Żeby wyciągnąć dyfer trzeba wydrzeć wszystkie bebechy ze skrzyni bo dyfer jest na dnie
No dokładnie Na forum UK było gdzieś foto relacja jak wygląda montaż Torsena do skrzyni bez Dyfu Plus tej skrzyni jest taki ze jak wszystko wyciągniesz to się to nie rozleci w 100 kawałków ze potem nie wiadomo co do czego
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Słuchaj a nie prościej przełożyć zębatkę ze zwykłego dyfra na torsena? Tak robią Angole przynajmniej... tak też zdaje się robił spider666
nie wiem jak wygląda przełożenie samej zębatki, nie robiłem tego, u mnie zgrzytała dwójka przy wkładaniu więc musiałem inne rzeczy też przerzucić.
Ale finalnie zdaje się, że jest na plus bo po złożeniu wszystkiego do kupy nie zgrzytają żadne biegi. Przełożenia są dłuższe i to wszystkie:
pierwszy bieg minimalnie dłuższy,
drugi minimalnie dłuższy
trzeci wcześniej do 150km/h teraz całe 160km/h
czwarty dłuższy
piąty wcześniej przy 100km/h było około 2800obr/min teraz jest 2500obr/min
w trasie jedzie się przyjemniej bo są niższe obroty, silnik sobie radzi więc jest ok.
[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 11:50 ]
marcinmarcin napisał/a:
przełożyć zębatkę ze zwykłego dyfra na torsena
ja widziałem, że są tam niewielkie nacięcia więc myślałem, że jest to ze sobą wyważane dlatego nawet nie sprawdzałem czy będzie rozstaw śrub pasował
jestem po kolejnych testach... prędkość maksymalna zmniejszyła się
wcześniej na krótszej skrzyni z VVC dobijałem do końca licznika 220km/h kiedy chciałem, szło bez problemów więcej.
teraz prędkość maksymalna to 210km/h (licznikowe) i więcej raczej nie ma prawa żeby poszedł
analizując obroty i prędkości maksymalne wychodzi co wydumałem
teraz przy prędkości 210km/h mam 5tys obr/min tj około 115KM (na 5biegu)
wcześniej przy skrzyni z VVC przy tej prędkości (210km/h) miałem około 6tys obr/min tj 135KM
wychodzi na to, że przy tej prędkości brakuje 20KM w porównaniu z wcześniejszymi przełożeniami i to powoduje, że auto ma zbyt duży opór aerodynamiczny i za mało koni żeby przełamać te 5 tys obr/min
moment obrotowy przy 6tys obr/ min już leci w dół dlatego zakładam, że to problem z mocą
reasumując prędkość maksymalna jaką osiąga auto w zupełności mi wystarcza więc raczej z tym nic nie będę robił
w tym momencie auto jedzie
na 3 biegu 160km/h wcześniej 150km/h
na 4 biegu 200km/h wcześniej niecałe 190km/h
na 5 biegu to już wcześniej przeanalizowałem.
Obroty są znacznie niższe przy wysokich prędkościach co powoduje, że już nie słychać tak bardzo silnika a powietrze owiewające samochód.
Jedzie się przyjemniej i ciszej.
różnica z torsenem/bez:
z torsenem to jest taka różnica jakby się opony lepszej jakości założyło, nic więcej.
Jak się startuje z miejsca to po prostu tylko trochę lepiej rusza, nie ma jakiegoś kosmosu.
na rondzie nieco lepiej się trzyma w zakręcie, po prostu nie zrywa tak szybko przyczepności
[ Dodano: Pon Lis 14, 2011 08:36 ]
a no i różnica w przyspieszeniu jest znaczna, wcześniej 8,8s do setki teraz 8,1 do setki wg GPS ale powtarzalnie więc wykluczam błąd. Z pewnością pomogła również wymiana sprzęgła bo moje już było usmażone
czyli wymiana sprzęgła + torsen i urwałem 0,7s do setki
[ Dodano: Czw Gru 08, 2011 09:01 ]
Niestety będę musiał rozebrać skrzynię jeszcze raz póki auto jeździ - wymiana łożysk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum