Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] ubywający olej i nieregularne obroty biegu jałowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] ubywający olej i nieregularne obroty biegu jałowego
Autor Wiadomość
crockity_jack 



Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 2



Wysłany: Pon Lis 05, 2012 17:15   [R400] ubywający olej i nieregularne obroty biegu jałowego
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam
To pierwszy mój post na tym forum więc prosiłbym o wyrozumiałość. Przestudiowałem całą historię usterek R420Si, ale niestety jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem.

Problem jest dość złożony i nie mam pewności czy jest to awaria jednej rzeczy czy kilku, ale sytuacja jest następująca:
1. olej ubywa w zastraszającym tempie, tj. mniej więcej 2l/500km
2. nie znalazłem nigdy plam oleju pod samochodem ani samego wycieku
3. na wszelki wypadek wymieniłem uszczelkę pod zaworami, nie pomogło
4. sprężanie wygląda bardzo dobrze, wyszło koło 14atm
5. po odpaleniu zanim się nie zagrzeje daje dużą ilością białego dymu
6. w zbiorniczku płynu chłodniczego nie znalazłem plam oleju, i odwrotnie, nie zauważyłem jakiś wytrąceń pod kurkiem oleju
7. obroty są wysokie i nieregularne przy jałowym biegu (1200-2000 rpm) zarówno na gazie jak i na benzynie. myślałem że to silnik krokowy (przepustnicę wyczyściłem) ale po zdjęciu wężyka od komory z zaworami do kolektora dolotowego obroty wracają do normy (~900rpm).
8. płynu chłodniczego nie ubywa
9. sonda lambda sprawdzona na szybko wygląda na sprawną
10. po "zduszeniu" obrotów jałowych, tzn hamulec+bieg+powoli puszczane sprzęgło, obroty nie wracają tak wysoko

Nie wiem czy to wszystko powyżej ma jedną przyczynę, ale może komuś działo się coś podobnego. Za taki ubytek oleju obwiniałem uszczelkę pod głowicą, ale to chyba nie możliwe przy dobrym sprężaniu (?).
PS. Dla kompletu informacji: zainstalowany LPG typu kuchenka gazowa (nie wtrysk) zaraz za filtrem stożkowym (nieszczęśliwy pomysł poprzedniego właściciela)

Będę wdzięczny za wszelką pomoc;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 05, 2012 17:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Lis 05, 2012 22:35   

Kolego, sprawdź czy masz drożną odmę. I na mój gust do wymiany uszczelniacze zaworowe.
Obroty masz wysokie i nieregularne bo (jak dla mnie) silnik spala olej oprócz benzyny i komp nie ogarnia czemu sonda lambda pokazuje głupoty :wink:

[ Dodano: Pon Lis 05, 2012 22:35 ]
A skoro nie masz oleju w zbiorniczku ani podobnych dziwnych rzeczy to uszczelkę głowicy zostaw w spokoju. uszczelniacze da się zmienić bez ściągania głowicy :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 07:36   

LPG w dieslu?
Tzn wiem że coś takiego istnieje ale nigdy nie widziałem :)
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 06, 2012 07:45   

sobrus,
Obudź się. :mrgreen:
crockity_jack napisał/a:
R420Si
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 08:50   

aaaa :oops:
myśle że jeszcze z godzina i się obudzę

w silniku T uszczelka pod głowicą zazwyczaj nie pada, choć słyszałem że te silniki mają problemy z olejem właśnie.
 
 
crockity_jack 



Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 2



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 23:13   

dzięki truten23 ;)
Jeśli chodzi o odme: wężyk przed przepustnicą powinien zasysać powietrze czy odprowadzać resztki/pary oleju? U mnie zasysa, a niestety LPG nie-wtrysk powoduje że zasysa mieszankę gazowo-powietrzną. Tym bardziej że co jakiś czas zdarzy mu się zapłon gazu w dolocie, może się coś tam rozszczelniło... Jest jakiś względnie łatwy sposób żeby wyczyścić odmę? Wężyki wyczyściłem i teraz demontaż pokrywy zaworowej?

Jeśli chodzi o uszczelniacze: rzeczywiście nie wpadłem na to. Orientujecie się ile mniej więcej mogło by mnie wynieść wymiana rozrządu i nowe uszczelniacze? Bo z tego co wiem rozrząd ma już 60 tys, a wolałbym nie ryzykować i zrobić to za jednym razem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420Di 1997r.] Obroty biegu jałowego.
Po nagrzaniu spadają.
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Maj 04, 2010 10:32
mirwin
Brak nowych postów [R400] Nie wchodzi na obroty na biegu
przprzemek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Cze 12, 2008 22:54
Brt
Brak nowych postów [R400] Obroty na biegu jałowym
Finveg Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Paź 03, 2015 16:19
Patryko
Brak nowych postów [R400] Ubywający płyn chłodniczy
arjo1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Sty 10, 2008 22:08
String
Brak nowych postów [R400] Ubywający płyn hamulcowy
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Sie 07, 2011 13:35
shilus82



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink