Forum Klubu ROVERki.pl :: SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8
Autor Wiadomość
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 14:45   

Google nie gryzie. Wpisz sobie ecumaster to będziesz wiedział co i jak. Ale jeśli nie rozumiesz pojęć SA i Świnka to wątpię, że poradzisz sobie z wystrojeniem. Sondę szerokopasmową posiadasz ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 17, 2013 14:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 14:57   

Aby dobrze wystroic samochod potrzebuje hamownie a takiej nie posiadam.
Czytalem ale i tak malo z tego co rozumiem. I doczytalem sie, ze to nie pasuj do seryjnych samochodow.
KTOS COS TAKIEGO ROBIL? I WIE CO I JAK?
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 16:41   

To kiepsko wyczytałeś. Pasuje do seryjnych samochodów. Montaż polega na wpięciu się między czujniki a fabryczne ECU. Dzięki temu mamy możliwość modyfikacji sygnałów z czujników.
Żeby poprawnie wystroić samochód to wypadałoby się zaopatrzyć w sondę szerokopasmową z kontrolerem, której koszt to ok. 750zł. Doliczyć jeszcze koszt paliwa, który pójdzie przy strojeniu i robi się całkiem pokaźna sumka.
Nikt Ci tego za darmo nie zrobi, a wiedza kosztuje.
 
 
 
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 21:19   

Aktualnie mamy wszyscy jakieś filozoficzne do tego podejście.
Bo nikt tego nawet nie robił. Z tego co rozmawiałem to ten seryjny komputer powinien dać się radę wystroić.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 22:10   

Tak, MEMS3 jest programowalny. Tylko trzeba to umieć zrobić, a to nie jest takie hop siup. W UK takie remapy kosztują ok. 200 funtów.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 23:11   

filozoficzne? nie bardzo :D dostałeś odpowiedź co zrobić najłatwiej. Bo kompresor to także miejsce pod maską. Jeśli chcesz go pędzić z paska osprzętu silnika najłątwiej wsadzić go zamiast np: kompresora klimy. I już tracisz klimatyzację ;) jesli udałoby Ci się coś na wzór jackson racing - czyli kompresor zintegrowany z kolektorem ssącym, musisz dać chłodzenie wodne w postaci rdzeni laminova, żeby była jakotaka wydajność ;) nie ma w tym żadnej filozofii, wystarczy poczytać o SC vs T. Wiem co piszę, bo dokładnie zgłębiałem temat kompresora i turbo w silniku n/a ok póltora roku temu (2,5KV6).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 17:27   

Wszystko rozumiem.
A teraz zbaczając z tematu!
Czym się różni moje 1.8 od 1.8T?
Jeżeli niczym to można spokojnie przekładać graty od 1.8 t do mojego. A silnik zostawić w spokoju bo swój ostatnio zainwestowałem sporo pieniedzy.
Przełożyć turbo, kolektor, cooleer i pare innych rzeczy odpowiedzialnych za prawidłową pracę turbo.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 17:35   

Korbowody, było na forum ostatnio.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 17:51   

Z tego co juz sam sie dowiedzialem u mnie jest rozrzad po dwoch stronach.
W 1.8T po jednej.
Korbowody sa lepsze? Mocniejsze? Jesli tak to wole wydac pare zl wiecej i wsadzic do swojego lepsze korbowody.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 17:59   

Jest temat w tuningu, poszukaj :) 1,8T ma krótsze korby -> mniejsze CR. Tłoki te same co 160tka, ma za to zwykła głowice, Ty masz VVC.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 18:29   

Cr, czyli ?
Dziękuję Ci bardzo za wytrwałość i pomoc mi ;) !
Poszukam tylko jak wrócę z pracy.
A jeszcze głowica moja czyli VVC podejdzie z tamtym dołem silnika?
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 18:36   

CR- Compression Ratio czyli stopień sprężania.
Głowica VVC podejdzie ale co z mechanizmem vvc ?
 
 
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 19:53   

Podobno moze byc problem z zaplonem i komputerem.
Rzucilem temat paru warsztatom maja dac mi odpowiedz.
Dobra to teraz pytanie. Jak juz robic tego swapa na 1.8T to nie lepiej dorzucic pare zl i kupic 2.0T te 180 czy tam 200 koni.
Czekam na jakies sensowne odpowiedzi albo konkretne linki do podania roznicy.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 22:43   

to zalezy, 2,0T jest dużo mocniejsze i pancerniejsze, ale cięższe i starsze. Czemu ma byc niby problem z zapłonem? najprościej przerzucić całe 1,8t o czym Ci pisze od początku, wieksza zabawa to pożenienie dołu 1,8t z głowicą VVC, ale powinny byc fajne bonusy z posaidania VVC. O strojeniu już było pisane - ecumaster.

Co do Twojego PW - 880300660 ;) pozdro
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Czw Gru 19, 2013 10:34   

I z 2.0T pewnie juz przy swapie bedzie o wiele wiecej zabawy. Co nie?
No w sumie nakreciliscie mnie bo bym mial za okolo 2 tys zl silnik 1.8T.
Jaka moc mozna uzyskac bezpieczna z tego silnika? Ktos robil? Ma
Jakis wykres po przerobkach?
Albo 3 ewentualnosc wsadzic do mojego turbo albo kompresor. Caly czas sie zastanawiam.
I czekam na wasze opinie. Trzeba rowniez zmienic temat tej dyskusji.
I w koncu mi sie podoba, ze ktos cos pisze na temat :p !
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Gru 19, 2013 12:56   

Generalnie w obu przypadkach czyli : przeszczepienie całego 1.8 Turbo, jak i zrobienie hybrydy z dołu 1.8T i głowicy VVC trzeba stroić np. Ecumasterem.
Oryginalnego ECU z 1.8T nie przełożysz, bo ma inaczej rozwiązany czujnik położenia wału (wynika to też z zastosowania skrzyni Getrag, a nie PG1). Jest to czujnik Halla, zamiast indukcyjnego, jak w reszcie silników K.
W przypadku hybrydy to wolnossąca jedna właśnie śmiga i dopiero czeka na założenie turbo.
Co do 1.8 Turbo zwykłego to po porządnym wystrojeniu i wrzuceniu jakiegoś ostrzejszego wałka na spokojnie możnaby osiągnąć ok. 200koni.
Ogólnie to sterownik w 1.8T jest sam w sobie okrojony, by parametrami nie dorównywać KV6. W Anglii popularne są remapy na ok. 180KM i 265Nm (bez dotykania silnika).
A ze swapem na 2.0 Turbo wiadomo, że więcej roboty, aczkolwiek silnik zniesie o wiele więcej. Ja jestem jednak zwolennikiem żeliwnego bloku przy dmuchaniu. :P
 
 
 
spider 



Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Legionowo, Warszawa



Wysłany: Czw Gru 19, 2013 13:30   

Fajne te 2.0 T ale kurde samochod juz bedzie dobrze wyrzezbiony.
A w sumie schodzac na ziemie to zostaja nam w sumie 5 przykladow.
Caly silnik wsadzic 1.8 T i spiac go ze skrzynka co jest juz w samochodzie.
Dół od 1.8 T a gora od VVC.
wsadzic do mojego turbo
Albo kompresor.
A tak jakby wsadzic lepsze turbo, wtryski, cooler do 1.8T to jaka jest bezpieczna granica?
Czytalem cos o 220 koniach. Ale nie wiem na jakich gratach.
A co do ecumastera to kurde ze strojeniem koszt prawie 3 tys zl. Dosc sporo
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 19, 2013 16:20   

2,0T mechanicznie wchodzi bardzo łatwo w miejsce VVC :) także luzik ;) ja bym próbował 1,8VVC Turbo (jesli nie myslisz o mocach 250-300km) ;) zostaje cała Twoja wiązka, fajna charakterystyka VVC ;) ECU master det 3 to około 600zł, strojenie bez fajerwrków ok 1000-1500;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Gru 19, 2013 17:46   

Z każdego samochodu można zrobić potwora ;]
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=457209
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 19, 2013 19:36   

spider napisał/a:
A co do ecumastera to kurde ze strojeniem koszt prawie 3 tys zl. Dosc sporo

Jeśli to jest dla Ciebie sporo to radzę Ci nawet nie patrzeć w stronę swap`a czy też uturbiania. W takiej kasie niestety nic nie zrobisz.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Dolot w td
tuners Tuning mechaniczny 15 Sob Maj 21, 2011 20:15
tuners
Brak nowych postów [R200]Dolot
mateuszm94 Tuning mechaniczny 10 Wto Maj 19, 2015 11:08
Harry
Brak nowych postów [iDT] Dolot powietrza.
Krzysi3k Tuning mechaniczny 2 Pią Kwi 01, 2011 20:06
Krzysi3k
Brak nowych postów [R620Si] Dolot stozek
rav020 Tuning mechaniczny 1 Sro Wrz 19, 2012 20:05
KRYS
Brak nowych postów [214] Filtr stożkowy / dolot
Szulz Tuning mechaniczny 6 Pią Kwi 29, 2016 18:47
tomii620si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink