ja tez czysciłem EGR i zawór sterujący EGR-em poprawiłsie przez to kultura pracy silnika, ale tak jak pisałem ten czujnik napewno musi miec cos wspólnego ze spadkami, niech ktos go wyciągnie z uchwytu i sprawdzi pozdrawiam....
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 02, 2011 11:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
EGR wyminiony ... nadal obroty falują ale mniej , bywa i tak ,ze nagle gaśnie - problem mam nadal z tym i nie mam juz pomysłu . Mechanicy mówią ,ze EGR teraz działa poprawnie . Jeśli bedzie nadal gasł to bedą chcieli rozbierać cały układ dolotowy . Wcześniej jednak wyniana Filtra paliwa wskazana
[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 09:04 ]
Pozbyłem sie falowania obrotów ale pojawił sie problem kolejny , samochód gasnie podczas jazdy .... generalnie przy zwalnianiu po wrzuceniu sprzęgła .... sporadycznie ,ale gaśnie ...
sądzę ,ze falowanie uszkodziło może jakiś czujnik ..... ktoś coś moze doradzić ? moze CZUJNIK POŁOŻENIA WALKA?
Postanowiłem odświeżyć temat, gdyż nie znalazłem dokładnie takich samych objawów jak u mnie w R75 CDT
Na zimnym silniku odpala normalnie, obroty utrzymują się na odpowiednim poziomie wszystko jest ok (czy dojadę do skrzyżowania czy stoi odpalony przed domem).
Problem zaczyna się jak się silnik rozgrzeje. Obroty nie falują lecz spadają i cały samochód się trzęsie dodatkowo w przedziale 1200-1500 obr czuje spadek mocy. Podczas ruszania muszę dodawać więcej gazu bo inaczej skacze jak by miał zgasnąć(ale nie gaśnie).
Przeczyściłem zawór EGR (ale nie wiem czy on działa) wlałem środek do czyszczenia wtrysków ale nic nie pomogło. Po krótkim przegazowaniu na postoju po ok 10-30 sek. obroty znowu spadają (w zależności od temp. silnika).
Na ciepłym silniku odpala normalnie a oleju nie widzę żeby brał.
Teraz w zime jeszcze moge cieszyć się na początku normalną jazdą ale co bedzie w lato jak silnik bedzie odrazu rozgrzany
Proszę o pomoc.
Ps. Podczas wymiany koła pasowego i pasków mechanik wymyślał, wtryski, turbina, czujniki, EGR - mówił ze trzeba podłączyć do kompa. Po czym zadzwonił po kilku dniach i powiedział ze nie ma gniazda do podłączenia kompa.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 24, 2012 13:40 Czy taki skok obrotów jest normalny??
Witam.
A u mnie jest taki przypadek. Na zimnym silniku(po nocy), zaraz po odpaleniu obroty są tak +/- 830. No wiadomo, jeszcze jest chłodno i samochodzik swoje przez noc postoi, to deko obroty wyższe. Ale jest taki myk, że jak na luzie wcisnę sprzęgło i je puszcze, to w tym momencie jest delikatny acz wyczuwalny(lub raczej słyszalny) spadek obrotów z owych 830 do 750 i natychmiastowy powrót na 830 Można to zaobserwować tylko przez pierwszych kilka chwil, dopóki silnik się nie zagrzeje i obroty się ustabilizują do swoich 780. Później sprzędło mogę sobie wciskać do znudzenia i takich skoków nie ma. A pytanie, tak jak w moim podtemacie. Dodam, że sprzęgło było robione jakieś 30k km temu(14 m-cy).
Pozdro.
Mechanior mówił, że własnie nad pedałami powinna być kostka a jej nie ma. Dziś poszukam na forum jakiś fotek i jutro zobaczę czy jest gniazdo. Co do spadku obrotów na ciepłym silniku to wlałem środka do czyszczenia wtrysków STP DIESEL. Wydawało mi się że jest lepiej i postanowiłem dzisiaj zatankować i wlać jeszcze raz ten środek. Przez kilka min. na rozgrzanym silniku trochę się trząsł ale później wszystko było ok. Pojeździmy - zobaczymy. Co do środka do czyszczenia wtrysków macie doświadczenie w stosowaniu tego rodzaju środków. Na forum jest napisane żeby wlać i zostawić odpalony samochód na długi czas a na opakowaniu nic takiego nie ma. Czy ktoś potrafi w prosty sposób wyjaśnić mi to. Dzięki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 24, 2012 20:26
blackmati Z tego co wiem, to ważne jest by dobrze wymieszać dodatek z paliwem. A dobrym sposobem jest, by wlać dodatek tuż przed tankowaniem(chodzi o kolejność).
blackmati napisał/a:
Co do środka do czyszczenia wtrysków macie doświadczenie w stosowaniu tego rodzaju środków. Na forum jest napisane żeby wlać i zostawić odpalony samochód na długi czas a na opakowaniu nic takiego nie ma.
Może chodziło o to, by pozbyć się starego paliwa z układu, jeśli nie planowana była dłuższa jazda po tankowaniu. Ja w każdym bądź razie, pierwszy raz spotkam się z taką radą.
Pozdro.
u mnie też wystąpiło falowanie obrotów , na postoju bylo słychać jak silnik nie równo pracuje. Jednostajne falowanie nie ważne czy ciepły czy zimny. Falowanie bylo minimalne ale było słyszane, Moc była ok,, podczas jazdy nie było słychać/czuć falowania.
Rozwiązanie: Wziąłem klucze i wymieniłem filtr powietrza, odmy, ale najlepszy efekt był po zaślepieniu EGR , teraz silniczek pracuje aż miło
Witam Koledzy
Mam ogromny problem z skokami obrotów silnika, obroty skaczą od 100 do 1000 obrotów, a jak włączę klimę to podczas jazdy gdy dojeżdżam do świateł gaśnie silnik.
Sprawdzałem krokowy i jest on ok.
nie mam pojęcia co się dzieje.
Serdecznie proszę Was o pomoc, z góry dziękuję Maciej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum