Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400]Uszczelka miski olejowej.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400]Uszczelka miski olejowej.
Autor Wiadomość
darek1965 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Tychy



  Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 11:43   [R400]Uszczelka miski olejowej.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Dzień dobry wszystkim.Mam pytanko względem uszczelki pod miską olejową,co jest takiego szczególnego w tej uszczelce (a może w misce),że nie można uszczelnić tego silikonem.Wszędzie uszczelnia się teraz na silikon,więc czemu nie można tego zrobić w naszych roverkach?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 11:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 14:54   

a skąd pomysł, że się teraz wszędzie uszczelnia na silikon?
na pewno nie tam, gdzie miska jest gięta z blachy, bo po gładkiej powierzchni silikon po prostu wypłynie
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 15:24   

darek1965, a nielepiej zrobić raz a porządnie, kupić uszczelkę i mieć z głowy
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
darox 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 38
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 20:03   

Np. niektóre auta francuskie nie stosują uszczelek.Mogę polecić dobrą masę uszczelniającą Dirko firmy erling.Sprawdzona w kilu autach.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 01:14   

nowsze modele Rovera też nie maja uszczelki, ale nie mają blaszanej miski, tylko odlewaną
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 07:06   Re: [R400]Uszczelka miski olejowej.

darek1965 napisał/a:
Dzień dobry wszystkim.Mam pytanko względem uszczelki pod miską olejową,co jest takiego szczególnego w tej uszczelce (a może w misce),że nie można uszczelnić tego silikonem.Wszędzie uszczelnia się teraz na silikon,więc czemu nie można tego zrobić w naszych roverkach?


Miski aluminiowe, które są znacznie bardziej dopasowane do bloku i z tego samego materiału co blok silnika uszczelniane są na silikon. Miski blaszane, z racji mniejszego dopasowania i różnej rozszerzalności cieplnej materiałów (blok silnika aluminiowy a miska blaszana) nie ma możliwości uszczelnienia jej silikonem. Dlatego tam zastosowana jest uszczelka gumowa, które ma w sobie wprasowane/zalane metalowe dystanse (w otworach na śruby) aby zawsze był zachowany dystans pomiędzy blokiem i miską.
_________________
Gonia
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 09:30   

Gonia napisał/a:
Miski aluminiowe, które są znacznie bardziej dopasowane do bloku i z tego samego materiału co blok silnika uszczelniane są na silikon. Miski blaszane, z racji mniejszego dopasowania i różnej rozszerzalności cieplnej materiałów (blok silnika aluminiowy a miska blaszana) nie ma możliwości uszczelnienia jej silikonem. Dlatego tam zastosowana jest uszczelka gumowa, które ma w sobie wprasowane/zalane metalowe dystanse (w otworach na śruby) aby zawsze był zachowany dystans pomiędzy blokiem i miską.


Miski stalowe tez sa takie uszczelniane na "silikon" , zwykle maja niewielkie zaglebienie na powierzchni styku z blokiem silnika.

darox napisał/a:
Np. niektóre auta francuskie nie stosują uszczelek.Mogę polecić dobrą masę uszczelniającą Dirko firmy erling.Sprawdzona w kilu autach.

Zgadza sie , pracowalem w serwisach Renault i Peugeota z tego co pamietam to chyba w kazdum przypadku miska stalowa byla uszczelniana siliconowatym uszczelniaczem. Za to wsztstkie benzynowe silniki w "Renowkach" maja alu miske skladana na gumowa uszczelke gdzie producent nie przewiduje zadnego dodatkowego uszczelniacza (dlatego czesto ciekna :razz: )

sTERYD napisał/a:
a skąd pomysł, że się teraz wszędzie uszczelnia na silikon?
na pewno nie tam, gdzie miska jest gięta z blachy, bo po gładkiej powierzchni silikon po prostu wypłynie


Na logike to jasne ze sie zgadza. Ale na runku nie jest tylko taki potocznie zwany silikon tylko rozne podobne uszczelniacze i proponuje zawsze czytac instrukcje jak to uzyc. Niektore srodki po naniesieniu zostawia sie do lekkiego przeschniecia przed montarzem elementu ,wlasnie zeby po docisnieciu nie wycisnely sie poprostu na boki ,tak samo moze byc jakas procedura dokrecania czesci pozwalajaca wstepnie zwiazac sie uszczelniaczowi. Wiec nie ma tu reguly co i jak sie uszczelnia, trzeba patrzec co zaleca producent , ale w sytuacji braku uszczelki tak ze nie ma innej opcji w danym momencie skrecil bym na silikonowaty , jakis porzadny uszczelniacz . Pozdr.
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Czw Kwi 05, 2012 19:19   

Ja w zeszłym roku miałem wymienianą miskę olejową. Strasznie z niej ciekło więc kupiłem nową. niestety mimo uszczelki były gdzieś jakieś nierówności i przeciekało. Ostatecznie uszczelkę z obu stron pociągnięto silikonem i wszystko ładnie trzyma. Ostatecznie okazało się, że stara miska jest OK tylko uszczelka puściła :)
 
 
darek1965 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 09:03   

Dzień dobry wszystkim.Dziękuję za odpowiedzi,już kupiłem uszczelkę firmy Elring kosztowała mnie jakieś 48zł.A moje pytanie wynikało z tąd ,że pracuję w firmie produkującej silniki i zakładamy u siebie miski stalowe uszczelniane silikonem.Wydaje mi się ,że silikon bardziej uszczelni ewentualne nierówności niż uszczelka(którą można jeszcze za bardzo dokręcić ,nie mając klucza dynamometrycznego,nie wszyscy maja u siebie w domu,i po pewnym czasie zacznie przeciekać,jak pisał ascaris.Wiadomo,że silikon musi być taki co wytrzyma wysokie temperatury i jest odporny na olej.
Z tego co czytałem na forum to dużo z was zakładając uszczelkę i tak smaruje dodatkowo silikonem.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 19:56   

Mozna było kupić Miskę z R45/25 i założyć aluminiową na Dirko - pasuje bez przeróbek tylko trzeba dłuższe śruby zastosować.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Uszczelka miski olejowej
krzych1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Maj 30, 2007 09:49
AndrewS
Brak nowych postów [mg zs] uszczelka miski olejowej czy wystepuje w poliftach
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Cze 14, 2018 20:39
Remigiusz
Brak nowych postów [420 SDi] Wymiana miski olejowej.
PretOriaN Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Kwi 12, 2011 20:59
luki_pj
Brak nowych postów [R416] wymiana miski olejowej
Tjancik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Cze 24, 2014 20:45
Adrian
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki miski olejowej+filtr oleju
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lip 23, 2013 20:59
PiterSK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink