Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Swap silnika z 1,4 na 1,8 - Problem .
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Sro Kwi 02, 2014 15:21
[R416] Swap silnika z 1,4 na 1,8 - Problem .
Autor Wiadomość
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 12:44   [R416] Swap silnika z 1,4 na 1,8 - Problem .
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam

przekładam silnik w moim roverku z 1,4 na 1,8 , sadzam go na skrzyni R65 , i tu własnie mam problem i nie wiem co mam z tym zrobic .

walek sprzeglowy ma luz w wale korbowym na silniku 1,8 :( co zrobic zeby osiadl sztywno ? czy wystarczy wycentorwac tarcze sprzeglowa i osadzic skrzynie , nie bedzie problemu z tym ze walek skrzyni bedzie tylko na tarczy sprzeglowej osadzony a nie jeszcze na wale korbowym ??

Prosze o szybka pomoc bo utknelem z tematem swapa :(

pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 12:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 18:52   

musisz osadzic tam odpowiednie lozysko ( ew lozysko z tulejka )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 19:46   

Jesteś pewny że wszystko jest ok ?
Ludzie pakują nawet VVC do swoich metro i sprzęgają to z R65 a nie mówią o tym że coś nie pasuje ;]
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 20:20   

Porób fotki o ci dokładnie chodzi, bo z tego co mi tłumaczyłeś przez tel to po mojemu ten luz nie ma znaczenia, bo wałek musi siedzieć sztywno w kole zamachowym
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 21:15   

Od kiedy to wałek siedzi w kole zamachowym ? Nie wiem jak w Roverze, ale w Polonezie wałek (którego część z wielowypustem była wzorowana na R65) końcówką podparty jest w łożysku (HK 1012) wbitym w wał korbowy. W przypadku swapa na 1.6 po 1998 lub 1.8 trzeba dotoczyć tulejkę, gdyż otwór w wale jest sporo większy. Ztcp ok. 21~22mm
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Kwi 02, 2014 23:01   

Zacznij może jakie tam masz sprzęgło i zamach ? 215mm ? czy 200mm?

Zakładałem 1.8 do 114GTi na R65 - podstawa w moim przypadku to założenie zamachu i sprzęgła od 1.4.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Czw Kwi 03, 2014 05:03   

Sprzeglo jest 200mm . z 1,4 . i kolo zamachowe tez z 1.4 .

dodaje fotki z obu silników .

dodam ze jak przylozylem skrzynie r65 do silnika 1,8 to i tak walek od skrzyni nie siega do walu korbowego , nie siega takze nawet do kola zamachowego , brakuje jakies 1 cm do zamachu .

Wracajac do tej tulejki co musze ja dorobic , to co mam ja wbic tak na sztywna ? jaką ona musi miec dlugosc ? ma byc na rowno z kolem zamachowym czy nachodzic na walek skrzyni ? i czy musi miec jakies lozysko ? bo tam ciasno jest i obawiam sie ze zadne lozysko nie wejdzie , mam luz jakies 2 mm po obwodzie .

A wlasnie z polonezem to jest tak , że to jest RWD , skrzynia wzdłuż i musi byc lozysko i skrzynia podparta na silniku , w scorpio fordzie jak robilem przekladke z ASB na MSB to tez musialem dac lozysko i skrzynia byla osadzona na lozysku , skrzynia R65 z rovera nie ma nawet miejsca na walku zeby osaidac na lozysku . umnie na silniku ,1,4 z fotki widac lozysko igielkowe ale tylko dla tego tam jest bo wlasnie silnik pochodzi z poloneza .

Czyli reasumując , dochodze do wniosku ze nie trzeba nic dorabiac , skoro i tak skrzynia nie siega walkiem do zamachu nawet ?
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 03, 2014 20:17   

kondzio508 napisał/a:
Sprzeglo jest 200mm . z 1,4 . i kolo zamachowe tez z 1.4 .

dodaje fotki z obu silników .

dodam ze jak przylozylem skrzynie r65 do silnika 1,8 to i tak walek od skrzyni nie siega do walu korbowego , nie siega takze nawet do kola zamachowego , brakuje jakies 1 cm do zamachu .

Wracajac do tej tulejki co musze ja dorobic , to co mam ja wbic tak na sztywna ? jaką ona musi miec dlugosc ? ma byc na rowno z kolem zamachowym czy nachodzic na walek skrzyni ? i czy musi miec jakies lozysko ? bo tam ciasno jest i obawiam sie ze zadne lozysko nie wejdzie , mam luz jakies 2 mm po obwodzie .

A wlasnie z polonezem to jest tak , że to jest RWD , skrzynia wzdłuż i musi byc lozysko i skrzynia podparta na silniku , w scorpio fordzie jak robilem przekladke z ASB na MSB to tez musialem dac lozysko i skrzynia byla osadzona na lozysku , skrzynia R65 z rovera nie ma nawet miejsca na walku zeby osaidac na lozysku . umnie na silniku ,1,4 z fotki widac lozysko igielkowe ale tylko dla tego tam jest bo wlasnie silnik pochodzi z poloneza .

Czyli reasumując , dochodze do wniosku ze nie trzeba nic dorabiac , skoro i tak skrzynia nie siega walkiem do zamachu nawet ?

W polonezie np jest potrzebne to łożysko, bo dzwon i wałek są długie i musi być podparte a w roverze nie. A druga sprawa W polonezie i w jednych z pierwszych modeli rovera z silnikiem 1,4 k16 były sprzęgła 185mm .Potem dopiero montowano wspólnie [1,4 1,6] sprzęgło 200mm. Ja w polonezie zamontowałem silnik od 1,6, koło od 1,4, a sprzęgło [tarcza docisk] od 1,6. Docisk nie stykał się z tarczą całą powierzchnią ale to szczegół.
Wał od 1,6 nie miał łożyska igiełkowego we wale, bo w roverze nie było potrzebne. Musiałem dokupić i nabić.
Proszę o wyrozumiałość bo mogę się mylić co do szczegółów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] swap na 2.0 ?????
wrobcio Tuning mechaniczny 1 Sro Mar 06, 2013 20:19
greg-si
Brak nowych postów [MGF VVC] Swap silnika...
nowy889 Tuning mechaniczny 32 Nie Sty 02, 2022 01:03
nowy889
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 11:59
Konix
Brak nowych postów [214i 97] swap silnika na 1.6 16V
wrobcio Tuning mechaniczny 102 Nie Gru 11, 2011 17:15
Wiotki
Brak nowych postów [R416] Swap... czyli coś knujemy
Maxioo Tuning mechaniczny 12 Sob Gru 29, 2012 09:38
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink