Czy możesz bardziej sprecyzować swoją wypowiedż?.Czym rożni się układ hamulcowy w/w samochodów od innych? mnie uczono (a parenaście lat przy autach grzebie) że odpowietrzanie układu hamulcowego zaczynamy od najdalszego koła od pompy hamulcowej kończąc na najbliższym czyli w prawym, potem w lewym tylnym kole, następnie w prawym i na końcu lewym przednim kole.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 18:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy możesz bardziej sprecyzować swoją wypowiedż?.Czym rożni się układ hamulcowy w/w samochodów od innych? mnie uczono (a parenaście lat przy autach grzebie) że odpowietrzanie układu hamulcowego zaczynamy od najdalszego koła od pompy hamulcowej kończąc na najbliższym czyli w prawym, potem w lewym tylnym kole, następnie w prawym i na końcu lewym przednim kole.
Teraz w każdym samochodzie jest pompa 2 sekcyjna, jeżeli wymieniałeś np. cylinderek z tyłu to odpowietrzasz tył, nie trzeba odpowietrzać całego układu.
W pompach jedno sekcyjnych odpowietrzało się od najdalszego odpowietrznika od pompy
Właśnie to mnie u niektórych mechaników wnerwia - tłukli duże fiaty i myślą że znają się już na każdym aucie. A weź takiemu coś powiedz, to urażony, że on nie musi się szkolić i być na czasie, bo wie wszystko i kiedy ja jeździłem resorakami po dywanie to on już auta naprawiał. Potem się przyjeżdża na prostą czynność i się wysłuchuje: "paaaanie, przy 200 tys syntetyk? już dawno powinien pan lać półsyntetyk, a najlepiej minerał!". Albo odpowietrzają hamulce jak w polonezie 15 lat temu... a śruby w aluminium dokręcają takim momentem, jakby klucza dynamometrycznego na oczy nie widzieli...
To jest zawód jak lekarz - trzeba się uczyć tyle lat, ile się w tym zawodzie pracuje
a opowietrznika na pompie nie ma bo mam roverka 220sdi i zabieram sie za odpowietrzanie
normalnie odpowietrzaj przy kołach, a jak już robisz ta czynność to zmień płyn hamulcowy,bo powinien być wymieniany co 2 lata lub 40 tys z tego co podają producenci płynów
Teraz w każdym samochodzie jest pompa 2 sekcyjna, jeżeli wymieniałeś np. cylinderek z tyłu to odpowietrzasz tył, nie trzeba odpowietrzać całego układu.
W pompach jedno sekcyjnych odpowietrzało się od najdalszego odpowietrznika od pompy
Z całym szacunkiem do twojej osoby, ale jak ja odpowietrzałem hamulce to Ty się dopiero urodziłeś, twoja wypowiedz nic nowego nie wniosła.Zasada odpowietrzania układu hamulcowego dwu czy jednosekcyjnego jest taka sama.Przeczytaj pierwszy post to będziesz wiedział o co chodzi.
pamiętam że w manualu Opla Vectry też miałem kolejność jak w w/w linku i zaczynało się od najbliższego pompy a nie od najdalszego, tj. LP, PP, PT, LT
Zalecenia producenta układów hamulcowych - tj. zalecenia ATE:
Cytat:
Identycznie przeprowadzamy wymianę płynu hamulcowego dla zacisków i rozpieraczy wszystkich czterech kół. Najpierw odpowietrzamy hamulec przedni lewy, potem przedni prawy, tylny prawy i tylny lewy, jeśli producent pojazdu nie zaleca innej kolejności. Butelkę zbierającą płyn podłączamy do danego zaworu odpowietrzającego, który następnie otwieramy. Do napełnienia i odpowietrzenia przeciętnego samochodu potrzebny jest 1 litr płynu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum