ja nie bylbym pewny czy CR jest inne, z tego co ja pamietam to bylo takie samo, dlatego doladowanie tego silnika jest takie softowe ( ale to sa moje przypuszczenia, nie mam manuala z silnika 1,8t i tych informacji powtwierdzic nie moge )
a jakby byl inny wal to zmienilby sie skok i spadla pojemnosc
[ Dodano: Nie Gru 11, 2011 23:33 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
Jeśli tłoki także są identyczne, to pozostaje różnica w głowicy ale nie mogę znaleźć zdjęć 1.8T aby porównać.
napisalem ci wczesniej ze WSZYSTKIE glowice w silnikach k-serii bez vvc sa identyczne
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 11, 2011 23:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Markzo no nie do końca... Harry napisał "bo jak dodaje się turbinę to się obniża stopień sprężania" ale wydaje mi się że chodziło o to że gdy chce się dodać turbo to trzeba obniżyć stopień sprężania.
Po za tym z definicji stopień sprężania to stosunek objętości powietrza na końcu suwu ssania do końca suwu sprężania, więc to raczej da się tylko mechanicznie rozwiązać.
Chyba najprostszą metodą zmniejszenia stopnia sprężania było by podcięcie tłoków, tytanie czy jest tam dość naddatku materiału i czy nie są jakoś specjalnie powierzchniowo utwardzane.
ale chlopie: tu konkluzja jest taka ze brytole doladowywuja silnik 1,8 bez obnizania jego CR
a czy doladujesz za pomoca turbo czy kompresorem to zadna w sumie roznica ( poza ta ze turbo wstanie przy ~2000 rpm, a kompresor bedzie dmuchal od najnizszych obrotow )
kwestia tego zeby nie przesadzic - nie wiem jakie jest max doladowanie w 1,8t - 0,3bara ?
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
dokładnie, wychodzi na to, ze to normalna Kseria z doładowaniem. Jaki jest boost? obstawiam, ze okolice 0,5 bara, bo z tych 120km robi sie 150 w 75 i 160 w ZT ja bym nic nie kombinowal, tylko doładował zwykłe vvc, bez szczypania się w takim wypadku z kupowaniem absurdalnie drogich motorow 1,8T. A czy kompresor czy turbo to wolna amerykanka, na pewno kompresor obejdzie sie łagodniej z korbami ale też sam z siebie generuje większe straty i mocno grzeje powietrze.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
glowicy nie porzezasz bo nie ma gdzie, grubszych uszczelek nie ma, "przekladki" bym nie robil bo blok straci na sztywnosci ( poza tym ile to da? tak na szybko liczone to moze ,5 CR max ),
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Harry napisał "bo jak dodaje się turbinę to się obniża stopień sprężania" ale wydaje mi się że chodziło o to że gdy chce się dodać turbo to trzeba obniżyć stopień sprężania.
no oto mi chodziło, ponieważ
stopień sprężania (E epsilon) jest to stosunek objętości całkowitej cylindra do objętości komory spalania
Vk- objętość komory spalania
Vs- objętość skokowa silnika
Vc- pojemność całkowita cylindra
Vc= Vk+Vs E= Vc/Vk
E dla silników ZI 7-11
E dla ZS 18-24
Stopień sprężania ma wpływ na sprawność ogólną silnika, najwyższa sprawność ogólna występuje przy E ok. 14
Jak wspomniałem silniki ZI ciężko jest doładować, ponieważ trzeba zmniejszyć stopień sprężania, co pogarsza parametry silnika
Natomiast silniki ZS są stworzone do tego, ponieważ po przez podniesienie ciśnienia w cylindrze możemy zmniejszyć stopień sprężania, co bardzo korzystnie wpływa na sprawność silnika
Albo zrobić jeszcze inaczej, wsadzić do VVC normalnie jakieś niewielkie turbo ale sterować ciśnieniem w dolocie za pomocą specjalnych zaworów upustowych.
Mogło by to być ciekawe w połączeniu z elektroniką sterującą tymi zaworami niezależnie.
Można by zrobić coś takiego, że ciśnienie w dolocie wzrasta np. w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy bądź zaszyć jakiś algorytm który by wykrywał że chcemy gwałtownie przyśpieszyć.
Mogło by to poprawić osiągi silnika w czasie gdy chcemy więcej mocy, ale by nie pogorszyło ekonomiki, w czasie spokojnej jazdy ciśnienie było by wyrównywane z atmosferycznym.
Tylko co na to czujnik podciśnienia jak mu turbo wsadzimy?
tylko problem z K jest taki,ze po każdym HGF rośnie komora spalania, jak planujesz, albo zamiast turbo i robić duża rzeźbę można wrzucić jakiś mały kompresor i wtedy będzie mniej już do przerabiania- tak myślę, no ale wtedy też trzeba brać pod uwagę epsilon jak przy każdym doładowanym silniku i współczynnik napełnienia. Mogę się mylić, bo w praktyce nigdy tego nie robiłem
Albo jeszcze można zrobić doładowanie bez zmian w silniku, ale nadciśnienie powietrza do 50kpa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum