Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR IDT ] Swap GT15 na VNT 1852v
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR IDT ] Swap GT15 na VNT 1852v
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



  Wysłany: Czw Maj 03, 2012 16:51   [MG ZR IDT ] Swap GT15 na VNT 1852v

Witam wszystkich z racji tego, że już prawie wszystko ogarnąłem przy VNT jest i obiecana fotorelacja :) W ciągu tygodnia będę dorzucał nowe zdjęcia :)
Pierwszym krokiem był zakup Turbiny... Decyzja padła na GT1852v Montowana w autach tj. Espace IV Laguna II Avantime z silnikiem 2.2 dci :)
Ta turbina była montowana również w innych modelach aut ale ze stajni Renault najbardziej pasowała wejściami olejeniem itp.

Po zakupie turbiny warto zakupić Oryginalną śrubę do rurki olejowej zasilającej gdyż nasza z GT15 pasuje rozmiarem i gwintem ale nasza ma 1 dziurke olejową o małej średnicy a org. z VNT ma tych dziurek 4 o duzo większej średnicy a jak wiadomo ta turbina potrzebuje więcej oleju niż nasza GT15 poniezej foto z porównaniem


Następnym etapem było dorobienie flanszy w tym celu zakupiłem kolektor wydechowy i dwie płytki blachy grubości 12mm dałem płytki do tokarza żeby tylko mi zrobił w nich dwa otwory fi 32 na kolektor i fi 40 na VNT reszte robiłem sam za pomocą wiertarki stołowej i szlifierki palcowej. Nastepnie zakupiłem śruby 8mm ze stożka przesmarowałem flansze pastą to tłumików i skręciłem na gotowca :) Efekt jak ponizej.

Następnym etapem było zdemontowanie GT15 i wsadzenie VNT :)
Ogkręciłem układ wydechowy olejenie i odpływ wsporniki kolektor węże i wyjąłem Starą bestie GT z wszystkimi flakami :D
Następnie przesmarowałem kolektor wydechowy pastą do wydechów i przykręciłem kolektor z VNT :D

Pojawiły się pierwsze problemy mianowicie rura zasilająca strony zimnej wyszła 2 cm od kolektora wydechowego i jak wiadomo nie było by jak węża założyć a druga sprawa stopił by się od temp dlatego należy wziąć do ręki kluczyk 8 i przy muszli od strony zimnej od środka turbiny gdzie idzie zasilanie i odpłym oleju jest 5 śrubek i popuszczamy je wszystkie i mozna muszle obracać o 360 stopni :) ja obruciłem ją według swoich potrzeb i dokręciłem śrubki i wyszło elegancko :)

Ps i nie wiem jak angole pchają do ZR-a GT22 bo u mnie 1852v wyszła tyle od wózka




Kiedy miałem juz VNT na miejscu i strone zimną ustawioną przyszła pora na olejenie i tu następne schody się zaczeły... Mianowicie jeśli chodzi o zailanie to obyło się bez wiekszych problemów bo zaniosłem org. rurke z weżykiem do Oring-a i skrócili mi ją tak jak chciałem i pasowała bez problemu :) Przy przykręcaniu tej rurki do VNT prosze nie zapomnieć o nowych podkłądkach miedzianych bo ja założyłem stare i ciekł olej po założeniu nowych problem znikł :)
u mnie jak założyłem VNT to spływ oleju wychodził mi 1 cm nad miejscem w bloku gdzie powinien olej spływać. W oringu dorobili mi króćce mówiłem żeby były 15mm a zrobili mi 9 mm i jak to skręciłem to turbina z każdej strony pluła olejem i stroną ciepłą i zimną i jak juz traciłem nadzieje wpadłem na pomysł zeby spływ oleju zrobić do miski olejowej :) Z racji tego, że miske mamy aluminiową uciąłem na wymiar rurke od klimy fi15 80 stopni i zdemontowałem miske olejową zalałem olej żeby zobaczyć na jakim poziomie jest olej i powyżej tego poziomu wywierciłem dziure i pojechałem do gościa co spawa aluminium i wspawał mi ten króciec na miejscu :)Ten kóciec połączyłem wężem olejowo odpornym z króćcem z turbiny i po sprawie :)


Miejsce gdzie był ogr. spływ oleju w bloku zaspawałem otwór w śrubie i wkręciłem w blok :)



Miałem juz olejenie załatwione nad którym walczyłem kilka dni :)
zacząłem uzbrajać VNT

Pierwsze krokiem było zasilanie od filtra do VNT w tym celu zakupiłem kawałek węża kolano 90 stopni fi 50 i skróciłem wąż org nasz co idzie od przepływki i nałożyłem na niego to kolano i złączyłem z turbiną

następnym krokiem była rura do IC którą nabyłem u Tłumikarza za pare zł wywierciłem w niej dwa otwory fi6 i wspawałem dwie nakrętki. W te nakrętki wkręciłem dwa króćce od org GT15 do mapsensora złączyłem węzem fi50 z turbiną i skręciłem opaskami

mieliśmy juz olejenie zasilanie tłoczenie załatwione przyszła pora na układ wydechowy w tym celu zakupiłem kolana hamburskie fi50 90 stopni i metodą prób i błędów przymierzałem przymierzałem i reszcze raz przymierzałem i poprawiałem wszystko. Sprawdzałem przez długi czas jak to się będzie zachowywać podczas jazdy i breszką odchylałem silnik we wszystkie strony unowiłem koła do maksymalnego zamkniecia amontyzatora żeby pół oś po dziurach nie haczyła o wydech i po dopracowaniu pospawałem wszystko na gotowo

Celowo wcześniej nie pisałem o sterowaniu VNT gdyż to sterowanie które zrobiłem nie zdało egzaminu z tego powodu że było wolne bo Boost w vnt bardzo szybko rósł i gdy gruszka zmieniała położenie łopatek robiła się turbo dziura dlatego zgadałem się na forum VW z gościem który sprzedał mi sterowanie pod VNT na mapsensorze

zakupiłem zaworek N75 podciśnienei zabrałem z EGR który jest u mnie zaślepiony i nie potrzebowałem go
i tu Zaworek n75

tutaj jeszcze mały bałagan z kablami i wężykami który powoli doprowadzam do porządku :)

Układ wsadziłem do plastikowego pudełka i zamontowałem pod deską rozdzielczą
Układ wyposarzony jest w potencjometr którym można sobie ustawić ciśnienie od 0.5 - 2.5 bara ja wyskalowałem na 1.8 bara

wskaźnik ciśnienia doładowania zamontowałem w miejscu zapalniczki

Ustawiłem sobie turbine tak że podczas spokojnej jazdy około 120km/h dmucha około 0.4 - 0.5 bara a jak się depnie boost leci na 1.8 bara w mgnieniu oka :D
I na koniec Egzemplarz w którym została przeszczepiona dmuchawa :D


Jesli chodzi o koszta to powiem wam że przekroczyły one około 80% założenia ;]
Koszta:
Turbina 700 zł
węze olejowe 200 zł
węze podciśnień 40 zł
węze do IC 50zł
Opaski 60 zł
Zaworek n75 100 zł
sterowanie VNT 400 zł
wskaźnik doładowania 100zł
kolano do filtra 50 zł
to wychodzi jakieś 1700 zł a + koszta o których juz zapomniałem a były czyli spawanie dorabianie flanszy zakup blachy i całej reszty
całkowity koszt zakręcił się około 2 tys zł

Efekt :) Natychmiastowy boost juz przy niskich obrotach wyprzedzanie aut bez żadnego redukowania biegów dużo lepsze elastyczność zwłaszcza podczas jazdy w mieście :) Powiem wam w ten sposób jak juz moja Kobieta powiedziała po pierwszej jeździe jako pasażer "Co on tak łatwiej przyśpiesza..." to chyba różnica jakaś musiała być skoro nawet kobieta zauważyła hehe :)
Co do dymienia powiem wam że bez zmian dymi jak dymil wcześniej czyli bez zmian może przez to że na GT15 tez jeździłem na podobnym ciśnieniu :)
Nie polecam swapa na vnt osobą które nie mają duuuużo cierpliwości w sobie i zamozaparcia bo gdyby nie Remigiusz to w połowie drogi byłem juz tak zmieszany że chciałem się poddać i założyć sporwotem GT15 bo tylko mnie to czasu i nerwów kosztowało ;] Tak, że dzięki Remi :) opłacało się czaswowo wyszło około 3 tygodni pracy :)
Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia na zlocie :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 03, 2012 16:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 18:58   

Pany Kunia ile ? ;] Kumam ze zadny re-maping nie był grany ? IC seria ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 20:33   

ile kunia to wyjdzie na hamowni na zlocie :) Ic seria ale do zlotu będzie FMIC tak planuje a mapy mam od Remigiusza :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 21:28   

Grubo grubo :mrgreen:

Sterowanie tez niezle ale tez ciekaw jestem co na hamowni wyjdzie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 21:33   

okaże się bo sam jestem ciekaw :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 23:10   

pomiar na zlocie zweryfikowałbym na normalnej hamowni, bo patrzac po roznych forach, te pomiary są "mocno" orientacyjne, i na plus i na minus ;) szacun za włożoną prace, nagraj jakis filmik jak to się odpycha ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Maj 04, 2012 06:09   

pewnie masz racje Markzo, ale w najbliższym czasie to najszybciej ta hamownia będzie na zlocie później moge to zweryfikować na innej hamowni i się okaże :) a filmiki jakieś postaram się w weekend wrzucić :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
ss-design 



Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 23:08   

kurde jakoś se nie moge wyobrazić tego potencjometra

mape masz zrobioną na jakieś tam doładowanie wiec jeśli je sobie zwiekszasz to paliwa nie poda wiecej przez co może zrobić się niezłe kuku

poza tym jakoś nie widze tej turbiny żeby utrzymała w peaku chodzby 1,6 bara
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Maj 17, 2012 19:18   

Cytat:
kurde jakoś se nie moge wyobrazić tego potencjometra

tzn ??
Cytat:
mape masz zrobioną na jakieś tam doładowanie wiec jeśli je sobie zwiekszasz to paliwa nie poda wiecej przez co może zrobić się niezłe kuku

spokojna Twoja głowa :) mapy mam takie że nawet przy 2 barach paliwa nie braknie na garach :)

Cytat:
poza tym jakoś nie widze tej turbiny żeby utrzymała w peaku chodzby 1,6 bara

czyli twierdzisz ze ta turbina nie jest w stanie utrzymać ciśnienia przy pałowaniu np 1.6 bara ?? :mrgreen:
To Ci powiem że nawet 2.3 utrzymuje :) jest gdzieś filmik na forum z testów
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
ss-design 



Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Maj 17, 2012 21:51   

Firq napisał/a:
Cytat:
kurde jakoś se nie moge wyobrazić tego potencjometra

tzn ??
Cytat:
mape masz zrobioną na jakieś tam doładowanie wiec jeśli je sobie zwiekszasz to paliwa nie poda wiecej przez co może zrobić się niezłe kuku

spokojna Twoja głowa :) mapy mam takie że nawet przy 2 barach paliwa nie braknie na garach :)

Cytat:
poza tym jakoś nie widze tej turbiny żeby utrzymała w peaku chodzby 1,6 bara

czyli twierdzisz ze ta turbina nie jest w stanie utrzymać ciśnienia przy pałowaniu np 1.6 bara ?? :mrgreen:
To Ci powiem że nawet 2.3 utrzymuje :) jest gdzieś filmik na forum z testów


no w 2.3 bara w peaku nie uwierze w golfie miałem turbo od pasata (2.0 tdi brd) i jak stroiliśmy to pompowała max 1,5 1,6 bara i po około 2 czy 3 tysiącach km padła a z paliwem to już wogle nie kumam też masz jakiś potencjometr co reguluje dawki paliwa ??
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Maj 18, 2012 13:23   

Czemu tego nie oddasz w ręce kogoś kto ci to wystroi finalnie i bez srania dymem ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Maj 18, 2012 22:39   

Cytat:
już wogle nie kumam też masz jakiś potencjometr co reguluje dawki paliwa

nie nie, tym potencjometrem reguluje sobie ciśnienie doładowania i mam do dyspozycji od 0,5 - 2.5 bara
Cytat:
i jak stroiliśmy to pompowała max 1,5 1,6 bara i po około 2 czy 3 tysiącach km padła

ja po swapie zrobiłem juz z 8 tys i póki co (odpukać) wsio ok
Cytat:
no w 2.3 bara w peaku nie uwierze w golfie miałem turbo od pasata (2.0 tdi brd)

gt15 bez geometrii utrzymywała mi 1.7 - 1.8 wiec nie wiem dlaczego nie wierzysz
Cytat:
to pompowała max 1,5 1,6

a czym była sterowana ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Maj 21, 2012 14:30   

Wystarczy zacząć dobrze upalać regularne zawody to szybko się zmęczy :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ss-design 



Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Maj 21, 2012 18:01   

Firq napisał/a:
Cytat:
już wogle nie kumam też masz jakiś potencjometr co reguluje dawki paliwa

nie nie, tym potencjometrem reguluje sobie ciśnienie doładowania i mam do dyspozycji od 0,5 - 2.5 bara
Cytat:
i jak stroiliśmy to pompowała max 1,5 1,6 bara i po około 2 czy 3 tysiącach km padła

ja po swapie zrobiłem juz z 8 tys i póki co (odpukać) wsio ok
Cytat:
no w 2.3 bara w peaku nie uwierze w golfie miałem turbo od pasata (2.0 tdi brd)

gt15 bez geometrii utrzymywała mi 1.7 - 1.8 wiec nie wiem dlaczego nie wierzysz
Cytat:
to pompowała max 1,5 1,6

a czym była sterowana ??


był robiony pełny soft na podstawie mapy od 110km afn ( stroilismy jakieś 2 godziny )bo mój silnik to 1z 90km bez zmiennej geometrii no i oczywiście był zaworek n75 zmieniany co by ogarniał vnt a co do sterownika to byl 16 bitowy komp z dolożona podstawką i koscią typu eprom

i poprostu zastnanawia mnie to że bez konkretnego softa pisanego przez Tunera to u ciebie jeździ bezawaryjnie

nie znam tych silników bo dlubałem tylko diesle z palety vaga i fiata i w vagu kazda wymiana ( wieksze wtryski, cooler, turbo,) wymagała korekcji mapy (tylko nie piszcie że tuner chciał zarobić bo miałem to za free) :mrgreen:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 21, 2012 19:09   

ss-design, Ja grzebałem tez w AFN i masakra jest w tych VAG'ach niz u nas w L-series Rovera :mrgreen:

Mozna zmienić mapkę ale nie jest to konieczne :wink: Nam głownie chodziło o lepszy dol i szybsza reakcje oraz większe doładowanie :wink: My z tymi mapkami mafless i tak mamy już sporo podlany silnik i Turbinka tylko wadzi na więcej :wink:

Z wtryskami od SDI i tak u Firq'a z jego mega Turbo następna granica jest 175KM potem wtryski nie wyrabiają już :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 21, 2012 19:34   

Tos kiepsko grzebał bo kumpel z ASV 110KM ostatnio pomiar miał koło 200KM ;]
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
ss-design 



Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Maj 21, 2012 19:35   

Remigiusz napisał/a:
ss-design, Ja grzebałem tez w AFN i masakra jest w tych VAG'ach niz u nas w L-series Rovera :mrgreen:

Mozna zmienić mapkę ale nie jest to konieczne :wink: Nam głownie chodziło o lepszy dol i szybsza reakcje oraz większe doładowanie :wink: My z tymi mapkami mafless i tak mamy już sporo podlany silnik i Turbinka tylko wadzi na więcej :wink:

Z wtryskami od SDI i tak u Firq'a z jego mega Turbo następna granica jest 175KM potem wtryski nie wyrabiają już :roll:


to wychodzi na to że silniki rovera mają lepsze zaplecze tuningowe niż vagi ??

a wtryski od sdi nie mają przypadkiem mniejszych końcówek ??
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 21, 2012 20:10   

ss-design, Nie końcówki maja ta sama długość środek jest inny :wink:

Sam silnik w sobie jest bardzo odporny , tylko trzeba resztę osprzętu dobrze dograć i powiększyć i tyle.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 21, 2012 20:22   

Remigiusz napisał/a:

Sam silnik w sobie jest bardzo odporny , tylko trzeba resztę osprzętu dobrze dograć i powiększyć i tyle.


No właśnie "tylko" i aż "tyle" :lol: W TDI czy JTD dogranie osprzętu ma moce powyżej 170KM jest bezproblemowe w l-serii to jest niestety rzeźba i dłubanina na chybił trafił. L seria nigdy nie była, nie jest i nie będzie tak podatna na modyfikacje jak bardziej popularne jednostki bo właśnie o ten cały osprzęt się najbardziej rozchodzi.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 21, 2012 20:34   

Pływak, Dokładnie :wink: inne marki maja ten plus ze więcej jest dostępne od reki i pasuje nawet P&P :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R 214 i ] SWAP 1.4 i na 2.0 TDI ( 101 KM )
najnowszy85 Tuning mechaniczny 5 Pią Sty 18, 2008 10:41
piter34
Brak nowych postów SWAP z VTi
ciekawość
spider666 Tuning mechaniczny 2 Sob Lis 14, 2009 13:37
dobryziom
Brak nowych postów swap
ivi199 Tuning mechaniczny 45 Sro Sty 22, 2014 12:24
tuners
Brak nowych postów SWAP 1.8 VVC na 1.8 T
spider Tuning mechaniczny 41 Wto Mar 04, 2014 11:39
spider
Brak nowych postów Swap [r75] 1,8 -> 1.8t/v6
Tomekkk Tuning mechaniczny 3 Pon Maj 28, 2012 21:40
7Tomi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink