Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 coupe turbo] nie włączają się wiatraki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 coupe turbo] nie włączają się wiatraki
Autor Wiadomość
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

  Wysłany: Pon Cze 17, 2013 22:26   [220 coupe turbo] nie włączają się wiatraki
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam,
niedawno robiłem swapa i mam teraz problem z chlodzeniem silnika.

w ogóle nie załączają mi sie wiatraki i wskazówka temp dochodzi max do połowy nawet gdy zagotuje sie płyn ;/

moim głównym podejrzanym jest czujnik temp.
z tego co wiem to są dwa czujniki, jeden od wskazówki (ten z jednym kabelkiem)
i drugi, z dwoma, co idzie do kompa.

zna ktos zasade działania tego czujnika ? on działa liniowo czy skokowo ? po przekroczeniu zadanej temp puszcza czy wraz ze wzrostem temp np wzrasta rezystancja?
jak sprawdzic czy czujnik jest sprawny ?

wiatraki jak juz ktoś na fotum mi podpowiedział pracują w dwóch trybach. w książce pisze tak samo, są dwa tryby, równolegle i szeregowo połączone wiatraki.

u mnie nie włącza sie to w ogóle ;/

przekaźniki jako takie sprawne, nie wiem jak cały układ bo nie umiem tego sprawdzic. prąd i masa raczej dochodzi. wiatraki połączone na krótko się kręcą.

czujniki temp jak i cały motor mam z 820 jeśli jest jakaś różnica, ale oznaczenie czujników jest takie same.
w 820 temperatura raczej byla ok ( raczej bo była wtedy zima i zrobiłem nim tylko niecałe 150km)

nie wiem o co chodzi, może coś źle podłączyłem, ale nie wiem czy sie dało to źle połączyć bo wiązka kabinowa, silnikowa i spod maski jest z R220ct

na razie jak nim jezdze to blokuje przekaźnik stojąc z przodu auta dolny z prawej strony, wtedy chodzi jeden wiatrak non-stop ale to rozwiązanie jest tylko chwilowe.
bezpieczniki tez ok, nie wiem co jest nie tak.
jakieś sugestie ?

poniżej schemat elektryczny:

opis działania ( nie wiem czy sie doczytacie)




Pozdrawiam
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 17, 2013 22:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 18, 2013 22:45   

Jak dalej masz takie jaja, to kup zwykły przekaźnik z podstawką, wepnij się pod kabel sygnałowy z ECU dla 1 biegu wiatraków i podepnij pod niego oba wiatraki. Musisz dać duży bezpiecznik (ja mam 35A) ale masz problem temp z głowy, dziś było ok 30stopni ciepła w Rzeszowie, sporo korków a temp mój 2,0 trzyma idealnie ;) też miałem problem z ori sterowaniem wiatraków, w końcu Kozik mi wywalił te powalone patenty i od dawna śmigam na tym prostym rozwiązaniu ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sro Cze 19, 2013 21:48   

no nadal mam ten problem, na razie nie jezdze, mam dziure na przewodzie hamulcowym i plyn ucieka ;/
a co do tematu:
od kompa do tych przekaźników idą dwa kabelki sygnałowe, myślałem ze z nimi jest problem ale przejscie na nich jest. musze zagrzać silnik i zobaczyc czy termowłącznik zamknie obwód i czy komp zewrze do masy kable sygnałowe. nie mam termometru zeby pomierzyc jaka temp panuje w układzie. macie no to jakis patent ?


też myślałem Markzo, żeby zrobić taki patent, spróbuje zrobić jak w orginale, jak nie wyjdzie to zrobie jak mowisz :)
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 19, 2013 22:37   

Ja po długiej walce dałem sobie siania z ori przekaźnikami, Tomi_114 też nie potrafił ich uruchomić. Kozik mi to podpiął w taki sposób i działa to wyśmienicie, codziennie jeżdżę po Rzeszowie, temperatury 30 stopni + a auto trzyma temperaturę poniżej połowy cały czas ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 20, 2013 15:14   

ale właśnie w tym problem ze nawet jak sie płyn gotuje to wskazówka u mnie jest poniżej połowy ;/ ;/
normalnie wstaje jak sie auto nagrzewa i zatrzymuje sie ponizej połowy.

powalcze, może sie uda ;)
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Czw Cze 20, 2013 15:18   

a może Ci korek nie działa i płyn się gotuje mimo, że nie osiąga temperatury włączenia wiatraka. :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 20, 2013 19:59   

hmm.. warto sprawdzic, tylko jak sprawdzic czy korek dziala ?

chociaż to chyba też zły trop...
próg temperaturowy załączenia pierwszego biegu wiatraków według książki to 92-99 stopni, wiec chyba najpierw załącza sie wiatrak a poźniej gotuje woda ? poza tym wiatrak powinien mieć jakis bezpieczny zapas zeby nie dochodziło do gotowania wody.

zapiąłem wcześniej wentylator na krótko, jeden ale na wyższych obrotach i przejechałem ponad 100km z przerwą ale po drodze były korki, ruch miejski itp i woda sie nie gotowała
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R 200 Turbo Coupe] Kilka pytań odośnie silnika z Turbo
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Nie Gru 12, 2010 18:19
Pawkaz
Brak nowych postów [220 coupe turbo] plyn do wspomagania
Gość Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
21 Pią Maj 18, 2007 21:24
Brt
Brak nowych postów [R 220 turbo coupe] Problem z hamulcami
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Nie Wrz 12, 2010 11:48
Pyros
Brak nowych postów [220 coupe turbo] parę spraw
konkretnie cztery ;)
mpg Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Pon Paź 27, 2008 20:50
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink