Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam... dzisiaj właśnie opisze wam jak rozłożyć skrzynie PG1 zwykłą z silnika 1.8
Skrzynia ma podobno przebieg 44 tyś mil.. i raczej się to zgadza...
widać w jakim stanie jest.;) Olej brązowy..
mhm ja nie zamierzałem płacić za rozłożenie skrzyni.. i złożenie.;) Sam to robie z każdym jakimś nowym etapem bede to relacionował .;)
Niektorzy mówią że cieżko rozebrac i złozyć skrzynie.. a to wcale nie prawda.. bardzo prosto jezeli nic się nie poprzestawia i wszstko trafi na swoje miejsce.;)
Kupiłem ją ze względu na to że w mojej skrzyni PG1 z torsenem typu B padło łożysko na dyfrze a to spowodowało zmielenie wałka który napędza dyfer temat.;
http://forum.roverki.eu/v...p=653574#653574
Na początku wykręcamy taką śrubkę kwadratową spuszczamy olej ze skrzyni..
Później odkręcamy śrubki zaznaczone na czerwono na zdjeciu.;).. jest ich trochę... oraz taki duży korek co jest na taki imbus duży... widzimy dostep do łozyska i blokady.;)
Nastepnie odkrecamy tą śrubke co na czerwono zaznaczyłem... trzyma ona wałek z zembatką w środku...
Kolejny krok to rozewrzenie segera tak jak by..;).. zabezpieczenie przed wyjeciem wałka gdy tego nie zrobimy to nie rozpołowimy.;)
Nastepnie bierzemy coś płaskiego mocny śrubokręt i możemy ją zaczynać rozkładać patrząc na ten seger żeby był cały czas otworzony.;)
Jęzeli wszystko mamy odkręcone i nic nie trzyma obudowa schodzi gładko.;)
i tak mamy rozłożoną skrzynie.;)
Widać że jest w niezłej kondycji.;)
Kolejny etap będzie to montowanie Kołnierza z R820Ti do obudowy tej skrzyni i zamontowanie w niej torsena.;) oraz złozenie krok po kroku.;)
heh... nie zamierzam płacić jeżeli można to samemu zrobić.;)
a z zawodu nie jestem mechanikiem ... za to elektromonterem;)...
wgl co dopiero skończyłem szkołe.;)
oczywiście prace ruszą dalej ale za jakis czas.. ..
hmmm ja bym sie tylko przyczepil do tego srubokreta, wpychanie wbijanie i podwazanie w ten sposob, moze spowodowac uszkodzenie powierzchni i potem przecieki w tym miejscu, chyba ze to twardy stop, a skrzynia rozlazi sie naprawde lekko
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
mhm to tylko po to aby masa uszczelniająca puściła bo troszkę trzyma... za kilka dni składam już skrzynie.. z Torsenem typu B...i kołnierzem od 2.0 wiec wszystko będzie opisane.;) Pozdrawiam;)
Po dość długiej przerwie wróciłem znowu do swojego miejsca zamieszkania. I mogę teraz w zupełności zając się moją coupe.;)
W te Ciepłe zimowe dni postanowiłem sam poskładać skrzynie i wrzucić do samochodu.;)
Rozmiary Łożysk do skrzyni PG1 z Torsenem
Mianowicie zapis oryginalny : mierzone suwmiarką: (zew,wew,szer)
Łożyska na dyfer:2x 18/6208 80mm 40mm 18mm
Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dzwona 3/Mj28 68mm 28mm 18mm
Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dekla: 3/LJ28 78mm 28mm 20mm
Łożysko na drugi wałek
od strony dzwona:
(rolkowe) RJ2024 60mm 35mm 22mm
Łożyska na ten sam
wałek od strony dekla: pierwsze zwykłe 43/LJ28 56mm 25mm 17mm
drugie rolkowe 3/LRJA25 56mm 25mm 19mm
a Więc przypomnę wam jaki był plan..
Dzwon i torsen z R820TI reszta 1.8 (wałki tryby zmieniacze łożyska)
-zakupiłem
-olej MtF 94 dwa i pół litra
-Dwa nowe Łożyska na dyfer Fag 6208 C3
-silikon jakim posłużył mi do klejenia był Dirko elring do 250C
Pierwszy raz składałem skrzynie od samochodu.. wiadomo tam od małego coś się składa jakieś Romet Jawki Jawy. itd.. i wam powiem że jeżeli zrozumiemy procesy jakie tam zachodzą to bez problemu złożymy.;)
Oto widok naszych karterów skrzyni do złożenia , dyfer zwykły oraz torsen typu B.;)
1 Karter główny skrzyni tzw dzwon musi leżeć na stronie którą zakręcamy do skrzyni.
czyli środkiem do nas.
2 Na samym poczatku gdy już mamy wszystko przygotowanie możemy
zakładać Łożyska oczywiście
Nie mozemy na chama wbijać, powinniśmy podgrzać opalarką albo palnikiem aluminium żeby ładnie wskoczyło.;)
ale przede wszystkim łożysko nabijamy pierwsze co na dyfer
Pamiętajmy musimy ściągnąć z łożysk metalowe pierścienie bo inaczej łozysko nie będzie miało smarowania oleju ze skrzyni
3 teraz powinnśmy włożyć nasze tryby;) Oczywiście całość za bardzo ich nie rozkładałem tylko przekładałem z jeden skrzyni do drugiej:)
Uwaga wszystko razem trzeba włożyć nie można samych trybów a później tych przesuwnic.. tak to określe..
5 Po tym przychodzi czas na najważniejsze od tego zależy czy biegi będą się zmieniać właściwie czy też nie.;) trzeba włożyć zmieniacz biegów i dobrze ustawić w wodziki
A Ustawienia wodzików tak muszą być ustawione jak na zdjęciu inaczej skrzynia będzie źle pracowała...
B Teraz musimy włozyć odpowiednio zmieniacz biegów wkłada się go bardzo prosto odpowiednio wchodzi na swoje miejsce.:)
C Teraz wkładamy drążek od biegu wstecznego razem z zembatką i małym wałkiem.
Całość
6 Po złożeniu dobrze jest sprawdzić czy biegi wchodzą i czy jest luz najlepiej zamknąć obudowę na suchą skręcić na dwie śrubki i poprzez drążek który wystaje z skrzyni posprawdzać biegi czy czasem wszystkie są oraz luz.;) i czy się synchronizatory nie zacinają
jezeli mamy ok.. mozemy zdjać dekile który wczęsniej przykręciliśmy na dwie śrubki i ładnie obrzeże karterów zasylikonować tą masą Dirko
no wiec doszliśmy do końca teraz wiemy na czym jeździmy.;) i zaoszczędziliśmy kilka zł.;)
Podziękowania za kilka porad użytkownikom Kozik oraz Tomek1212
Jeżeli chodzi o mnie to mam dosyć.;)..
w sobote złożyłem z rana skrzynie i wrzuciłem do auta bez kanału co się okazało że synchronizator się zaciał i gdy odpaliłem okazało się że jest na 5 biegu.. i jeszcze tego samego dnia wyjąłem:)..
a w niedzile ponownie z rana rozłożyłem i przestawiłem jeden trybik od góry bo nie chodził idelanie i znowu wrzuciłem skrzynie;) teraz wszystko działa.;)
Macie pytania to pytajcie.;) dla was wszystkich robiłem ten mini turiolal:) w końcu duża liczba osób ma PG1 w aucie.;)
składanie samej skrzyni trwa do góra 30 minut.;)
Witam.;) zapodam wam numery Łożysk wszystkich do skrzyni PG1 z Torsenem.
Nie wiem ile było tak dokładnie modeli w środku skrzyń PG1
ja znalazłem różnicę taką że skrzynia z torsenem posiadała Łożysk wszystkich 7 a normalna PG1 łożysk wszystkich 6.
Mianowicie zapis oryginalny : mierzone suwmiarką: (zew,wew,szer)
Łożyska na dyfer:2x 18/6208 80mm 40mm 18mm
Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dzwona 3/Mj28 68mm 28mm 18mm
Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dekla: 3/LJ28 78mm 28mm 20mm
Łożysko na drugi wałek
od strony dzwona:
(rolkowe) (nie mam jego nazwy bo się starła) 60mm 35mm 22mm
Łożyska na ten sam
wałek od strony dekla: pierwsze zwykłe 43/LJ28 56mm 25mm 17mm
drugie rolkowe 3/LRJA25 56mm 25mm 19mm
kawał dobrej roboty, tylko teraz czy skrzynie w silnikach turbo 2.0 benzyna mają wszystkie te same łożyska (220Ti, 620Ti i 820Ti)? bo wiem że inne są w 1,8VVC a aktualnie mam skrzynię założoną podobno z 620Ti
Witam.
Wyjeliśmy z ojcem przed chwilą skrzynie PG1 ( z Diesla 2.0 ).
Powód - ciek olej z prawej półosi, przez luzy jakie powodowało zużyte łożysko.
Ma ktoś dostęp do dobrego poradnika, jak rozebrać to skrzynie i wymienić to łożysko ?
W tym temacie niestety dokumentacja zdjęciowa umarła
Dzięki za poradnik, przydał się, wymieniliśmy 4 łożyska, najgorsze było to właśnie przy dyfrze gdzie wychodzi prawa półoś, kompletnie rozklekotane, poszło Koyo, choć wszedzie w poradnikach pisali o Fagach, Koyo ma być ponoć lepsze.
Jeśli rozegra się to wszystko na spokojnie, to rozebranie z złożenie skrzyni nie jest takie trudne, choć za pierwszym razem trochę czasu schodzi..
Przy okazji zrobiliśmy mechanizm wybieraka, teraz wajha biegow dziala sztywniutko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum