Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] ogrzewanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] ogrzewanie
Autor Wiadomość
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



  Wysłany: Wto Sty 31, 2012 22:50   [R420] ogrzewanie
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

witam wszystkich. Mam problem z moim R420 85KM. Od tamtej zimy nie ma ogrzewania. Przetrząsnąłem chyba wszystko i bez skutku. Termostat ok, drożność układu ok., dzisiaj wymontowałem pompę wody, teoretycznie wygląda ok. łopatki siedzą twardo na osi. układ odpowietrzony a ja mam problem, bo moja żona na wylocie (zaraz rodzi) a mrozy coraz większe. Wygląda na brak ciśnienia w układzie. Może to być jakaś podpowiedź, bo miałem sytuację, że w duże upały wskaźnik temperatury wskazywał max a wentylatory się nie włączały. Po wyłączeniu świateł, wskaźnik pokazywał normalną temp. Czujnik włączania wentylatorów sprawdzałem i działa poprawnie. Wentylatory włączają się i wyłączają tak jak książka pisze.
Proszę o pomoc, może ktoś miał podobnie.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 31, 2012 22:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 23:28   

A zawór otwarcia/zamknięcia obiegu nagrzewnicy? Może linka Ci spadła przy pokrętle albo przy samym zaworze?
Nie wiem jak jest w 420 ale w 45 przy ścianie grodziowej w komorze silnika jest zawór sterowany za pomocą linki.
Może zdarzyć się też że uszkodził się mechanizm otwarcia/zamknięcia nagrzewnicy wewnątrz auta (za konsolą śrofkową). Odsuń do tyłu fotel pasażera i zobacz co tam się dzieje.
Jeśli masz płyn, termostat jest ok to tylko to pozostało do sprawdzenia.
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 00:01   

sprawdzałem zawór ten w komorze silnika jak i starowanie pokrętła, linki, itp. wszystko ok. Gdzieś wyczytałem, że pompa wody z czasem traci swoją wydajność, choć, skoro łopatki są w porządku, to raczej powinno być ok. Najbardziej zastanawia mnie fakt, że silnik rozpędzam do 4 tys obrotów, a węże wody są miękkie. Gdzieś w tym rejonie szukałbym usterki, ale na prawdę już mi pomysłów brakuje.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 00:11   

Jeżeli węzę sa normalnie gorące w okolicy chłodnicy to masz zapchana nagrzewnice niestety :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 00:16   

no a co w przypadku, jeśli przez nagrzewnicę bez problemu przepuszczam 8 atmosfer powietrza, co więcej dmuchając w nagrzewnicę, żadnego oporu nie wyczuwam?przejście jak przez 1'' rurkę. Dziwna sytuacja.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10943
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 00:32   

zapchaną nie w sensie, ze nie przepływa przez nią płyn, tylko, że na ściankach kanałów jest nalot i płyn nie oddaje ciepła ściankom a za tym i powietrzu za nimi...
najczęściej tak się dzieje jak w kanałkach nagrzewnicy /chłodnicy osadzi się kamień.

a takie dmuchanie 8 atmosfer do nagrzewnicy przeznaczonej do pracy przy max 1,5 bara to też rydzykowne dość ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 00:53   

tzn. waszym zdaniem pompa nie ma tutaj nic do gadania i mogę ją zakładać z powrotem? problem tkwi w samej nagrzewnicy, tak? jutro ciąg dalszy poszukiwań. spróbuję przelać przez ni gorącą wodę z czajnika i zobaczę, co się będzie działo. Znacie jakiś sposób na przepłukanie układu? jakiś specjalny płyn, czy coś? Może to pomoże??
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10943
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 01:06   

cały układ to nie, ale przez nagrzewnicę możesz przelać odkamieniacz do ekspresów do kawy. Nie powienien zaszkodzić. oczywiście domowe sposoby jak ocet z gorącą wodą też coś tam pewnie dadzą ;)
jeśli chodzi o pompę wody, to sprawdź, czy na wolnych obrotach Ci temperatura nie skoczy, po czym po dodaniu gazu spadnie dość nagle.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 01:21   

hanka, Sposoby na płukanie podał sTERYD, ale jak pompę wody wyciągnąłeś to ja bym kupił nowa i zamontował :wink: Będziesz miał święty spokój na kolejne tys. km :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 09:12   

hanka napisał/a:
Najbardziej zastanawia mnie fakt, że silnik rozpędzam do 4 tys obrotów, a węże wody są miękkie

nie ma ciśnienia w układzie, może korek zbiorniczka trzeba wymienić, kosztuje parę groszy a pomóc może
co do płukania to najpierw zaczął bym samą wodą, czyli wężem ogrodowym a dopiero później środki przymusowe, z tym że teraz temperatura jest za niska na płukanie wodą
 
 
hanka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 44
Skąd: Górki



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 19:24   

Więc zamówiłem nową pompę wody a oczekiwaniu na dostawę dzisiaj wymontowałem nagrzewnicę - co wiąże się z demontażem niemal wszystkiego z przedziału od szyby do foteli, cała deska rozdzielcza, konsola środkowa, itd. zalałem ją odkamieniaczem, i zobaczymy. Jutro składam wnętrze a w piątek mam nadzieję, że dojdzie pompa, to poskładam resztę. Napiszę, czy pomogło, czy była to robot na próżno.

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 17:58 ]
poskładałem wnętrze di stanu pierwotnego z przepłukaną nagrzewnicą, korek zbiorniczka też uszkodzony. Może pompa zdąży przyjść jutro, to się wszystko okaże.

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 11:05 ]
układ poskładany, zalany, odpowietrzony, ogrzewanie jest o ok 10 razy silniejsze, ale wydaje mi się, że powinno być leprze. Jest to jednak jeszcze nie sprawdzone na 100%, bo wczoraj, jak sprawdzałem to było -23 stopnie.

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 19:24 ]
po przejechaniu 10 km samochód zaczął grzać, jednak troszkę słabo. Zobaczę, jak się trochę ociepli, jak będzie grzało. A wasze diesele jak szybko się nagrzewają? Może to jest normalne w tych silnikach?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 19:34   

hanka napisał/a:
A wasze diesele jak szybko się nagrzewają? Może to jest normalne w tych silnikach?
przy -20*C połowę skali miałem po ok.15km, ogrzewanie szału nie robiło, ale przy takich mrozach to raczej normalne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 21:16   

ok 10 km i wskazówka poniżej połowy ( -20 ) wiec podobnie ale z nawiewów juz dość ciepłe powietrze dmucha ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 05, 2012 12:06   

podłącze się do tematu mam pytanie do autora tego tematu. Mam roverka 416 i też bym chciał wyciągnąć i wypłukać porządnie nagrzewnice i mama do Ciebie pytanko lub do inncyh forumowiczów w jaki sposób powinienem się do tego zabrać i czy trudne to jest do rozkrecęnia? ile CI to zajęło?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Ogrzewanie
mar_k25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Sty 24, 2014 19:28
mar_k25
Brak nowych postów [R420] Ogrzewanie
piotreq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Lis 02, 2012 13:51
szoso
Brak nowych postów [R420] Słabe ogrzewanie w dieslu:(
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Lis 14, 2007 16:25
lukasz17
Brak nowych postów [R420 SiLux] nie działa ogrzewanie
zil Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Wrz 22, 2017 15:38
zil
Brak nowych postów [R420 Si] Bardzo słabe ogrzewanie w środku
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sty 02, 2014 08:20
ArekL



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink