Nie chodzi o wystarczanie. Z wtryskiwaczami jest ten problem, że musisz mu podać odpowiednie ciśnienie żeby wtryskiwał stabilnie dawkę. Mając wtryskiwacz z samochodu i chcąc go zaadoptować do 50ccm musisz drastycznie obciąć czas wtrysku i tu może pojawić się problem choćby samej bezwładności mechanicznej wtrysku. Kumpel miał problemy w swoim samochodzie ( polonez 1,4 16v - K seria) . Pompa była na dojechaniu i podawała za niskie ciśnienie. Silnik chodził nierówno na wolnych obrotach, dodatkowo nierówno ciągnął. Pomogło zablokowanie odpływu z listwy. Wiadomo wyjście doraźne. W każdym bądź razie dążę do tego, że ten wtrysk może się okazać zbyt wydajny jak na tak małą pojemność. No ale kombinuj. Kto nie próbuje i nie ryzykuje ten nic nie osiąga
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 12, 2011 08:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czas wtrysku benzyny wyznaczony w funkcji podciśnienia dla zakresu ok . 2500 RPM. Oczywiście tyczy się to komputera z R820 na fullgrupowym wtrysku (MEMS 1,6)
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Dawno nic nie pisałem. Chciałem tylko się pochwalić, że moje1.8 zrobiło już 300km i pracuje bardzo równo. Nadal na wtryskach z 1.4 i ciśnieniu na listwie 4bary. Przyszły już wtryski z calibry 2.0 8V, więc w tym tygodniu będę je montował i próbował to poregulować. czekam jeszcze na platynowe świece championa. Po dotarciu silnika na 100% wkładam ecumastera detIII. gadałem z znajomymi, którzy mają doświadczenie w tworzeniu map, więc coś powinno się dziać
Fajnie, że działacie! Liczę na informacje o projektach mój się niestety kurzy, przynamniej w zesżłym roku akademickim nie "pociągnął", a szkoda.
Pozdrawiam!
No to ja póki co jedynie mogę napisać, że temat nie leży, ale jest parę problemów natury elektronicznej do rozwiązania które mnie zahamowały.
A tak przy okazji, ma ktoś lub wie gdzie można by znaleźć oscylogram z przebiegu napięcia na cewce zapłonowej po stronie pierwotnej ? Głównie interesują mnie piki które powstają podczas zamknięcia się IGBT-ka który nią steruje. Niestety kumplowi wysiadł oscyloskop i nie ma czym pomierzyć
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Wto Gru 06, 2011 22:30
kompot, Pytanie do ciebie. jako że na PTK pojawił się temat o ecumasterze to mamy takie pytanko czy DET2 ogarnia Znacznik wału z poldrovera czy dopiero wersja DET3?? Na czym ty robiłeś swoje badania?
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Edit: Tak więc pościągałem trochę przebiegów na bramkach tranzystorów ( na biegu jałowym i zagrzanym silniku), ogólnie wykresy są mocno zaśmiecone zakłóceniami ale da się coś z nich wyciągnąć. Można odczytać + - przesunięcie momentu wtrysku względem położenia wału, moment zapłonu itd. Udało mi się też załatwić sondę na 2,5 kV o 100 krotnym tłumieniu, tak więc w piątek jeśli znów nic nie wypadnie jadę do kumpla i mierzymy piki napięcia na kolektorze IGBT-ka. Jeśli ktoś kiedyś by potrzebował oscylogramy to pisać śmiało, tylko najlepiej bezpośrednio na emaila bo na forum zaglądam z rożną częstotliwością
heh, dawno mnie tu nie było. Adi, dokładnie tak postąpiłem jak piszesz, a szpila od cewki jest na prawdę niezła (300V na tranzystorze przy zamknięciu się indukuje, resztę obcina diak), Charakter tej szpili też ciekawy.
[ Dodano: Czw Lip 19, 2012 13:23 ]
Witam ponownie po paru miesiącach. Nie ma ktoś może wykresu zmian rezystancji (czy też napięcia) w funkcji temperatury na czujniku temperatury powietrza w dolocie?
Potrzebna mi taka wiedza a niestety obecnie nie mam dostępu do komory klimatycznej aby zdjąć samemu charakterystykę.
[ Dodano: Czw Sie 23, 2012 16:09 ]
Panowie, ostatni problem do rozwiązania, w którym miejscu DOKŁADNIE przypada GMP ( wiem że na tym dużym znaczniku ale nie wiem czy zbocze narastające czy opadające). Mógłby mi ktoś zaznaczyć gdzie dokładnie wypada ?
kompot, Pytanie do ciebie. jako że na PTK pojawił się temat o ecumasterze to mamy takie pytanko czy DET2 ogarnia Znacznik wału z poldrovera czy dopiero wersja DET3?? Na czym ty robiłeś swoje badania?
Robiłem na DET2, Jadźwin (producent) zrobił specjalnie dla mnie soft mogę wysłać, ew. uderz do niego o to. ECUMaster ma naprawdę super wsparcie techniczne.
Witam po dość długiej nieobecności. Praca obroniona, studia skończone.
Jakiś czas temu obiecałem filmik. Jest jeszcze sporo do poprawienia. Póki co temat wstrzymany z powodu braku przede wszystkim sprzętu pomiarowego przez co nie umiem zgrać idealnie zapłonu na rozruchu i czasem coś się dzieje i nie do końca wiem jeszcze co jest powodem.
Temat na pewno będzie kontynuowany, ale póki co muszę ogarnąć trochę swoje życie i znaleźć jakieś tymczasowe źródło dochodu (choćby na zakup własnego oscyloskopu)
Czy ja wiem czy takie "brawo". Nie jestem zadowolony z efektu pracy, no ale nic więcej w tak krótkim czasie się nie udało uzyskać. Trochę mi w tym "pomogła" uczelnia, bo gdy w lutym miałem porobione już niektóre obwody do analizy czujników, potrzebowałem je przetestować na pracującym silniku a na uczelni nie udostępnili mi oscyloskopu ( w sensie uniemożliwiono mi jego wypożyczenie do domu). Prace stanęły na prawie 3 miesiące. Dopiero końcem maja kumpel kupił sobie oscyloskop ( dał za niego kupę kasy) 4 kanałowy 2 gigasample, no i od tego momentu robota ruszyła bo miałem weekendami dostęp do sprzętu ( w tygodniu siedziałem w akademiku więc znów nie było sprzętu do mierzenia, bo siedzenie na dworze i pełno gapiów w oknach mnie nie rusza). Płytka wytrawiona 24 lipca. Potem siedzenie dzień w dzień nad obliczeniami i programami żeby w końcu 7 września (jak mnie pamięć nie myli) się obronić.
Co do samej pracy. Podziękowania należą się WAM drodzy koledzy za udostępnienie wykresów, przebiegów itd bo od czegoś trzeba było zacząć. Ogromne podziękowania się należą koledze Świętemu za pomoc szczególnie przy rozwiązaniu problemu z czujnikiem wału bo z nim był największy problem, żeby opanować sygnał, a potem za podsunięcie kilku pomysłów jak ugryźć parę innych problemów. I tak samo ogromne podziękowania dla Krzyśka, który udostępnił mi swój oscyloskop oraz sprzęt i chemikalia do trawienia płytki, a także jego cudowny piekarnik
Co do sterowania. Wyznaczanie zapłonu leci na przerwaniach. Mierzony jest czas pomiędzy zboczami sygnału z czujnika wału i na podstawie tego jest wyznaczana prędkość obrotowa a następnie zdejmowane wyprzedzenie z mapy. Moment wtrysku jest obliczany w podobny sposób, a sam wtrysk leci na przerwaniu od timera, który odpowiednio ustawiam, w zależności od tego, kiedy ma wypaść wtrysk względem chwili obecnej ( tu też jest brana poprawka na impulsy z koła zamachowego, wiem ile impulsów to jaki kąt, a poprawkę mniejszą niż rozdzielczość zębów na kole realizuję dodając właśnie wartość timera). Dawka paliwa jest obliczana na bieżąco na podstawie czujników w chwili obecnej oraz pewnych danych statycznych związanych z samą konstrukcją wtryskiwaczy itd. Pewna część składowa czasu otwarcia wtryskiwacza jest brana z map pomocniczych, reszta jest już liczona "w locie". W moim projekcie pominąłem kilka czujników ( między innymi lambdę bo okazało się, że jest uwalona a kiedyś ją wspawałem w wydech bo miała objechany gwint, jak będę spawał wydech pod turbinę to się tym od razu zajmę) bo nie było czasu na wszystko, musiałem się obronić najpóźniej do 14 września, bo 15 startowałem Tarpanem do Grecji (Złombol)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum