Forum Klubu ROVERki.pl :: [R all] Lseria co gdy korek nie upuszcza ciśnienia ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R all] Lseria co gdy korek nie upuszcza ciśnienia ??
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 18:27   [R all] Lseria co gdy korek nie upuszcza ciśnienia ??
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam mam takie pytanko do mądrej głowy bo wiem że jak korek od zbiorniczka wyrównawczego nie trymie ciśnienia to auto szybko zagotuje a co się dzieje gdy Owy korek nie upuszcza ciśnienia tylko trymie go w zbiorniczku ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 01, 2012 18:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 01, 2012 19:23   

Węże może porozsadzać na łączeniach.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 21:29   

hmmm no tak ale czy przez zbyt duże ciśnienie w układzie tez moze gotować płyn tak jak bez tego ciśnienia ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 02, 2012 13:25   

Firq napisał/a:
hmmm no tak ale czy przez zbyt duże ciśnienie w układzie tez moze gotować płyn tak jak bez tego ciśnienia ??

Tak, bo nawet bez sprawnego korka, wentylator ci się nie włączy i zacznie płyn gotować.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Cze 02, 2012 14:42   

no tak tylko mówimy tu o tym że jak korek nie trzymie ciśnienia to zagotuje szybciej ale gdy korek nie upuszcza ciśnienia czyli trzymie ciśnienie i nie upuszcza i robie się ono za duże w układzie to czy wtedy też wpływa to na temp płynu ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 02, 2012 14:52   

Ciśnienie wpływa na temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Im większe ciśnienie, tym ciecz później zacznie "bulgotać".
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Cze 02, 2012 14:59   

czyli gdyby korek nie upuszczał ciśnienia z układu to nie będzie szybciej gotował tylko później tak ? :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 02, 2012 15:30   

Teoretycznie tak. Problem polega na tym, że inne elementy układu mogą tego nie wytrzymać. :wink: Domyślam się, że wciąż walczysz z problem przegrzewania Twojego MG... :wink:
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Cze 02, 2012 17:07   

założyłem pompke dodatkową i czekam na upały... puki co jeszcze mi nie zagotował ale zastanawia mnie to duże ciśnienie w zbiorniczku płynu jak by korek nie upuszczał ciśnienia ... Płyn jest czysty i olej tak samo dymić na biało nie dymi ... ale jak pojeżdżę autem i wyjde na zewnątrz to czuje płyn chłodniczy mimo że mi nie zagotował i tak myśle że może gdzieś jest nieszlność i łapie fałszywe powietrze i się zapowietrza i przez to wywali czasem wode ... ? ale nie moge namierzyć gdzie ;]
wskaźnik na desce od płynu pokazuje odkąd pamietam 2 mm powyżej połowy skali ale jak dobrze pamiętam Mariusz na zlocie mi powiedział że ten wskaźnik jest orientacyjny i mam się nim nie kierować ...
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 02, 2012 17:28   

Wymień korek na początek. Płynu Ci nie ubywa?
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Cze 02, 2012 17:53   

Temperatura wrzenia rośnie z ciśnieniem. Jeżeli będzie ogromne, to płyn nawet przy 200 stopniach się nie zagotuje. Ale oczywiście takie ciśnienie rozsadziłoby układ, a uszczelka pod głowicą dawno powiedziałaby papa.
Płyn wtedy będzie "superheated" i zacznie bardzo gwałtownie wrzeć gdy tylko będzie mógł (np. utrata ciśnienia).

http://en.wikipedia.org/wiki/Superheated_water
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 02, 2012 18:11   

u mnie nic się nie gotowało jak korek nie trzymał ciśnienia, wszystko było ok
diesel to nie seria k, że jest wrażliwy na takie rzeczy
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Cze 02, 2012 22:39   

Adrian, cieżko ocenic czy ubyło po odkręceniu korka jak tak prysneło z tego ciśnienia czy gdzieś nieszczelność jest ....
Tomi mi na zlocie mówił że te korki lubia się psuć i tak sie zastanawiam czy na testy nie wsadzić zbiorniczka od jakiegoś innego auta bo mam dostęp w pracy i sprawdzić na innym zbiorniczku z dobrym korkiem...
a może gdzieś mam delikatny przeciek i się zapowietrza... bo czuje przy aucie na zewnątrz woń płynu ...
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 02, 2012 22:46   

Firq, Wymień korek dla świętego spokoju :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Cze 02, 2012 22:50   

to jedynie na nowy od Tomiego bo używki nie chce
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 02, 2012 22:51   

Firq, Tak tak tylko nówkę :wink: Choć u mnie były podobne objawy w 45 jak poprzedni właściciel miał bo sie mu tez raz wygotowała woda a korek był pęknięty i nie trzymał w cale ciśnienia :neutral:

Odkąd mam korek z swojej 220 to jest spokój :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 14:04   

Firq napisał/a:
bo czuje przy aucie na zewnątrz woń płynu
No właśnie o to mi chodzi. Śmigaj i obserwuj poziom płynu. I nigdy nie odkręcaj korka na gorącym silniku. Wtedy to norma, że się zabulgocze w środku i potem wyleje na zewnątrz.

PS. Masz zmodowany silnik, który wydziela więcej ciepła i normą będzie częste włączanie wentylatora. Musisz usprawnić sobie system chłodzenia. Dodatkowa pompka trochę pomogła. Przyjrzyj się chłodnicy. Może trzeba ją z zewnątrz przeczyścić?
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 14:45   

w tym tygodniu wypłucze układ chłodzenia macie jakieś sprawdzone środki ??
Chłodnice tez wyczyszczę i zobaczymy :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 03, 2012 16:33   

Ja kiedyś używałem środka Prestone jest w miarę tani z drozszych mozesz przetestować Liqui Moly Pro-Line Kuchler Reiniger co prawda ich środka do płukania chłodnic nie używałem ale używałem inne produktu LM i naprawdę godne polecenia.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Cze 03, 2012 20:24   

kiedyś w 620 sdi płukałem ocet + woda + nitro i pomogło ale można węże i oringi uszkodzić ... na Tym Prestonie to jaka jest procedura płukania ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R.all] korek wlewu paliwa
patric62 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pią Lut 05, 2010 07:20
Mombrey
Brak nowych postów [K16 all] Regulator cisnienia paliwa
Czy ten z R214Si jest taki sam jak w Poldoroverku?
Eddek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Lip 25, 2008 16:23
7Tomi
Brak nowych postów SOLVED [all 96-99 diesel] korek wlewu paliwa
potrzebne zdjęcie oryginalnego
pgrad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pon Cze 23, 2008 20:20
pgrad
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R all K-series] Korek zbiorniczka wyrownawczego od Poloneza
faecd Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pon Kwi 12, 2010 22:57
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink