czyli ledy ściemniają się równocześnie z podsufitką i równo z nią gasną
tak jak pisze domel101, gdzie wpiąłeś zasilanie
i jeszcze jedno pytanie, czy ledy są dużo jaśniejsze od podsufitki
efekt śliczny
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 02, 2013 21:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Sty 03, 2013 12:28
Zasilanie podpiąłem do lampki podsufitowej (tak jak na rysunku). Dział włączanie na strony, ledy przygasają razem z lampką. Jak podłączyć:
1. odkręcamy lampkę podsufitową - 2 wkręty po wyjęciu plastikowej osłonki
2. Odkręcamy osłony słoneczne - po dwa wkręty
3. Odpinamy kostkę do lampki w osłonie
4. Odczepiamy osłonę słupka przedniego, ja jej nie wyjmowałem tylko odchyliłem
5. Wygodnie jest wykręcić moduł zapalania świateł drogowych, wtedy jest fajny dostęp od kierowcy.
6. Bierzemy wężyk, zwykły ebonitowy około 1m, pod osłoną słupka kierowcy jest otwór idący w dół do nóg, przetykamy tam wężyk i jak mamy odkręcony moduł świateł to go dobrze jest widać. Do wężyka wkładamy na maxa przewód elektryczny, a następnie przeciągamy wężyk i w ten sposób mamy poprowadzony pierwszy kabel .
7. po stronie pasażera robimy tak samo.
8. kable prowadzimy wzdłuż słupka do podsufitki, i dalej do lampki. Podsufitka od szyby na tyle się odchyla, że bez problemu położymy kabelek.
9. Tak jak jest na rysunku (kolor czerwony to plus, niebieski minus - minus z dwóch modułów łączymy i lutujemy w jednym miejscu) montujemy kabelki, jest je trochę ciężko przylutować, ja u siebie je zakręciłem zlutowałem i dałem klej z pistoletu na gorąco żeby się nie przemieszczały.
10. W żarówkach led istotny jest plus i minus, więc przed lutowaniem należy się upewnić który kabelek z modułu to + a który to -
To w zasadzie cały montaż. U mnie ledy świeciły ciut mocniej niż żarówki, więc wymieniłem 3W żarówki na 5W i teraz jest idealnie.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Sty 03, 2013 13:36
Mam pytanie: jak z przygasaniem ledów? Chodzi mi o stopniowe ściemnianie po zamknięciu drzwi. Jak włożyłem do sufitówki żarówkę ledową, to boczne przygasały stopniowo,a ledowa świeciła pełnym światłem i gasła nagle.
kerbi przez Ciebie zachorowalem na ledy pod nogami ... wlasnie wrocilem z ''garage'' i musze powiedziec ze tego mi brakowalo:)
Ledy sie sciemniaja powoli z ledami ktore juz mialem w podsufitowce wczesniej .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon Sty 07, 2013 19:42
Wyjaśnieniem sytuacji jest chyba fakt,że kiedyś spaliła mi się jedna żarówka w lampce sufitowej i nie mając zapasu wcisnąłem 12to diodową g4 (taką do lampki biurkowej).
Prawdopodobnie ma w środku jakiś układ stabilizujący(kondensator elektrolityczny) i dlatego tak się zachowuje.
Swoją drogą, to moim zdaniem jest to niezłe rozwiązanie bo "wali" jasnym światłem i nie kosztuje tyle co dedykowane w5w.
Podsunęło mi to nawet pomysł zastąpienia takimi żarówkami (g4) żarówek w mojej platformie na rowery. Mam coś takiego od wielu lat i jest to wyposażone w dodatkowy zestaw świateł - tak jak zwykła przyczepka towarowa. Rzecz w tym,że nie musi tam być żarówek typu can bus (komputer nie wyświetla błędu jeśli coś się tam spali) i chyba na wiosnę wlutuję 12to ledowe g4 w miejsce kierunków i stopów, bo według zapewnień producenta są to odpowiedniki 20W. Alternator miałby lżej o kilkadziesiąt watt.
będą się ładnie ściemniały/rozjaśniały tak jak oryginalne żarówki w5w ?
Zastanawiam się tylko czy dają ciepłe światło i czy ich moc nie będzie za duża, niestety sprzedający póki co nie odpisał na moje pytania w tej sprawie.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Sty 17, 2013 21:10
Te żarówki są zarąbiście zimne, o czym świadczy ich temperatura barwowa,a 5 SMD 5050 to mało żeby oświetlić kabinę (jeśli o to ci chodzi). Przy 6500 Kelwinach miałbyś w kabinie jak w trupiarni.
Tak jak pisałem, u siebie zainstalowałem w przednim kloszu po środku (tam jest najwięcej miejsca) 12to diodową o temperaturze ok.3000K i to jest mocne i ładne światło- gazetę można czytać. W tym miejscu wystarczyłoby 9 SMD 50505-są takie kwadratowe G4,tylko druciki trzeba powyginać.
Ok dzięki za info, są też 5050 ale już sporo droższe do tego maja canBus a nie wiem czy to wskazane w R75:
Canbus obsługuje jedynie światła zewnętrzne oprócz przeciwmgielnych, wstecznego, boczne kierunkowskazy oraz stop na szybie, ale do kierunków trzeba użyć rezystor lub zmienić przerwywacz z tego co wyczytałem, bo rezystancja jest znacznie mniejsza. Wewnątrz można zmieniać ledy dowolnie, warto w schowku i bagażniku także:) Co do ledów canbus przyjazne to takie gdzie dali już resystor aby zwiększyć rezystancje czasami jednak mimo to jest ona za słaba więc system może sygnalizować spaloną żarówkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum