Forum Klubu ROVERki.pl :: Przetwornica napięcia - samochodowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przetwornica napięcia - samochodowa
Autor Wiadomość
apples 




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 15:51   Przetwornica napięcia - samochodowa

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem takiej http://allegro.pl/przetwo...1991688633.html lub takiej http://allegro.pl/przetwo...2016967269.html przetwornicy. Może ktoś używa którejś z wymienionych i mógłby podzielić się informacjami jak się sprawuje. Pod przetwornicę podłączany byłby tylko laptop lub ewentualnie jakaś ładowarka.

Może inne propozycje?

Pozdrawiam
apples
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 05, 2012 15:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kepo 




Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 100
Skąd: Ostrołęka

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 16:04   

Te przetwornice generalnie niczym się od siebie nie różnią - obie to tanie chińczyki. Przy zakupie polecam wziąć model o sporo większej mocy niż potrzebujesz, gdyż te najtańsze modele często nie trzymają parametrów i np. na przetwornicy 150W możesz mieć problem z odpaleniem 100Watowego laptopa.

Ten drugi to w ogole jakiś bajkopisarz - pisze, że przetwornica ma sprawność 100% a urządzenia w tej cenie rzadko kiedy osiągają sprawność powyżej 85%. 100% sprawności jest niemożliwe a poziom powyżej 95% osiągają urządzenia, które kosztują kilkaset lub nawet kilka tysięcy euro :)

Podsumowując - przetwornice będą działać jeśli ich zbytnio nie obciążysz ;) Sam używam czasem takiej taniej 150tki i do laptopa 60W i daje rade. Po podłączeniu laptopa 100-120W już wysiaga
 
 
apples 




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 16:15   

kepo, Dziękuje za wyczerpująca odpowiedź. :smile:

Co sadzisz o tej http://allegro.pl/przetwo...2005532064.html
 
 
kepo 




Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 100
Skąd: Ostrołęka

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 05, 2012 16:36   

Wygląda ok, kiedyś miałem podobne w ofercie i sprawowały się całkiem nieźle. Aczkolwiek one wszystkie wygladaja jednakowo ;)

Ale przynajmniej sprzedawca nie gada bzdur i podaje realne parametry, do tego gwarancja więc raczej nie ma się czego obawiać. Zapas mocy w sam raz
 
 
apples 




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 05, 2012 17:32   

kepo, Dzięki :smile:
 
 
Alexi 




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 06, 2012 11:14   

A nie myślałeś kupić uniwersalnej ładowarki samochodowej do laptopa?
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sty 06, 2012 11:38   

Do wszystkiego nie da się mieć uniwersalnej, wspólnej ładowarki. Więc jeśli już kupować do każdego urządzenia ładowarkę, to lepiej mieć przetwornicę, do której można podłączyć różnorakie urządzenia, które nie posiadają ładowarek samochodowych i ich pobór mocy nie przekracza pewnej wartości progowej przetwornicy. Ja sam mam podobną do "przetwornica 2.png". Służy mi dzielnie już 6 lat ;) Pracowała w przeróżnych warunkach, ratowała mój sprzęt video przed utratą materiału w postaci braku nagrań z powodu rozładowanych akumulatorów ;) A raz nawet w trasie, podłączyłem do niej małą transformatorową lutownicę i ... zadziałała ;D

Jak ktoś nie ma laptopa z modemem GSM, może podłączyć router np. otrzymany od operatora i całą drogę mieć internet, ale... w czasach smartfonów to już raczej zbędny gadżet.

Ja kupiłem przetwornicę też z myślą o ładowaniu laptopa, a nie było dostępnych ładowarek samochodowych do niego ;) Z czasem jednak, zacząłem ją wykorzystywać do większej ilości potrzeb.

Moja przetwornica mieści się idealnie do schowka w R75/ZT (tego nad nogami pasażera) i zostaje jeszcze miejsca, na resztę gratów. Ładowarki stricte samochodowe mam dwie: Nokia i Palmtop ASUS ;D

Ostatnio nie korzystam z niej prawie wcale, ale sama świadomość, że ją mam powoduje, że czuję się lepiej ;D

apples kup przetwornicę, będziemy sobie je oglądać na wzajem jak się w końcu pojawisz na spocie :D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Sty 06, 2012 22:18   

MaReK napisał/a:
Do wszystkiego nie da się mieć uniwersalnej, wspólnej ładowarki. Więc jeśli już kupować do każdego urządzenia ładowarkę, to lepiej mieć przetwornicę, do której można podłączyć różnorakie urządzenia, które nie posiadają ładowarek samochodowych i ich pobór mocy nie przekracza pewnej wartości progowej przetwornicy.
Dokładnie i dlatego szukam przetwornicy.
MaReK napisał/a:
apples kup przetwornicę, będziemy sobie je oglądać na wzajem jak się w końcu pojawisz na spocie
OKI :wink:
 
 
apples 




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 11, 2012 09:34   

Znalazłem jeszcze przetwornice MANTA


Przetwornica MANTA MM306 Power Inverter

Moc robocza 300W, moc chwilowa Max 600W
cena: ok. 100zł
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 09:40   

Ja proponuję zamiast robić 12V->230V->19V i mieć przez to sporo strat, to od razu przetwornicę 12V->19V (czyli ile tam Twój laptop potrzebuje na wejściu).
 
 
 
slax 
Klubowicz





Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 10:33   

ADI-mistrzu napisał/a:
Ja proponuję zamiast robić 12V->230V->19V i mieć przez to sporo strat, to od razu przetwornicę 12V->19V (czyli ile tam Twój laptop potrzebuje na wejściu).
ale wtedy musiał byś mieć osobną ładowarkę do wszystkiego, a tak masz jedna przetwornicę i podłączasz pod nić to co potrzebujesz
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 10:49   

Dlaczego? Są przetwornice które mają kilka wyjść jak np. +5V (tel. komórkowe), +19V i +24V.
Są także z opcją przełączania jednego wyjścia między tymi np. napięciami.

Ja widziałem je robione przez ludzi i odsprzedawane, dość niewielkie i o wyższej sprawności niż chińczyki.
Ale to tylko takie moje dziambolenie :wink:
 
 
 
slax 
Klubowicz





Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 11:52   

ADI-mistrzu, a to ok , zwracam honor, pomyślałem :wink: ze chodzi Tobie o zwykłe ładowarki
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 12:07   

Normalna przetwornica jak te na ~230V tyle że podbijają napięcie do niższych wartości :wink:
W sumie taka przetwornica składa się jak by z 2 przetwornic, jedna obniżająca napięcie a druga podnosząca, dlatego często występują w postaci z 3 wyjściami:
1. +5V (przetwornica Step-down)
2. +12V (w sumie prosty stabilizator napięcia z akumulatora)
3. +19V reg. (przetwornica Step-up)
W tym ze ostatnie wyjście bywa regulowane.
 
 
 
Wydryszek 




Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 12:19   

Trzymałbym się wskazań ADI-mistrzu, znaczny procent tych przetwornic nie tyle nie ma sprawności 85% co nawet 50% czasem ciężko uzyskać. Te 300W nazwałbym peakiem chociaż tu już trochę wyolbrzymiam :P

W mojej przed-przed-poprzedniej pracy handlowaliśmy przetwornicami, naklejka naklejką, to co siedzi w środku, małe transformatorki, chińskie kondensatorki, cienkie kabelki....a najlepsze to cienki kabelek do gniazda zapalniczki i przetwornica rzekomo 300w.... trzeba pamiętać że przetwornicę mocniejszą niż 75-100W a nawet i zbliżone należy podłączać osobno, "bezpośrednio" pod akumulator a nie przez cienką instalację gniazda zapalniczki.
Przetwornice tego typu ulegają bardzo często uszkodzeniom i może wystarczy wspomnieć iż na zamówienie powiedzmy 500-600 szt. do wywalenia (na cześci) szło jakieś 20% na samym wejściu. A dlatego do wywalenia bo producent nie daje gwarancji za tak niską cenę zakupu i nie ma czegoś takiego jak zwrot.
W zalezności od modelu, koszt jednej sztuki w przypadku zakupu hurtowej ilości takiego urządzenia z wszelkimi opłatami już w kraju wynosi ok.20-30% finalnej ceny u nas w sklepie.

Wygodne rozwiązanie (o ile poprawnie poprowadzona instalacja i urządzenie nie z najniższej półki) ale mało efektywne, lepiej kupićdedykowane zasilacze które nie są wcale drogie. Teraz zasilacze (w sumie też no name można powiedzieć) do laptopów mają jeszcze gniazdo USB a do samego gniazda zapalniczki można podpiąć taką zgrabną wtyczkę z gniazdem USB i można ładować telefony i nawigacje (jeśli sprzęt jest ładowany przez USB).
Nie twierdzę że totalny pisofshit bo znam dwie osoby którym taki chińczyk chodzi już 4 lata sporadycznego korzystania ale to raczej do podpięcia na chwilę laptopa czy ładowarki akumulatorków itd.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
ADI-mistrzu 




Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 12:31   

przy 300W i to zakładając mocy wejściowej mamy prąd 21A przy założeniu że silnik pracuje i generuje napięcie 14V.
Tak jak pisze Wydryszek, raczej instalacja zapalniczki nie jest przystosowana do tego
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów przetwornica 12v-->220v
maniaq Offtopic 20 Nie Paź 19, 2008 10:44
maciej
Brak nowych postów [Polerka samochodowa]
SyntaX Offtopic 3 Sro Kwi 27, 2011 06:19
SyntaX
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zagadka samochodowa nr 2
Jugol Offtopic 12 Sob Wrz 18, 2010 13:55
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zagadka samochodowa
MaReK Offtopic 78 Pon Paź 04, 2010 11:22
kasjopea
Brak nowych postów polerka samochodowa
funfel Offtopic 5 Wto Lut 10, 2009 00:36
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink