Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series] Turbina GT1549
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series] Turbina GT1549
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 00:40   [L-series] Turbina GT1549

Witam, krotka fotorelacje jak wygląda nasza Turbinka GT1549 w środku :razz: Rozebrać gada jest dość proste jedynie później rozebrać cale to ustrojstwo co siedzi wirnik jest masakra jakaś :neutral:





Tutaj widać fajnie jaka mala jest średnica wylotu którędy dmucha 155KM :mrgreen: :shock: Mozna by to porównać bieganie maratonu oddychając tylko przez słomkę do picia :nook:













Gwint śruby co trzyma wirnik jest lewo strony :!: :!: :!: Mi się o tym zapomniało i urwałem gwint :cry: Ukręciłem go raczej :lol:












Turbinka idzie do piaskowania i polerowania i pójdzie jako eksponat na półkę do mnie do pokoju :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 11, 2012 00:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 06:31   

Remi na dlugo bys tak swojego r nie uziemial wiec pokaz co wchodzi zamiast tej :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 07:19   

VNT z laguny ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 09:16   Re: [L-series] Turbina GT1549

Remigiusz napisał/a:

Tutaj widać fajnie jaka mala jest średnica wylotu którędy dmucha 155KM :mrgreen: :shock: Mozna by to porównać bieganie maratonu oddychając tylko przez słomkę do picia :nook:


Piszesz o wlocie spalin to sprężarki?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 11:05   

Pływak, Wylocie :wink: Nie chodzi o średnice gdzie trzymam palca tylko głębiej w środku się to zwęża :lol:

[ Dodano: Wto Gru 11, 2012 11:05 ]
tuners, Swojego nie uziemiam Turbina z Laguny na wiosen idzie dopiero :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 12:50   

Remigiusz napisał/a:
Pływak, Wylocie :wink:
:


Myślałem, ze na foto jest ta strona wlotowa od kolektora wydechowego :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 13:17   

Jak to bez Turbo ?? Mam Turbo przecież w środku seryjne. To co rozebrałem to nie jest Turbinka z mojej 45 :wink:

Pływak, Ja coś źle tłumaczę przez mój Polski :razz:

Spaliny z kolektora wydechowego od głowicy lecą tak jak trzymam kciuka tutaj do środka:



Leca w dol i wpadają na wirnik po stronie gorącej. Kierunek spalin jest tak jak trzymam palce i muszą przez to takie wcięcie przelecieć co jest mniejsze od mojego małego palca :wink:



Dalszy ciąg jest taki ze przelatują tutaj do wydechu jak znów mój kciuk przechodzi przez dziurę:

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 14:47   

No to, to jest wlot spalin do turbo, a nie wylot. Tam wlatują spaliny do sprężarki i dalej na łopatki napędzając wirnik. Średnica mała z prostego powodu, mniejsza średnica = większa prędkość przepływajacych spalin i co za tym idzie większa predkość wirnika. Przykład podałeś z dupy z tym biegiem i oddychaniem przez rurke bo diesel nie oddycha spalinami chyba, ze w l serii jest inaczej :P To tak jak z turbiną w elektrowni wodnej lepsza jest węższa ale rwąca rzeka niż szeroka, która praktycznie stoi w miejscu. Proponuje mniej for angielskich, a wiecej podstaw fizyki ;)

Pozdro
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 12, 2012 01:52   

Pływak, Wiedziałem ze to napiszesz bo dobrze wiem ze tak jest zrobione :razz: Chodzi mi głownie ze na większa moc jest już to za mala średnica i ma skutki uboczne :wink:

A to z oddychaniem była metafora :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
pawel90 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 47



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 01:58   

a przy rozbieraniu turbinki nie masz przypadkiem tej redukcji gumowej od strony IC pod reka??
Fajny opis:)
_________________
...........
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 12, 2012 02:13   

pawel90, Mam nawet i dwie :mrgreen: A co trzeba fote tego zrobić :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
pawel90 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 47



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 02:22   

no jakbyś mogł bo potrzebuje wymiarów. Moja niestety uległa rozpruciu :cry: chyba ze masz zbędna jedną w dobrym stanie, to chetnie się nią zaopiekuje za odpowiednia opłata :wink:
_________________
...........
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 12, 2012 07:39   

pawel90 http://allegro.pl/prosta-...2849894798.html
nóweczka :) a wymiary 38/51 mm
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 12, 2012 08:00   

Remigiusz napisał/a:
Pływak, Wiedziałem ze to napiszesz bo dobrze wiem ze tak jest zrobione :razz: Chodzi mi głownie ze na większa moc jest już to za mala średnica i ma skutki uboczne :wink:

Chodzi o to, że napisałeś to tak jak by sama średnica miała tu jakiś wpływ i tylko czekać aż ktoś wpadł by na pomysł zwiekszenia jej co prawdopodobnie nic by nie dało chyba, ze by pogorszyło co bardziej prawdopodobne. Jest ona dobrana do sprężarki. Większa średnica spowodowała by pewnie całkiem inny przepływ gazów na wirnik. W większym turbo i owszem wlot może być wiekszy ale tam wirnik też ma inną średnice, a wszystko musi być ze sobą powiązane. To tak jak by ten biegacz zamiast słomki dostał rure PCV 100 od WC ale miał tak małe płuca, ze nie było by różnicy bo i tak nie był by w stanie wziąc głębszego odechu ;) Koncząc, średnica nie jest mała, jest taka jak być powinna w sprężarce tych rozmiarów to, ze u was działa na granicy wytrzymałości nie znaczy, ze coś jest w niej nie tak bo tu po prostu całe turbo jest za małe i akurat sam wlot niewielkie ma znaczenie ;)


Cytat:
A to z oddychaniem była metafora :mrgreen:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Por%C3%B3wnanie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Metafora
:D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
pawel90 



Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 47



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 08:42   

redcloud, Dzięki kolego juz zamowilem :roll:
_________________
...........
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 12, 2012 12:54   

Pływak, Ale watek nie jest o przeróbce GT1549 tylko fotorelacja jak to wygląda i tyle :wink:
Pływak napisał/a:
Koncząc, średnica nie jest mała, jest taka jak być powinna w sprężarce tych rozmiarów to, ze u was działa na granicy wytrzymałości nie znaczy, ze coś jest w niej nie tak bo tu po prostu całe turbo jest za małe i akurat sam wlot niewielkie ma znaczenie ;)


I o to chodzi :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 18:37   

to jakiego ślimaka teraz zakładasz???a gruszka jest Ci potrzebna? chetnie bym kupił :mrgreen:
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 12, 2012 18:41   

scorpion, Potrzebne jest wszystko :wink: GT1852V montuje jest w moim temacie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 12, 2012 20:29   

ja mam w garażu całą turbałkę. ;-)
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 17:23   



Tak wyglada wlot od zimnej strony .Czyzby była blokada :-|
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 SDI] Swap GT1549 na VNT1852V
Naki17 Tuning mechaniczny 49 Pią Paź 03, 2014 21:59
Remigiusz
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Sob Maj 12, 2012 23:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 20:23
markos620SDi
Brak nowych postów [K-series] VCC w 1.4?
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 31 Pią Lip 15, 2011 21:39
marcinmarcin
Brak nowych postów [K-Series] Głowica VCC ->1.6
kezmanq Tuning mechaniczny 9 Wto Sie 27, 2013 12:11
rafalrz1989



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink