titanum2b - R75 w automacie wyposażony jest w skrzynię JF506E (JATCO) a ten olej z Twojego linku wg opisu oraz naklejki (na kanistrze) jest do JF403E, ciekawe czy zalecany jest do obu modeli skrzyń tak jak ten:
maciejosw, zapytaj się sprzedawcy z linku SeniorA, kiedy będą mieli na stanie. Zamawiałem u nich nie dawno, też nie mieli, ale w ciągu 3 czy 4 dni już miałem go w łapkach
Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 20 Skąd: wielkopolskie
Wysłany: Pon Mar 03, 2014 16:43
spidi23 napisał/a:
maciejosw, zapytaj się sprzedawcy z linku SeniorA, kiedy będą mieli na stanie. Zamawiałem u nich nie dawno, też nie mieli, ale w ciągu 3 czy 4 dni już miałem go w łapkach
dzwonilem mowil ze nie ma i nie bedzie bo wprowadzili inny olej podałem wyżej nazwę niby to jest multi zammienik o takich samych parametrach
titanum2b - R75 w automacie wyposażony jest w skrzynię JF506E (JATCO) a ten olej z Twojego linku wg opisu oraz naklejki (na kanistrze) jest do JF403E
jak przyjrzysz sie dokładniej naklejce to widać że są oznaczenia jf403e jf506e - poza tym mój mechanik do swojego r75 2.0v6 użył taki sam olej i to on mi go polecił.
Masz tu w załączniku taką tabelkę dla porównania, może się przyda? Godne polecenia z tej tabelki są trzy pierwsze pozycje. Texaco ATF 402 mają jeszcze w Gdańsku ale leżakuje już tam chyba ze cztery lata, jak dobre wino. Texaco Havoline to nowy, pełny zmiennik tego pierwszego. No i Petro Canada DuraDrive, śmiem twierdzić że chyba najlepszy, chociaż sam kupiłem u Tomiego i zrobiłem taką większą dolewkę. Różnicy żadnej nie widzę, skrzynia jak pracowała tak i pracuje. Kusi mnie jednak ten DuraDrive, nie jest chrzczony bo przychodzi bezpośrednio z Canady, no ale decyzja należy do Ciebie.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Mar 03, 2014 18:51
Punx napisał/a:
R75 w automacie wyposażony jest w skrzynię JF506E (JATCO) a ten olej z Twojego linku wg opisu oraz naklejki (na kanistrze) jest do JF403E, ciekawe czy zalecany jest do obu modeli skrzyń
to jest ten sam olej i ten sam model skrzyni ,tylko różnią się ilością przełożeń (4 i 5 ).
A jak wygląda trudność wymiany oleju ? W sensie czy mechanik który jeszcze tego nigdy nie robił da radę czy szukać speca ? U mnie pojawiają się już delikatnie wyczuwalne szarpnięcia przy zmianie z 1/2 (okilice 35-40km/h - a może to już 2/3 ?) póki co tylko na zimnym silniku. Olej zapewne nigdy nie zmieniany a 143k już przejechane.
Punx, trudność podobna do wymiany oleju silnikowego
Jak masz kanał, sam to zrobisz, jedyne co potrzeba to lejek z wąskim dziubkiem gdyż wlew oleju jest szerokości niecałego 1cm.
Reszta według opisu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=442363#442363
Eeee sam to raczej nie, skrzynia to drogi element, a nóż coś spitole, np. spuszczę więcej niż będę miał na dolewkę, albo doleje za dużo i zamiast poprawić jej pracę to tylko przyspieszę koniec jej żywota.
1.Ściągasz osłonę silnika, czekasz, aż temperatura skrzyni będzie cieplejsza niż Twoja ręka ( ~40-45 stopni C).
2.Dla benzyny, ściągasz puszkę filtra i widzisz elementy jak z obrazków podanych w linku powyżej. Dla diesla z tego co się orientuje, elementy na skrzyni są te same, tylko nie wiem jak z dostępem do nich.
3.Odkręcasz śrubę spustową i czekasz, aż wszystko się wyleje.
4.Wlewasz 4 litry nowego oleju.
5.Zapalasz silnik, zmieniasz biegi od P do 2 i z powrotem, zatrzymując się na każdym 3-4 sekundy.
6.Na zapalonym silniku odkręcasz śrubę kontrolną (imbus 5) i czekasz, aż przestanie z niej kapać, jeśli nic się nie wyleje, musisz jeszcze dolać oleju.
7.Gasisz silnik i składasz wszystko w całość.
Całość zajmuje 15 minut, bez czekania na ostygniecie skrzyni, bo to zajmuje dużo, dużo więcej
Hmm mnie uczono że w uatomatach nie wolno ruszac lewarkiem na zgaszonym silniku, a tu nie dość że jest ruch to jeszcze w pełnym zakresie w obie strony ...
Hmm mnie uczono że w uatomatach nie wolno ruszac lewarkiem na zgaszonym silniku, a tu nie dość że jest ruch to jeszcze w pełnym zakresie w obie strony ...
5.Zapalasz silnik, zmieniasz biegi od P do 2 i z powrotem, zatrzymując się na każdym 3-4 sekundy.
6.Na zapalonym silniku odkręcasz śrubę kontrolną (imbus 5) i czekasz, aż przestanie z niej kapać, jeśli nic się nie wyleje, musisz jeszcze dolać oleju.
tylko jak nic nie wyjeje się to zakręć przed dolaniem i jak dolejesz znowu lewarkiem góra dół. Odkręcasz wylewa się, kończy się lać, zakręcasz i dopiero gasisz samochód
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum