli ktoś może mi pomóc to proszę o pomoc . Pozdrawiam
Jugol - dzięki za podpowiedź .Możesz mi podpowiedzieć jak to naprawić i gdzie tego szukać , bo " najlepszy " mechanik w okolicy tylko wymienia wszystko na oryginały za ogromna kasę a mnie rencistę nie stać. Za poradę z góry dziękuję . Pozdrawiam
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Sob Cze 11, 2011 00:55
Doraźnie możesz potraktować łapę sprzęgła( przy wejściu do skrzyni biegów ) WD-40- w celu jej rozruszania ( jeżeli jest zapieczona- a z opisu Twego to wynika), następnie po rozruszaniu- odczekaj spokojnie 1-2 godzinki, i potraktuj ją rzadkim olejkiem maszynowym. Jeżeli to nie pomoże, to żeby się do niej dobrać, i porządnie to zrobić ( wyczyścić z rdzy i nasmarować ) niestety trzeba zwalić skrzynię biegów. Temat przerobiłem- jeden dzionek w garażu i teraz jest stan fabryczny
Jugol - dziękuję bardzo za radę . Idę do garażu i biorę się do roboty. Dam znać co było . Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Cze 17, 2011 19:51 ]
Jugol - zgodni z twoią sugestią
"Doraźnie możesz potraktować łapę sprzęgła( przy wejściu do skrzyni biegów ) WD-40- w celu jej rozruszania ( jeżeli jest zapieczona- a z opisu Twego to wynika), następnie po rozruszaniu- odczekaj spokojnie 1-2 godzinki, i potraktuj ją rzadkim olejkiem maszynowym. Jeżeli to nie pomoże, to żeby się do niej dobrać, i porządnie to zrobić ( wyczyścić z rdzy i nasmarować ) niestety trzeba zwalić skrzynię biegów. Temat przerobiłem- jeden dzionek w garażu i teraz jest stan fabryczny "
od 9,00 do 18,00 wykonałem X razy więcej i nic
Sprzęgło bez odpalenia chodziło super , biegi wszystkie zgodnie z instrukcją , ale po ruszeniu w trasę znów ten sam problem , dałem spokój przecież wolna sobota . Niedziela w jeździe trochę z przygodami Poniedziałek totalna klapa !!!!!!! Podjechałem pod market i już nie ruszyłem . Pedał wlazł w podłogę i holowanie na sznurku do domu WSTYD !!!! doszedłem ostatecznie do wniosku że padła pompka sprzęgła.
Po rozebraniu faktycznie strzelona jedna gumka w tłoczku .Oczywiście znalazłem komplet naprawczy do mojego R45 2.0 diesel 2002 i kupiłem 35zł z przesyłka. Jakież było moje zdziwienie ,że to nie pasuje do mojego sprzęgła - zostałem wrobiony .
W całej Polsce nie ma nigdzie kompletu naprawczego do pompy :DELPHI LOCKHEED - France DB07AF604B . Teraz szukam oryginał pompki , ale też problem , sprzedający nie wiedzą czy jest różnica w pompie do Rover 45 Disel czy Rover 45 benzyna
Może ktoś z Was miał taki problem i wie jaka dokładnie pompka pasuje do mojego Roverka 45 2.0 tdi -2002r.
[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 17:44 ]
Witam ,jestem szczęśliwym użytkownikiem sprawnego już mojego R45 .Zakupiłem na allegro kompletną pompkę razem z wysprzęglikiem i zbiorniczkiem z płynem i przewodami za jedyne 1oozł dla wersji benzynowej . Wszystko pasuje i działa idealnie komplet z 2004 roku i gwarancja na rok.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i dziękuję za porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum