ADI-mistrzu, pg1 do 330 nm bez problema uciągnie wątpie zebys taki wynik uzyskał
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 01:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 12:58
2.0T w budzie ZR/25 sie do du... prowadzi w zakręcie to raz, dawców takiego silnika u nas w kraju już jak na lekarstwo (widziałem dosłownie na jednej recę by policzył parę parchów przez 4 lata na allegro - na rower bym się nie zamienił takie trupy) - zresztą w UK już też niewiele tych "rodzynków" więc po co pchać się w kłopoty - porównajmy ile słupków do k serii można kupić a ile jest gratów do 2.0T gdyby coś poszło nie tak.... Dla mnie dyskwalifikacja na wejściu te 2 fakty. Jakbym już mial Tomcata kupować na dawcę to wolałbym zostawić ten silnik w tym nadwoziu i zrobić fajnego, dopracowanego klasyka - totalnie bezsensu operacja jak dla mnie. Porządne zrobienie takiego swapa do 25 to wiedza, czas, kasa. Większość rodzimych produkcji wylądowała w koszu - jeździ owszem kilka po świecie.
Reasumując to ktoś z kolegów musi wkońcu poświęcić swój K silniczek i uturbić go na serii gratach - Może się Adi odważy - sam jestem ciekaw - mam wrażenie, że na 0,3b mój silnik chwilę dałby radę ale sprawdzać nie będę 3ciego słupka nie chce mi się już zakładać auto będzie za niedługi czas na handel.
Myślę, że PG1 to wcalej nie taka badziewna skrzynia. Kwestia sposobu użytkowania. Jeździ kolega Dobryziom ze sporo większym niutem jak większość z nas od sporego czasu i wszyztko gra jak na razie.
PG1 na pewno lepsza od R65
Będę musiał złapać kiedyś tłok z 1.8 i zobaczyć czy da się go coś od góry podciąć, trochę by ten stopień spadł i było by bezpieczniej.
Przy dwumasie mimo wszystko jak się popuszcza ze sprzęgła to autko łagodniej rusza, le to raczej przerost formy nad treścią, więcej zabawy niż pożytku
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 16:20
Dwumas to zlo - wprowadzajac to ... narobili tylko uzytkownikom kosztow w latach 80-90 jezdzilismy bez dwumasow i wszyscy zyli i placilismy ulamek pieniedzy przy wymianie sprzegla porownujac do wspolczesnych aut. Dziekuje Bogu ze nie mam dwumasu. EOT z mojej strony Pozdr!
w linku PDF ze zdjęciami gościa który wymienił łożyska w PG1 na metalowe
Teraz już sie nie musi martwić o żywotność i że bedzie miał za dużo NM
Może w przyszłości tez sobie tak zrobie a potem chip-tuning i duużo NM
Jak chcecie większe siły to albo kulowe lepszych marek lub walcowe. Nie wiem jak tam jest z współosiowością, czy pracuje ale wygląda że nie, wtedy można by takie zastosować.
tak z tworzywa "plastic cadged bearings"
dobra jeżeli ktoś odradzał metalowe to niech mi ktoś powie z czego są zrobione "łożyska wyczynowe"?? z tytanu? to już by była troche przesada
To jest manual Lotusa Elise S1 ze skrzynią PG1
Można tam wyczytać że do PG1 wlewa się Texaco TMF94 (większość już wie)
na sucho wchodzi 2,4 litra a przy wymianie 2,1 litra
ZNALAZŁEM WAŻNĄ INFORMACJE!
oznaczenia numery (Prefixy numeru seryjnego) skrzyń z torsenem A i z torsenem B
czyli początek numeru seryjnego nam powie jaki mamy rodzaj torsena
Czyli łożyska różnią się nie budową a rodzajem koszyka. Seryjnie jest montowane na plastikowym koszyku odpornym na wysokie temperatury oraz ścierania.
Ze zdjęć widzę że jest chyba także zamknięte i to może być problemem.
Po pewnym przebiegu smar zaczyna być przepracowany i łożysko zaczyna się zacierać. Trzeba by zastosować otwarte łożysko i jakoś doprowadzić do niego olej jeśli nie ma dostępu.
Spowodowało by to ciągłą wymianę oleju i by się tak nie zacierało.
Jeśli ktoś chce wytrzymalsze to można założyć walcowe, przenoszą znacznie większe siły.
VVC nie lubi turbo, turbo nie potrzebuje VVC... 1.8T nie gada z elektryką 25/ZR, a jedyny znany egzemplarz śmiga na oprogramowaniu 1.8T wgranym do kompa ZR 160... (to Adi byś sobie pewnie mógł akurat spróbować zrobić), dwumas to zuo i g...o a nawet gdyby był cudem to i tak skrzynia w 75 inna... zamiast teoretyzować, warto kupić nawet"zwykłe" VVC i po prostu zacząć nim jeździć - prawdę mówiąc bardziej brakuje szpery w zakrętach i lepszego zawiasu na tyle niż mocy... aaa i jeszcze jedno 1.8T VW to świetny silnik i 350 koni wytrzymują seryjne silniki bez kucizn...
W każdym razie Wesołych Świąt życzę wszystkim i spełnienia marzeń
Seryjnie jest montowane na plastikowym koszyku odpornym na wysokie temperatury oraz ścierania.
Mnie sie wydawało że te metalowe są bardziej odporne i bardziej żywotne ale producent ich nie montował widoczne bo może były zbyt niebezpieczne pomyslcie jak by metalowe łożysko sie sypło przy prędkości 200km/h - zabijesz sie
a tzw.wyczynowe łożyska są podejrzewam z polimerów zrobione
łożyska walcowe - czy takowe producenci części samochodowych w ogóle produkują do naszych aut?
ja dzisiaj pod choinke roverkowi zafundowałem myjnie i jak wróciłem togo potem wysuszyłem ładnie
a wy co swoim pociechom zafundowaliście??
(pewnie zaraz wszyscy wyskoczą że i tak już cały czas muszą w swoje auta ładować kasiurę )
dobra panowie WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT !!!!!!!!!!!!!
A ja czytałem niedawno o MGF z K-series nazwanego "supercharged" i to było uturbione VVC160 nawet gdzieś natknąłem się na info ze były do kupienia gotowe kity do uturbienia VVC
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
hmmm ciekawy temat:D mam na stanie 1.8 VVC z ZRa silniczek czeka az wykonczy sie 1.4;] i tak wlasnie zaciekawiło mnie turbo i jak by to współgrało z VVC Fajnie ze sa jeszcze ludzie którzy są chetni do podjecia jakiegos wywania:) pozdrawiam i bede sledził watek:) a jak bym zaczął coś działać to oczywiscie podziele sie informacjami:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum