Coś się temu misiu pokiełbasiło.
Rzecznik praw konsumenta ma tu tyle do powiedzenia, co dyrektor cyrku. W tej sprawie gość nie jest konsumentem, bo Ty nie jesteś przedsiębiorcą.
Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy, a nie jej wypowiedzenia (z prawnego punktu widzenia ma to istotne znaczenie).
Raptile napisał/a:
Nie musze odsyłać Panu płyty,ponieważ zwrot towaru i pieniedzy powinien być przeprowadzony w podobnym terminie,dlatego zaniechałem wysyłki płyty do Pana(sprawa do uzgodnienia).
? O co tu chodzi? Nie zrozumiałem tego fragmentu. Facet chyba nie myśli, że najpierw odeślesz mu kasę, a potem on Tobie płytę??
Raptile napisał/a:
Pokazałem rzecznikowi też "gwarancje",którą Pan mi dał z Agito i stwierdził,ze wobec prawa to: "zwykły kawałek papieru".
Dość mocne słowa. Z tego kawałka papieru wynikają określone uprawnienia. Facet ma oczywiście możliwość skorzystania z gwarancji lub rękojmi, wybór należy do niego. Widocznie nic nie zrozumiał z Twoich argumentów.
Raptile napisał/a:
zgłoszę wniosek do sądu w Warszawie,o "zasądzenie zapłaty"
W tym momencie zwątpiłem, że człowiek w ogóle widział jakiegokolwiek prawnika z bliska. Nikt zorientowany w temacie nie użyłby takich sformułowań.
1. Facet nie chce sam skorzystać z gwarancji.
2. Facet nie chce, żebyś Ty korzystał z gwarancji, zanim nie oddasz mu pieniędzy.
3. Jedyne, co go urządza, to zwrot kasy i płyty - co w zw. z 1 i 2 najprawdopodobniej oznacza, że:
a) towar jest sprawny, ale gość chce go oddać bo ma takie widzimisię, albo
b) towar jest niesprawny, ale z winy użytkownika, o czym koleś wie, i usiłuje się wykręcić, a Ciebie - wkręcić.
Moim zdaniem, tak jak pisałem wcześniej, wywiązujesz się z uprawnienia sprzedającego z art. 560 par. 1 KC poprzez chęć jak najszybszego umożliwienia wymiany/naprawy sprzętu (co może i jest lekko naciągane...), co najszybciej jak się da doprowadzi do zadowolenia kupującego.
Jeśli ma on życzenie rozwiązać tę sprawę inaczej - pozostaje mu droga sądowa.
Orientacyjny koszt wytoczenia powództwa, z kapelusza:
- opłata stała od pozwu: 30zł
- pełnomocnictwo: 17zł
- pozew: najmarniej 50zł.
Czyli kosztów startowych ok. 90-100zł, o ile nie sporządzi pozwu sam ani nie zrobi tego ktoś za darmo. Można to wykluczyć, bo z korespondencji i poziomu zorientowania w temacie można jasno wywnioskować, że klient ani nikt jemu bliski nie ma większego pojęcia o prawie cywilnym.
Jeśli towar nadaje się do skorzystania z gwarancji, tzn. ma wadę, która nie powstała z winy użytkownika, a w co wątpię coraz bardziej, to niechybnie zamiast narażać się na koszty powództwa i postępowania, skorzysta z gwarancji. Tak czy inaczej, ryzyko utopienia kosztów powinno odstraszyć gościa od pozywania Cię, uzasadnionego czy nieuzasadnionego.
Z ciekawości, o jaką kwotę chodzi? Za ile sprzedałeś tę płytę?
Według mnie, możesz spać spokojnie, dopóki nie dostaniesz odpisu pozwu
_________________ It's all right...
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 22, 2012 19:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w Dniu dzisiejszym przyszła mi Taka o to informacja z Agito.pl
Koleś w końcu zrozumiał.
"W dniu 2012/03/29 otrzymaliśmy przesyłkę zawierającą wyspecyfikowane poniżej towary.
Zawartość przesyłki
Produkt Ilość
ASRock M3A785GMH/128M 1
Po dokonaniu wstępnej weryfikacji usterki, podjęta zostanie decyzja o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
Po zakończeniu procesu reklamacyjnego, odrębną wiadomością poinformujemy Cię o wysyłce towaru.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować, wejdź na stronę pomoc dla klientów. W kontaktach z naszym sklepem powołuj się na numer RMA 2020. Biuro Obsługi Klienta pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00.
Za wszelkie utrudnienia związane z brakiem możliwości użytkowania sprzętu w czasie trwania procesu reklamacyjnego, serdecznie przepraszamy."
Będą jaja jak płyta przyjdzie na moj adres
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ha ha, możliwe Nie znam się na tym jakie są procedury, rejestracje produktów, być może myślą że to dalej Ty i wyślą na Twój albo jego adres. Uspokoił się, pomyślał, i podjął najrozsądniejszą decyzję Brawo dla gościa, nie mógł tak od razu?
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum