Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 14:45
Google nie gryzie. Wpisz sobie ecumaster to będziesz wiedział co i jak. Ale jeśli nie rozumiesz pojęć SA i Świnka to wątpię, że poradzisz sobie z wystrojeniem. Sondę szerokopasmową posiadasz ?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 14:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 14:57
Aby dobrze wystroic samochod potrzebuje hamownie a takiej nie posiadam.
Czytalem ale i tak malo z tego co rozumiem. I doczytalem sie, ze to nie pasuj do seryjnych samochodow.
KTOS COS TAKIEGO ROBIL? I WIE CO I JAK?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 16:41
To kiepsko wyczytałeś. Pasuje do seryjnych samochodów. Montaż polega na wpięciu się między czujniki a fabryczne ECU. Dzięki temu mamy możliwość modyfikacji sygnałów z czujników.
Żeby poprawnie wystroić samochód to wypadałoby się zaopatrzyć w sondę szerokopasmową z kontrolerem, której koszt to ok. 750zł. Doliczyć jeszcze koszt paliwa, który pójdzie przy strojeniu i robi się całkiem pokaźna sumka.
Nikt Ci tego za darmo nie zrobi, a wiedza kosztuje.
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Wto Gru 17, 2013 21:19
Aktualnie mamy wszyscy jakieś filozoficzne do tego podejście.
Bo nikt tego nawet nie robił. Z tego co rozmawiałem to ten seryjny komputer powinien dać się radę wystroić.
filozoficzne? nie bardzo dostałeś odpowiedź co zrobić najłatwiej. Bo kompresor to także miejsce pod maską. Jeśli chcesz go pędzić z paska osprzętu silnika najłątwiej wsadzić go zamiast np: kompresora klimy. I już tracisz klimatyzację jesli udałoby Ci się coś na wzór jackson racing - czyli kompresor zintegrowany z kolektorem ssącym, musisz dać chłodzenie wodne w postaci rdzeni laminova, żeby była jakotaka wydajność nie ma w tym żadnej filozofii, wystarczy poczytać o SC vs T. Wiem co piszę, bo dokładnie zgłębiałem temat kompresora i turbo w silniku n/a ok póltora roku temu (2,5KV6).
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Sro Gru 18, 2013 17:27
Wszystko rozumiem.
A teraz zbaczając z tematu!
Czym się różni moje 1.8 od 1.8T?
Jeżeli niczym to można spokojnie przekładać graty od 1.8 t do mojego. A silnik zostawić w spokoju bo swój ostatnio zainwestowałem sporo pieniedzy.
Przełożyć turbo, kolektor, cooleer i pare innych rzeczy odpowiedzialnych za prawidłową pracę turbo.
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Sro Gru 18, 2013 17:51
Z tego co juz sam sie dowiedzialem u mnie jest rozrzad po dwoch stronach.
W 1.8T po jednej.
Korbowody sa lepsze? Mocniejsze? Jesli tak to wole wydac pare zl wiecej i wsadzic do swojego lepsze korbowody.
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Sro Gru 18, 2013 18:29
Cr, czyli ?
Dziękuję Ci bardzo za wytrwałość i pomoc mi !
Poszukam tylko jak wrócę z pracy.
A jeszcze głowica moja czyli VVC podejdzie z tamtym dołem silnika?
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Sro Gru 18, 2013 19:53
Podobno moze byc problem z zaplonem i komputerem.
Rzucilem temat paru warsztatom maja dac mi odpowiedz.
Dobra to teraz pytanie. Jak juz robic tego swapa na 1.8T to nie lepiej dorzucic pare zl i kupic 2.0T te 180 czy tam 200 koni.
Czekam na jakies sensowne odpowiedzi albo konkretne linki do podania roznicy.
to zalezy, 2,0T jest dużo mocniejsze i pancerniejsze, ale cięższe i starsze. Czemu ma byc niby problem z zapłonem? najprościej przerzucić całe 1,8t o czym Ci pisze od początku, wieksza zabawa to pożenienie dołu 1,8t z głowicą VVC, ale powinny byc fajne bonusy z posaidania VVC. O strojeniu już było pisane - ecumaster.
Co do Twojego PW - 880300660 pozdro
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Czw Gru 19, 2013 10:34
I z 2.0T pewnie juz przy swapie bedzie o wiele wiecej zabawy. Co nie?
No w sumie nakreciliscie mnie bo bym mial za okolo 2 tys zl silnik 1.8T.
Jaka moc mozna uzyskac bezpieczna z tego silnika? Ktos robil? Ma
Jakis wykres po przerobkach?
Albo 3 ewentualnosc wsadzic do mojego turbo albo kompresor. Caly czas sie zastanawiam.
I czekam na wasze opinie. Trzeba rowniez zmienic temat tej dyskusji.
I w koncu mi sie podoba, ze ktos cos pisze na temat !
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Gru 19, 2013 12:56
Generalnie w obu przypadkach czyli : przeszczepienie całego 1.8 Turbo, jak i zrobienie hybrydy z dołu 1.8T i głowicy VVC trzeba stroić np. Ecumasterem.
Oryginalnego ECU z 1.8T nie przełożysz, bo ma inaczej rozwiązany czujnik położenia wału (wynika to też z zastosowania skrzyni Getrag, a nie PG1). Jest to czujnik Halla, zamiast indukcyjnego, jak w reszcie silników K.
W przypadku hybrydy to wolnossąca jedna właśnie śmiga i dopiero czeka na założenie turbo.
Co do 1.8 Turbo zwykłego to po porządnym wystrojeniu i wrzuceniu jakiegoś ostrzejszego wałka na spokojnie możnaby osiągnąć ok. 200koni.
Ogólnie to sterownik w 1.8T jest sam w sobie okrojony, by parametrami nie dorównywać KV6. W Anglii popularne są remapy na ok. 180KM i 265Nm (bez dotykania silnika).
A ze swapem na 2.0 Turbo wiadomo, że więcej roboty, aczkolwiek silnik zniesie o wiele więcej. Ja jestem jednak zwolennikiem żeliwnego bloku przy dmuchaniu.
Dołączył: 02 Lis 2013 Posty: 134 Skąd: Legionowo, Warszawa
Wysłany: Czw Gru 19, 2013 13:30
Fajne te 2.0 T ale kurde samochod juz bedzie dobrze wyrzezbiony.
A w sumie schodzac na ziemie to zostaja nam w sumie 5 przykladow.
Caly silnik wsadzic 1.8 T i spiac go ze skrzynka co jest juz w samochodzie.
Dół od 1.8 T a gora od VVC.
wsadzic do mojego turbo
Albo kompresor.
A tak jakby wsadzic lepsze turbo, wtryski, cooler do 1.8T to jaka jest bezpieczna granica?
Czytalem cos o 220 koniach. Ale nie wiem na jakich gratach.
A co do ecumastera to kurde ze strojeniem koszt prawie 3 tys zl. Dosc sporo
2,0T mechanicznie wchodzi bardzo łatwo w miejsce VVC także luzik ja bym próbował 1,8VVC Turbo (jesli nie myslisz o mocach 250-300km) zostaje cała Twoja wiązka, fajna charakterystyka VVC ECU master det 3 to około 600zł, strojenie bez fajerwrków ok 1000-1500;)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum