Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Civic]słabo pali,przerywa i kopci.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Civic]słabo pali,przerywa i kopci.
Autor Wiadomość
zeeuss 



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 11



  Wysłany: Wto Sty 21, 2014 23:06   [Honda Civic]słabo pali,przerywa i kopci.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam. Czytam od kilku dni posty i postanowiłem zaczerpnąć informacji- nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Mam problem z moim silnikiem diesla marki Rover 20T2N. Zaczęło się od pompy wtryskowej, która zaczęła przeciekać mimo to samochód jeździł bezbłędnie. Chciałem uszczelniać ale postanowiłem zakupić używaną pompę wtryskową, aby auto mogło mi służyć. Pompę podmieniłem (u mechanika), przy okazji filtr paliwa i wszystkie wężyki przy pompie. Motor ładnie zagadał, nie stracił na mocy pięknie i równo pracował. Myślę dobrze- ale mechanik mówi jeszcze wtryski by pasowało podmienić lub przynajmniej sprawdzić. Przejechałem 250- 300km i silnik zaczął dzisiaj w drodze z pracy wariować. Najpierw "zakrztusił się raz i drugi", przerywa, szarpie. Ciężko było dojechać do garażu- jakby nie pracował na wszystkich cylindrach i bardzo kopcił. po wjechaniu do garażu- zgodnie ze wskazówkami zacząłem sprawdzać wiązkę przewodów przy pompie (mam sterowaną elektronicznie), wyczyściłem i posmarowałem wtyczki, przekaźniki, sprawdziłem filtr przy wlocie do pompy, na przewodach był wymieniany w sobotę. Po przekręceniu kluczyka łapie długo, a jak już chwyci to bardzo przerywa, kopci na biało (chmura dymu) i w końcu gaśnie nie wkręcając się na obroty, nawet gdy gaz jest do dechy. Co może być nie tak? Pompa ferelna, wtryski czy może uszczelka pod głowicą???. A może ktoś rozgryzł taki przypadek ni podzieli się uwagami- gdzie szukać? Czy to już silnik umiera, ma dopiero 230000km. Pomocy, bo zima idzie a Ja bez auta zostałem. Pozdrawiam :sad:
Ostatnio zmieniony przez zeeuss Sro Sty 22, 2014 06:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 21, 2014 23:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10944
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 22, 2014 07:45   

Może paliwo Ci w filtrze chyciło?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zeeuss 



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 11



Wysłany: Sro Sty 22, 2014 13:27   

Witam. Nie chyciło bo mrozu u nas jeszcze nie ma- ale koncepcja z zanieczyszczonym paliwem lub kiepskim filtrem jest do sprawdzenia. Przy ostatnim tankowaniu kupiłem specyfik do diesla i go dolałem do baku. Ciekawe czy on nie okaże się winowajcą. Sprawdzę dziś po pracy i dam znać. Usterka nie nastąpiła nagle ale w trakcie drogi z pracy (stopniowo), by wieczorem już autka nie odpalić. Pozdrawiam
 
 
wluczykos 



Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Sty 22, 2014 15:00   

kupiłeś używaną pompę więc mogła już być zużyta te same objawy miałem u siebie poszedł nastawnik w pompie mechanik zrobił mi to za 200zł i teraz jest git
 
 
zeeuss 



Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 11



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 21:16   

Witam. Po paru dniach męki udało mi się auto odpalić (ciepły garaż i naładowany aku). Niestety nie pracuje równo, kopci siwo- białym dymem. Zacząłem ruszać wiązką kabli idącą do pompy wtryskowej i auto zgasło. Odpaliłem znów i to samo- podejrzewam więc, ze wiązka kabli w okolicach pompy wtryskowej szwankuje- nie wiem tylko które przewody. Podejrzewam kable idące do pierwszego wtrysku, a konkretnie wtyczka-gniazdo, ale mogę się mylić. Pytanie do wszystkich, którzy naprawiali-wymieniali wiązkę przewodów. gdzie zdobyć takie przewody a szczególnie wtyczkę- gniazdo dwa przewody? Jak sprawdzić pierwszy wtrysk (przewody idące do niego) bez wyciągania go z silnika? Gdzie znajdę schemat połączeń ECM- pompa wtryskowa i wtryski- proszę o link. Może macie swoje sugestie gdzie szukać przyczyny nierównej pracy silnika związanej z wiązką przewodów- jak to sprawdzić. proszę o pomoc bo auto już tydzień stoi w garażu a Ja do pracy piechotą zasuwam... help

Witam ponownie. Udało się znaleźć winowajcę awarii- uszkodzony przewód w wiązce wychodzącej z pompy wtryskowej do wiązki samochodu. Przewód uszkodził się przy wejściu do izolacji od strony wtyczki-gniazda (jest tam takie usztywnienie, które stwarza problemy), na pierwszych oględzinach nic nie było widać. Dopiero dokładne pomiary omomierzem ze schematem i ruszaniem przewodami dały pogląd na brak ciągłości obowodu- raz był a raz nie. Kabel ten to wyjście A21 i A39 z ECM a FUEL QUANTITY FEDBACK SENSOR. Efekty jak powyżej- ciężki rozruch, przerywanie, kopcenie. "Kto czyta nie błądzi"- na usterkę naprowadziły mnie posty na tym forum- dziękuję.
A tak przy okazji- to czeka mnie wymiana tej wiązki (wiosną) i mam pytanie. Czy można tak bezkarnie podmienić wiązkę w pompie wtryskowej bez jej rozbierania? Mam swoją pompę w której przewody były sprawne (nieszczelna- lała) i widzę, że jest na czterech śrubach (czarny plastik). Proszę o podpowiedź czy po odkręceniu tych ś :o rub będzie je można wyciągnąć i podmienić? i jeszcze jedno- przy poszukiwaniach wyłączyłem sobie prędkościomierz- gdzie jest czujnik prędkości? Pozdrawiam :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [honda civic]diesel przerywa powyżej 2 tys obrotów
dodmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Sty 23, 2017 17:53
bociannielot
Brak nowych postów [Honda Civic Aerodeck 2.0 ITD] przerywa podczas deszczu
klonu1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Cze 25, 2013 16:05
klonu1988
Brak nowych postów [Honda Civic] Wskaźniki temperatury Honda Civic 2.0 tdi
Mateo19 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sie 28, 2019 21:16
Mateo19
Brak nowych postów [honda civic] pytanie o alufelgi honda civic
Lewis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Wrz 02, 2013 12:30
Lewis
Brak nowych postów [honda civic]check engine w hondzie civic silnik 20T2N
dodmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 26, 2014 08:47
wooy11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink