Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Falowanie obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Cze 02, 2011 11:08   

ja tez czysciłem EGR i zawór sterujący EGR-em poprawiłsie przez to kultura pracy silnika, ale tak jak pisałem ten czujnik napewno musi miec cos wspólnego ze spadkami, niech ktos go wyciągnie z uchwytu i sprawdzi pozdrawiam....
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 02, 2011 11:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kamil652 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 147
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 08:04   

EGR wyminiony ... nadal obroty falują ale mniej , bywa i tak ,ze nagle gaśnie - problem mam nadal z tym i nie mam juz pomysłu . Mechanicy mówią ,ze EGR teraz działa poprawnie . Jeśli bedzie nadal gasł to bedą chcieli rozbierać cały układ dolotowy . Wcześniej jednak wyniana Filtra paliwa wskazana

[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 09:04 ]
Pozbyłem sie falowania obrotów :) ale pojawił sie problem kolejny , samochód gasnie podczas jazdy .... generalnie przy zwalnianiu po wrzuceniu sprzęgła .... sporadycznie ,ale gaśnie ...

sądzę ,ze falowanie uszkodziło może jakiś czujnik ..... ktoś coś moze doradzić ? moze CZUJNIK POŁOŻENIA WALKA?
_________________
:)
 
 
 
blackmati 



Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 2
Skąd: xyz



Wysłany: Nie Lut 19, 2012 14:19   

Postanowiłem odświeżyć temat, gdyż nie znalazłem dokładnie takich samych objawów jak u mnie w R75 CDT
Na zimnym silniku odpala normalnie, obroty utrzymują się na odpowiednim poziomie wszystko jest ok (czy dojadę do skrzyżowania czy stoi odpalony przed domem).
Problem zaczyna się jak się silnik rozgrzeje. Obroty nie falują lecz spadają i cały samochód się trzęsie dodatkowo w przedziale 1200-1500 obr czuje spadek mocy. Podczas ruszania muszę dodawać więcej gazu bo inaczej skacze jak by miał zgasnąć(ale nie gaśnie).
Przeczyściłem zawór EGR (ale nie wiem czy on działa) wlałem środek do czyszczenia wtrysków ale nic nie pomogło. Po krótkim przegazowaniu na postoju po ok 10-30 sek. obroty znowu spadają (w zależności od temp. silnika).
Na ciepłym silniku odpala normalnie a oleju nie widzę żeby brał.
Teraz w zime jeszcze moge cieszyć się na początku normalną jazdą ale co bedzie w lato jak silnik bedzie odrazu rozgrzany :cry:
Proszę o pomoc.
Ps. Podczas wymiany koła pasowego i pasków mechanik wymyślał, wtryski, turbina, czujniki, EGR - mówił ze trzeba podłączyć do kompa. Po czym zadzwonił po kilku dniach i powiedział ze nie ma gniazda do podłączenia kompa.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Lut 19, 2012 15:26   

gniazdo musi być,chyba że je ktoś celowo wycioął ale niby poco??może jest ukryte w innym miejscu lub mechanik tak mocno rozgarnięty że nie znalazł...
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 19, 2012 16:51   

Cytat:
mówił ze trzeba podłączyć do kompa. Po czym zadzwonił po kilku dniach i powiedział ze nie ma gniazda do podłączenia kompa.
Zmień mechanika. Gniazdo jest w kabinie po stronie kierowcy - nad "pedałami".
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 13:40   Czy taki skok obrotów jest normalny??

Witam.
A u mnie jest taki przypadek. Na zimnym silniku(po nocy), zaraz po odpaleniu obroty są tak +/- 830. No wiadomo, jeszcze jest chłodno i samochodzik swoje przez noc postoi, to deko obroty wyższe. Ale jest taki myk, że jak na luzie wcisnę sprzęgło i je puszcze, to w tym momencie jest delikatny acz wyczuwalny(lub raczej słyszalny) spadek obrotów z owych 830 do 750 i natychmiastowy powrót na 830 :/ Można to zaobserwować tylko przez pierwszych kilka chwil, dopóki silnik się nie zagrzeje i obroty się ustabilizują do swoich 780. Później sprzędło mogę sobie wciskać do znudzenia i takich skoków nie ma. A pytanie, tak jak w moim podtemacie. Dodam, że sprzęgło było robione jakieś 30k km temu(14 m-cy).
Pozdro. :smile:
_________________
rover forever
 
 
blackmati 



Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 2
Skąd: xyz



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 19:56   

Mechanior mówił, że własnie nad pedałami powinna być kostka a jej nie ma. Dziś poszukam na forum jakiś fotek i jutro zobaczę czy jest gniazdo. Co do spadku obrotów na ciepłym silniku to wlałem środka do czyszczenia wtrysków STP DIESEL. Wydawało mi się że jest lepiej i postanowiłem dzisiaj zatankować i wlać jeszcze raz ten środek. Przez kilka min. na rozgrzanym silniku trochę się trząsł ale później wszystko było ok. Pojeździmy - zobaczymy. Co do środka do czyszczenia wtrysków macie doświadczenie w stosowaniu tego rodzaju środków. Na forum jest napisane żeby wlać i zostawić odpalony samochód na długi czas a na opakowaniu nic takiego nie ma. Czy ktoś potrafi w prosty sposób wyjaśnić mi to. Dzięki
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 20:26   

blackmati Z tego co wiem, to ważne jest by dobrze wymieszać dodatek z paliwem. A dobrym sposobem jest, by wlać dodatek tuż przed tankowaniem(chodzi o kolejność).
blackmati napisał/a:
Co do środka do czyszczenia wtrysków macie doświadczenie w stosowaniu tego rodzaju środków. Na forum jest napisane żeby wlać i zostawić odpalony samochód na długi czas a na opakowaniu nic takiego nie ma.

Może chodziło o to, by pozbyć się starego paliwa z układu, jeśli nie planowana była dłuższa jazda po tankowaniu. Ja w każdym bądź razie, pierwszy raz spotkam się z taką radą.
Pozdro. :smile:
_________________
rover forever
 
 
Johnny 




Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 25
Skąd: Koło

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 09, 2013 09:00   

u mnie też wystąpiło falowanie obrotów , na postoju bylo słychać jak silnik nie równo pracuje. Jednostajne falowanie nie ważne czy ciepły czy zimny. Falowanie bylo minimalne ale było słyszane, Moc była ok,, podczas jazdy nie było słychać/czuć ;) falowania.

Rozwiązanie: Wziąłem klucze i wymieniłem filtr powietrza, odmy, ale najlepszy efekt był po zaślepieniu EGR , teraz silniczek pracuje aż miło :)
:) :)
 
 
 
Praetorian83 



Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 1



Wysłany: Pią Cze 14, 2013 17:17   

Witam Koledzy
Mam ogromny problem z skokami obrotów silnika, obroty skaczą od 100 do 1000 obrotów, a jak włączę klimę to podczas jazdy gdy dojeżdżam do świateł gaśnie silnik.
Sprawdzałem krokowy i jest on ok.
nie mam pojęcia co się dzieje.
Serdecznie proszę Was o pomoc, z góry dziękuję Maciej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Falowanie obrotów
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Wrz 13, 2009 21:40
Lechos
Brak nowych postów [R75] FALOWANIE OBROTÓW
stanley89__ Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Paź 29, 2014 19:36
mironh
Brak nowych postów [R75] Falowanie obrotów
odczynnik Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Gru 26, 2013 10:05
columbo
Brak nowych postów [R75] Dziwne falowanie obrotów
Brydzio7253 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Maj 07, 2014 15:03
Brydzio7253
Brak nowych postów [MG ZT] Falowanie obrotów przy wł. klimatyzacji
j0zek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Sie 08, 2015 11:07
j0zek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink