Firq, Przeplukaj nagrzewnice I wstaw w końcu te foty jak to u ciebie wygląda A co z pompa wody bo ja bym jeszcze ja obstawił ze coś nie wyrabia na wysokich obrotach, takie przypadki tez juz byly.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 23:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
auto sie nie gotuje trzyma temp i jak jade bez szlanstw to wieje naprawde ciepłe powietrze wiec nagrzewnica chyba nie jest zapchana ale mam pewne podejrzenia bo ostatnio coś cieżko mi chodzi wspomaganie a pompa wody jest na pompie wspomaganie jeśli sie nie myle prawda wiec może tu tkwi problem
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 63 Skąd: WWE
Wysłany: Pią Lut 10, 2012 19:33
A może ci się ten zaworek w/g schematu nr. 1 po dodaniu gazu jakimś tam sposobem (może zbyt luzny,może co innego...... trzeba by było sprawdzić) się zamyka? No bo np. jeżeli auto pracuje na wolnych obrotach (powiedzmy) dmuchawa włączona pokrętło na max. ciepło daje ciepłem ale wyjdz z samochodu i zamknij ręcznie ten zaworek to ta sama procedura i wali zimnym bo rzecz jasna zaworek zamyka obieg na nagrzewnice i może właśnie u ciebie tu tkwi problem oczywiście to tylko moja taka sugestia spróbuj dodawać gazu a niech ktoś obserwuje co się tam dzieje
zaworek ręką dość cięzko chodzi wiec raczej nie możliwe zeby sie sam zamykał i jak auto sie zagrzeje i wieje ciepłym i zmienie na zimne to wieje zimne zaraz zmienie na ciepłe i leci ciepłe i jakde but w podłoge i auto wieje zimnym jade dalej bez dotykania pokrętła ciepło/zimno i po chwili wraca wszystko do normy i wieje spowrotem ciepłe ....
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 63 Skąd: WWE
Wysłany: Pią Lut 10, 2012 20:20
ok ale tak na zdrowy rozum to nawet gdy byś miał rozwalony termostat to czy słabo by dawała pompa to zawsze dodanie gazu daje większe ciśnienie i co za tym idzie ciepło a tu najbardziej w tej całej twojej sytuacji mi podchodzi ten właśnie owy zaworek(nawet gdy ciężko chodzi) nie wiem czy nim coś steruje czy co jakas tam linka odchodzi do czego nie wiem (przechodzi przez ścianę grodziową) hm........ a spróbuj wywalic ten zaworek pomiń go wstaw kawałek rurki zamiast niego i zobacz? majac taką rurke to 5 min. roboty jeżeli to nie to to jedna rzecz wyeliminowana i szukania ciąg dalszy
[ Dodano: Pią Lut 10, 2012 20:20 ]
ja np. u siebie przerobiłem trochę układ i powiem ci że dodatkowa pompka jest zbędna a teraz dużo szybciej się nagrzewa wnętrze. Po pierwsze stary dobry termostat( temp otw. 84') zastąpiłem nowym (temp. otw. 91') i reszta tak jak na schemacie . Na czarno tego nie ma na czerwono połączone i jest żadnej ignerencji w silnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 63 Skąd: WWE
Wysłany: Pią Lut 10, 2012 22:30
hm.. nie wiem jak jest u ciebie ale ja ciepłem i zimnem steruje klapami wewnątrz auta (pokrętło + klapy) w nagrzewnice ciepła woda i tak wpada nawet jak masz pokrętło na zimne bo to jest obieg nagrzewnicy tylko klapami przemieniasz ciepło- zimno + dmuchawa i wtedy ci grzeje lub chłodzi a tamten zawór jest po to aby całkiem zamknąć obieg nagrzewnicy np. w lato + 40' klimą się chłodzisz ale to inna bajka. U mnie przy pokręcaniu pokrętłem zaworek nie reaguje ale jak go zamknę ręcznie (od kom. silnika) to czy pokrętło jest na ciepło czy zimno wraz leci zimno ( obieg płynu przez nagrzewnicę zamknięty całkowicie) Więc ja to ominąłem aby bezpośrednio z coolera EGRu (wiadomo gdy zimny to spaliny szybko dogrzewają układ jak gorące spaliny to układ je chłodzi) wchodziło do nagrzewnicy. W RAVE jest piękny schemat jak, gdzie i którędy idzie ciepły i zimny płyn
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum