Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: Wola Rasztowska
Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 17:38 [R25 iTD 2001] Problem po wymianie pompy
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Mam problem ze swoim coraz bardziej juz leciwym Roverkiem.
Mała historia - 6- miesiecy temu padła pompa wtryskowa Bosh VP30. Pompę wysłałem do regeneracji - do serwisu Bosha firma Gazmot - wrociła po kapitalnym remoncie z nowym sterownikiem. Przy okazji wymieniłem rozrząd. Autko jezdziło jak nowe. Po 5 m-cach znow pojawiły się takie same objawy jak wczesniej tzn - szarpanie powyzej 1,5 tys obrotów, drastyczny spadek mocy. Auto do mechanika - i znow wyszło ze przyczyna pompa wtryskowa. Pompe odesłałem do serwisu - odesłali ja po 2 dniach z informacją iż uszkodzony zawór przelewowy - złe dokręcenie przez mechanika (choć z kolei mechanik zastrzega ze nie ruszał owego zaworu). Pompa wrociła na miejsce i autko znow jezdziło jak nowe przez 1 miesiac (okolo 1,5.tys km)...aż do ostaniej soboty....gdy podczas proby swiatecznego wyjazdu do rodziny problem nagle powrocil... dlawienie powyzej 1,5 tys obrotów spadek mocy... dzis odstawiam auto do mechanika ale na 99% wiem ze znow przyczyna bedzie pompa (zwlaszcza ze miesiac temu byly sprawdzane cisnienia na cylindrach, przewody dobre, nowy filtr...)...
I tu moje pytanie laika - czy po wymianie pompy powinno sie zmieniac sie cos w ustawienach sterownika (zaznaczam pompa ciagle ta sama tylko ze po kompletnej regeneracji z nowym sterownikiem). Bo juz nie wiem czy to winna mechanika (choc serwisuje u niego dwa samochody od dwoch lat i jak do tej pory to zawsze bylem zadowlony z jego usług) czy nieżetelny serwis Boscha....
Wszelkie sugestie mile widziane....
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 17:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 18:30
weasel napisał/a:
I tu moje pytanie laika - czy po wymianie pompy powinno sie zmieniac sie cos w ustawienach sterownika
nie
albo mechanik albo serwis do jak mówisz, z czystej ciekawosci ile za rageneracje dałes
[ Dodano: Wto Kwi 22, 2014 19:30 ] http://dobrymechanik.net/.../gazmot/page:2/ tu masz kilka opinii o regenerowanych pompach z tej firmy (na pierwszej stronie tez jest jedna negatywna, ja po 3-ciej przestalem czytac )
Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 15 Skąd: Wola Rasztowska
Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 20:58
no wlasnie zaplacilem za regeneracje pompy cos kolo 1700-1800.... sporo ale wczesniej roverek byl w super stanie i mial jeszcze troche u mnie pojezdzic....
czujnika walu nie sprawdzalem zadzwonie jutro do mechanika i zasugeruje....nie wiem jakie sa bledy na ECU, MIL nie swieci ...skad wniosek ze pompa....bo dokladnie takie same objawy jak pol roku temu i niecały miesiac temu.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum