Wysłany: Sro Sie 07, 2013 17:52 [R75] jak podłączyć te kostkę pod fotelem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam mam problem bo foteliki moje są dostawione od angola a nie mam kostki którą bym mógł do nich podłączyć poprzednik wziął i podłaczył pod fotelem prąd ale nie podłaczył wszystkich sterowań i działa tylko przód tył! czy ktoś mógby powiedzieć jak podłączyć - gdzie plus gdzie minus - kable żeby działały wszystkie możliwe regulacje?? już nie mówie o grzanych fotelach mniejsza o to ! dzięki wszystkim za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 07, 2013 17:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Napięcie (bez przekręcania kluczyka) jest na pinach nr 4, 5, 6 i 8.
Przy przekręceniu zapłonu na pozycje II dochodzi napięcie na pin numer 2 i wtedy tez zaczyna działać sterowanie elektryczne fotelami.
Dodatkowo dodam że na wszystkich przewodach z napięciem wynosiło ono u mnie około 12 V ale jedynie na pinie numer 6 (biało-czerwony) było niższe (~11,5 V)
[ Dodano: Czw Sie 08, 2013 19:58 ]
No i u mnie nie chce działać podgrzewanie siedzeń ale jeszcze nie wiem gdzie leży wina. Przycisków nie naciskałem więc to co podałem do sterowania powinno wystarczyć
to dzięki w sobotę spróbuję podłaczyć napięcie na te piny i zobaczę czy fotel będzie działać a i jak odbiorę samochód to wrzucę fotkę dokładnie kostki i najwyżej jeszcze raz poproszę o to żeby mi opisać bo oprócz napięcia trzeba masę ha u mnie jest z pamięcią ale to mnie mało obchodzi aby fotel zaczął działać wilkie dzięki za info pozdro
do pamięci zapewne dochodzą cztery kolejne piny , tak sadze. W weekend będę miał nowy fotel włąsnie z pamięcią na przekładkę to zorientuje się jak to jest.
Co do masy to juz w schematach trzeba by poszukać albo po prostu metodą prób i błędów
więc fotelik działa podłaczyłem plusa do pinów w których napisałeś jest napięcie a masę do całej reszty czyli do 3 przewodów i działa mój fotelik elegancko wielkie dzięki koleszko
więc fotelik działa podłaczyłem plusa do pinów w których napisałeś jest napięcie a masę do całej reszty czyli do 3 przewodów i działa mój fotelik elegancko wielkie dzięki koleszko
Witam. z tego co rozumiem orginalnoe Twój Roverek nie posiadął instalacji pod fotela sterowanego elektronicznie.
Ja własnie zakupiłem ładne fotele z wersji angielskiej, aczkolwiek jest opcja obnizania i podwyższania fotela pasażera. Sam się zdziwiłem, ale jest.
dzisiaj w sumie cały dzień spędziłem na forum szukając jakichkolwiek instrukcji montażu foteli elektrycznych z manual.
i niestety ... ale tylko powstał wielki mętlik w glowie
dzisiaj próbowałem podłączyć fotele pod prostownik aby sprawdzic kilka opcji na które się natknąłem i niestety próba ta zakonczyła sie fiaskiem silniczki nie pracowały. pomysłałem że wszystko musi być spalone, więc podłaczyłem siena krótko i okazało sie że w fotelu pasażera tam gdzie są kostka wychodząca z 4 kablami działa. przy fotelu kierowcy gdzie jest 8 kabli to tez nie działało. na którtko nie udało mi się równiez poniewaz tak sa inne kostki przy silniczkach niż u pasażera. nie udało mi sie ich sprawdzić.
OGROMNIE POTRZEBUJE POMOCY!!!
jeśli wiesz i mozesz zrobic zdjecia z opisem jak stworzyć instalacje do podłaczenia fotela aby działało sterowanie. z którego miejsca uzyskac masę i napięcie i jak poprowiadzic ta wiązke do foteli? i w które miejsca w kostce podłaćzyć masei napiecie?
jak znajde czas to ci wyśle jeśli chodzi o podłączenie kostek to muszę dobrze pogrzebać bo dokładnie nie pamiętam wiem że wystarczył pluś i minus ha może jutro coś popatrzę i napiszę dokładniej ! a jeśli chodzi o zasilanie to u mnie ktoś wcześiej zrobił jest pociągnięte od aku + i pod kierownicą mam bezpiecznik 20 a minus jest od śruby pociągnięty pod kierownicą też i idą 2 kabelki progiem pod fotel kierowcy a potem pod tunelem do fotela pasażera i wszystko gra! jutro jak wróce z pracy i będzie ok pogoda to fotki strzelę może sie przydadzą
dzisiaj jeszcze raz spróbowałem podłączyc fotele do prostownika i....
udało się uruchomic fotel pasażera. na kostce z 4 kablami podłaczyłem sie pod pin 3 i 8 (czarny i chyba żółto-pomarańczowy) nie pamietam gdzie był plus a gdzie minus
jesli chodzi o fotel kierowcy to nadal nic. tutaj jest problem z tym że jest pamięc ustawienia fotela i jakos musi byc inaczej poprowadzone. Jeśli tez masz fotel kierowcy z pamięcia i udało ci sie podłaczyć na dwa kabelki no to jednak musi byc to możliwe. tylko nie wiem w jakie piny co idzie ???
co podciągniecie przewodu to myslałem że od zapalniczki, ale jak narazie to o tym nie mysle. najwazniejsze aby wykminic co z tym fotelem kierowcy. czemu jest taki uparty ?
dziś dopiero z roboty wróciłem i strasznie wieje więc jutro wejde i posprawdzam i dam ci znać sorki ale po prostu bycie "pracownikiem fizycznym" czasem pozbawia sił ha mój też jest z pamięcią i działa pamięc nawet ha da sie - przy najmniej u mnie sie dało ha jutro porobie fotki i znajdę gdzieś te kostkę - bo a swoją obciełem i podłączyłem kabelkami bez kostki - a jeśli chodzi o podłanczanie fotela pod prostownik to u mnie też sie nie ruszał - dopiero jak pod aku podłączyłem na krótko to zaczął działać! jutro robie fotki i pokarze jak to u mnie wygląda sorki że dziś nie dałem rady ale mówię praca zwaliła z nóg
[ Dodano: Sob Mar 15, 2014 17:18 ]
a znalazłem wtyczke i tak miej więcej ci opisałem jak podłączyć - tylko ja obciełem ją i na krótko podłączyłem - no i jeśli nie chcesz żeby fotel ci się ciągle grzał to 1 pin zostaw nie podłączony - te na zólty - tak jak dobrze pamiętam ! a no i podłącz na krótko nie przez prostownik tylko przez aku- bo u mnie przez prostownik nie dało rady a przez aku działało- to wtyczka od fotela kierownika z pamięcią - daj znać jak coś - ile mogę zawsze pomogę ha
codziennie probuje to nowych opcji i oto dzisiaj udalo mi sie wreszcie uruchomic i fotel kierowcy. wcale nie trzeba przerabiac i omijac modulu pamieci aby fotel zaczal dzialac we wszystkich plaszczyznach. ciagle nie wiem jak z dzialaniem pamieci ustawiania. moze faktycznie, tak jak napisales, przy podlaczeniu do prostownika daje mniejsza moc i wszystko oporniej chodzi.
a fotel kierowcy z pamiecia podlaczylem pod prostownik w nastepujacy sposob:
pin 1/3/7 - masa
pin 4/5/6/8 - napiecie
postanowilem sprawdzic co bedzie jak zaczne odlaczac poszczegolne kable z pinow i okazalo sie ze sterowanie fotela dziala rowniez w takiej opcji:
pin 3/7 - masa
pin 4/5/8 - napiecie
nie wiem teraz za co sa odpowiedzielne piny 1/2/6. czy pelnia one szczegolna role w sterowaniu i funkcji pamieci ustawienia?????? napewno niektore z nich sa odpowiedzialne za ogrzewanie. ale z ogrzewaniem to jeszcze nie teraz. napewno fajna funkcja i byloby dobrze ja miec w przyszlosci, bo wszystkow fotelach jest
skoro pamiec u ciebie dziala w takim razie poczekam na ciebie z opisem jak to wszystko jest podlaczone w Twoim Roverku
ja powoli zaczne myslec o poprowdzeniu przewodow. jesczze nie za bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Ten plus z aku to oczywiscie wziales z kostki pod kierownica. mam racje?
nie u mnie odzie z aku i ciągle jest prąd - tak poprzednik zrobił- a 1 pin tak jak pisałem odpowiada za grzanie foteli jak dobrze pamiętam cieszę sie że udało ci się go uruchomić! ja mam jeszcze taki przełącznik zrobiony pod kierownicą i mogę wyłączyć całkiem zasilanie do foteli żeby jak wyjmę kluczyć ciągle nie były one pod prądem
na pewno się da z zapalniczki i w tedy będzie sie włanczać dopiero po przekręcenieu w pozycję 2 a nad pedałem hamulca jest śruba mocująca chyba wszystkie pdały i ja mam tam minusa podpiętego! ja jakoś sobie poradziłem z tymi fotelami więc i ty pewnie sobie dasz radę - ze mnie słaby elektryk a dałem rade- teraz muszę linkę hamulca ręcznego zmienić i jak pogoda się poprawi bede kombinował czy dam radę - bez kanału to zrobić ha
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum