Chyba mam problemy z moją pompą.
Jutro jadę podłączyć moje autko pod T4. Zobaczymy co wyskoczy.
Mam pytanie tak przy okazji jak odróżnić uszkodzenie mechaniczne pompy od uszkodzenia sterownika?
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Sro Cze 01, 2011 19:08
piterpz napisał/a:
Mam pytanie tak przy okazji jak odróżnić uszkodzenie mechaniczne pompy od uszkodzenia sterownika?
Jak pada tranzystor w sterowniku- auto zgaśnie i go już nie odpalisz. Natomiast uszkodzenia mech. pompy będą zauważalne: nierówna praca silnika, pływanie obrotów, lub całkowite zduszenie silnika.
Jak pada tranzystor w sterowniku- auto zgaśnie i go już nie odpalisz. Natomiast uszkodzenia mech. pompy będą zauważalne: nierówna praca silnika, pływanie obrotów, lub całkowite zduszenie silnika.
To w takim razie nie jestem pewien czy to pompa. Bo silnik odpalam, bo bardzo bardzo długim i kilkukrotnym kręceniu. Po odpaleniu przestaje kopcić i równo chodzi. (obroty nie falują, silnik nie traci mocy). Wszystko opisałem tutaj: http://forum.roverki.eu/v...p=630014#630014
[ Dodano: Pią Cze 03, 2011 17:25 ]
No to właśnie w serwisie Boscha powiedzieli mi, że wyskoczyły dwa błędy na Pompie. Zaczynam więc swoją walkę z tym ustrojstwem . Wszystko będe opisuwał w poście podanym wyżej.
No to dzisiaj się dowiedziałem że cała naprawa pompy będzie mnie kosztowała jakieś 3500 PLN
Do wymiany jest zawór przelewowy, uszczelnienia, oraz Zawór dawki paliwa. Ten ostatni podobno kosztuje 2000zł. Możecie mi coś poradzić w tej sprawie, bo ręce mi już opadły...
...nówka sztuka, i wyjdzie Cię sporo taniej, tylko musisz sie zorientować odnośnie wysyłki do Polandii- często nie chcą Angole wysyłać, ale może jakiś znajomy, który tam mieszka, pracuje i Ci pomoże
Coś nie ufam tej aukcji....
A może ktoś ma na sprzedaż ten zawór, w serwisie tez mają szukać jakieś używki. Ewentualnie zostaje mi Allegro. Co myślicie o tej aukcji: http://allegro.pl/pompa-w...1652216487.html
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Pią Cze 10, 2011 16:53
Pompa po remoncie, cena z aukcji jest oczywiście taka, jeżeli oddasz swoją w rozliczeniu- przerobiłem temat jak miałem swój problem - na szcześćie wyszedł sterownik.
To jest ten zawór, ale nie licz na to, że serwis Bosch'a weźmie od Ciebie ten zawór i Ci obniży koszta- nie serwis
A więc odebrałem samochód od mechanika... Wszystko teraz jest już ok.
Mam wydruk z komputera i tak jak wcześniej obiecałem wpisze jakie błędy mi wyskoczyły.
W komputerze samochodu wywaliło coś takiego:
0$13 Sterowanie Silnika - nie wiedzieli co to jest (podłączali jakiś inny sprzęt niż T4).
A na sterowniku pompy wtryskowej mieli dwa błędy:
5b - Sygnał prędkości obrotowej
57 - Regulacja przestawiacza wtrysku Stałe odchylenie regulacji...
Ogólnie wyszło tak, że wymienili mi:
- Zawór dawki paliwa
- Zawór przelewowy
- Zestaw uszczelnień
Przy okazji wymienili mi pasek rozrządu (po stronie pompy wtryskowej).
Razem wyszło 3500zł
Mam nadzieje ze teraz pojeżdżę trochę.
Dziękuję wszystkim za pomoc...
[ Dodano: Czw Cze 16, 2011 21:02 ]
No to jadąc do domu z warsztatu, wszystko było o.k. (nic nie zaobserwowałem). Potem pojechałem jeszcze do sklepu i jak wróciłem to wentylator wariował jak oszalały. A wskaźnik temp. pokazywał cały czas lekko powyżej normy. Wentylator po wyłączeniu silnika jeszcze dosyć długą chwile chodził. Myślałem że może jest za mało płynu, wiec delikatnie otworzyłem zbiornik wyrównawczy, no i zaczął mi płyn wywalać. więc zakręciłem korek i dotknąłem węży wodnych, twarde były na maxsa. Górne i dolne węże od chłodnicy gorące.
Jeśli to uszczelka pod głowicą to się wkurze Rok temu wymieniłem uszczelkę, sprawdzałem głowice, oraz ją splanowałem. Myślałem, że będę miał już na trochę spokój.
Czy oni mogli robiąc coś przy pompie wtryskowej, uszkodzić, jeśli chodzi o układ chłodzenia? I jeszcze jedno pytanie czy włączając niesprawną klimatyzacje można rozwalić uszczelkę pod głowicą?
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Czw Cze 16, 2011 22:33
3500tyś- cena standard jeśli chodzi o serwis Bosch'a
Miałeś już HGF w dieslu?? Dziwne bynajmniej. Przy demontażu pompy, bardzo łatwo można ukruszyć ten cienki wylot z chłodnicy, ktrórym płyn powraca do zbiorniczka ( wiem, bo sam tak miałem , ale poradziłem sobie obklejając ją swoim sposobem- trzyma, chyba nawet lepiej niż fabrycznie )
Co do pytania odnośnie wariujących wiatraków etc. to pompa wtryskowa nie ma nic do tego.
Klima niesprawna- nie załączy się.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Sob Cze 30, 2012 09:14
Temat pompy powrócił- niestety
Wczoraj w drodze po auto, ok.70km od domu auto umarło podczas jazdy. Dodam, że ok 2kkm temu ponownie był robiony sterownik ( puścił jeden lut od tranzystora ). Teraz to coś poważniejszego- niestety. Sterownik otwarty, lut ponownie spłynął, tranzystor spalony, poszedł też jeden bezpiecznik związany z silnikiem. I zapalił się check engine.
Na 90 % będę kupował nową pompę w Anglii za 385 funtów, ale to za jakieś 2 miechy, więc do tego czasu R uziemiony .
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Cze 30, 2012 10:56
Jugol, czyli jednak ten pierwszy raz co lut puścił mogło być od temperatury - pompa zaczynała już szwankować mechanicznie i przez to się nagrzewać, w następstwie roztopiła lut, tak mi się wydaje. Nie darmo mówił gościu z chip car że on na sam sterownik gwarancji nie daje - daje tylko na całą zregenerowaną mechanicznie pompę, bo może paść świeżo wymieniony tranzystor w każdej chwili jeśli pompa jest mechanicznie nie sprawna. Generalnie ceną za nową nie poraża biorąc pod uwagę ile sobie krzyczą za używkę u nas w kraju:
Panowie całkiem przypadkiem trafiłem ten temat.. i jedno mnie zastanawia.. DLACZEGO TO CHOLERNE ustrojstwo kosztuje tyle ksioryyy ! ?? !! Jakim cudem to kosztuje tyle co pół mojego auta ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum