Forum Klubu ROVERki.pl :: [416 Si] Przewód łączący kolektor i serwo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416 Si] Przewód łączący kolektor i serwo
Autor Wiadomość
awtky 



Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Grójec



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 16:55   [416 Si] Przewód łączący kolektor i serwo
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam,
jakiś czas temu kupiłem Rovera 416 Si, od początku hamulce były bardzo słabe - tył praktycznie nie hamował. Przeczyściłem prowadnice i jest delikatnie lepiej jednak nie jest tak jak powinno. Wydaje mi się jakby ABS miał zbyt długie przerwy pomiędzy blokowaniem kół. Zauważyłem luzy przy wejściu przewodu łączącego kolektor z serwem(na nim jest zaworek zwrotny) i wydaje mi się że to może być tego wina tylko nie wiem jak to uszczelnić(może to się jakoś wyjmuje bez zdejmowania kolektora?). Dodatkowo auto poszarpuje(na gazie bardzo widoczne) - czy to może mieć jakiś związek?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 03, 2011 16:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 18:02   

to jest szybkozłącze. żeby wyciągnąć wężyk z tego miejsca musisz wcisnąć ten czerwony plastik do kolektora. uszczelnienie jest dalej, ale to raczej normalne, że to mocowanie jest takie luźnawe. możesz ewentualnie nakleić ze 3 warstwy taśmy izolacyjnej na koniec węża, ale tak, żeby było gładkie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
awtky 



Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Grójec



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 20:08   

W dzień spróbuje zrobić tak jak poradziłeś. Czy możliwe że ta nieszczelność powoduje szarpanie na gazie(sekwencja)?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lis 03, 2011 21:58   

na gazie to ja sie nie znam, ale jeśli tamtędy ciągnie lewe powietrze to może i tak być.
Zapytaj kolegi z tego tematu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=66419
jak mu się objawiał nieszczelny kolektor
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
awtky 



Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Grójec



Wysłany: Pią Lis 04, 2011 15:13   

Niestety moja teoria okazała się błędna. Nadal nie doszedłem dlaczego szarpie na gazie(dodam że obroty też czasem faluja i gaz się wyłącza).
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lis 04, 2011 21:15   

Jak poszarpuje to do sprawdzenia układ zapłonowy.
Kable, świece, kopułka, palec w ostateczności cewka.

Czy podczas hamowania włącza się system ABS? Czuć to poprzez wibracje pedału hamulca oraz wyraźne chrobotanie spod maski. Jeżeli nie ma takiego objawu to nie wina ABS.
 
 
awtky 



Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Grójec



Wysłany: Pią Lis 04, 2011 22:40   

Szarpanie narazie znikneło, wyczyściłem co się dało i w chwili obecnej na gazie idzie lepiej niż na benzynie. Zobaczymy jak będzie jutro rawno(wilgotno, zimno, etc.).

Co do hamulcy - niby ABS się załącza ale tylko czasem działa jak powinien. Wiekszość czasu pedał jest jakiś twardszy niż powinien i głownie tył slabo hamuje oraz widac bardzo wolne działanie ABSu(objawia się długimi przerwami - nawet 1s). Przyszło mi do głowy że zaworek zwrotny pomiędzy kolektorem, a servem może sie przycinać. Czy ta teoria ma prawo bytu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414Si16V]Co to za przewód (kolektor ssący)
hablababla Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sty 27, 2015 12:21
hablababla
Brak nowych postów [r 400]serwo
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Wrz 16, 2012 19:45
flapjck1
Brak nowych postów [r 420] sdi wymiana serwo
Pimpa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Cze 19, 2011 20:02
Pimpa
Brak nowych postów [R45] 33 - silniczek serwo dystrybucji - Co to za blad?
orzeeel Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Kwi 28, 2014 19:29
orzeeel
Brak nowych postów [R45] KOLEKTOR DOLOTOWY
seba11917 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Paź 04, 2015 22:45
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink