Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Sty 11, 2013 22:34
polion, jak nie działa obrotomierz i wskaźnik temperatury, to ewidentnie nie dochodzi sygnał z ECM do zegarów. Może być wina ECM ( ta aluminiowa skrzynka), przewodów lub samych zegarów.Ja rozłączyłbym wtyczki w ECM i spryskał elektrosolem albo kontaktem, to samo z zegarami.Później można podmienić zegary do sprawdzenia skoro były rozbierane ( w Twojej miejscowości jest firma z częściami ,może mają ).Pozostaje sprawdzenie przewodów miedzy ECM i zegarami.
[ Dodano: Pią Sty 11, 2013 22:34 ]
k704080 napisał/a:
Na 100 procent czujnik prawy abs
a co ma wspólnego czujnik ABS z obrotomierzem czy też z czujnikiem temperatury ? po za tym nie świeci kontrolka ABS.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 11, 2013 22:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wszystko jest spryskane ,kable i wtyczki sprawdzone dobre.Muszę kupić drugie zegary i jak pisał poprzednik sprawdzę jeszcze prawy abs.Przy okazji mam pytanie odnośnie tych zegarów.W moim samochodzie są zegary z kwadratowym wyświetlaczem tym górnym więc kupując drugie muszą buć takie same czy mogą być inne.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Sty 12, 2013 15:53
z wymianą zegarów to nie jest taka prosta sprawa, bo muszą być skonfigurowane do przebiegu i wyposażenia auta. W tej sprawie skontaktuj się z kolegą Roadking (605 732 736), może lepiej je sprawdzić lub naprawić niż kupować inne.
[ Dodano: Sob Sty 12, 2013 14:45 ]
Przewód magistrali Can z ECM do zegarów jest żólto/brązowy, warto sprawdzić czy nie ma przerwy.Podczas testu zegarów obrotomierz się odzywał.Na forum jest dużo napisane o wymianie zegarów.
[ Dodano: Sob Sty 12, 2013 15:53 ]
polion napisał/a:
Muszę kupić drugie zegary
a jak będzie to wina sterownika ECM ?.
znalazłem w dokumentacji opis usterki :
Fault finding
In trying to diagnose and locate a fault on the CAN-Bus or any of its associated components a
logical approach should be used. Examples:
Are the tachometer and coolant gauges working? If either is working, this indicates the CAN
link from the ECM to the IPK is operating.
i
Can-Bus fault diagnosis
The IPK displays six messages it receives from CAN. These are:
1. Tachometer
2. Engine temperature
3. PRNDL display (automatics only)
4. Check engine lamp
5. Glowplugs (Diesel only)
6. Traction control
If any of these signals are present at the IPK, it is established that Can-Bus is functioning correctly
as a communication link. If all of these signals are absent from the IPK then it is likely that a CAN-Bus
fault exists (short to ground, open circuit). If signals one and two are not present, then the
ECM is suspect as this transmits these signals onto the CAN-Bus. If an individual signal is missing,
it is likely to be a fault with that particular circuit or system, or with this particular connection to the
CAN-Bus.
Witam serdecznie po długiej przerwie. Sprawdziłam czujniki, kable od czujników do komputera i od komputera do licznika.Wszystko jest dobrze.Wymieniłam licznik ,który na 100 procent jest dobry.Zrobiłam reset i test pozycji 14,aby sprawdzić błędy i oto wynik 14.0 F4C45A 14.1 C78184 14.2 CFCE39 14.3 288800 14.4F08400 .Są inne od poprzednich.Jutro zdejmę zderzak i błotnik aby sprawdzić wentylator.Nie wiem co jeszcze mogę zrobić,żeby wreszcie mieć temperaturę i obroty,których w teście komputera brak.Czujnik abs też dobry.Działa prędkościomierz i paliwo.
Zderzak zdjęłam,wraz z czarną skrzynką przy wentylatorze i sprawdziłam trzy biegi wentylatora.Wszystkie działały poprawnie,więc wentylator skręciłam i zaczęłam patrzeć na kable,które były widoczne w tej grubej wiązce kabli w pobliżu.Zauważyłam,że już ktoś tam czegoś szukał,ponieważ jeden kabelek był sztukowany i zaizolowany.Rozgarniając te kable spostrzegłam urwany żółty cienki przewód,po złączeniu go zegary ożyły ogrzewanie tylnej szyby też.Radość jednak nie trwała długo,gdyż po chwili przepalił się bezp.15A ten pod maską.Po wymianie na nowy wentylator chłodnicy nie załącza się do temperatury 105 stopni dłużej bałam się sprawdzać,żeby nie przegrzać silnika.Mało tego,przestała grzać tylna szyba,a temp.zewnętrzna pokazuje-30 stopni.Przed przepaleniem bezp.było wszystko dobrze.Co mam teraz robić ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 07, 2013 19:22
polion napisał/a:
Co mam teraz robić ?
poczekać aż czujnik temperatury zewnętrznej ''dojdzie do siebie'' bo był rozłączany , to potrwa kilka albo kilkanaście godzin.Chyba, że zapomniałaś go podłączyć. Potem sprawdzić na nowo co się dzieje.Drugi bieg załącza się przy 106 st.C
seniorA ma racje .ja tez cos takiego mialam i to byla wina przetartych kabli od czujnika ABS ,a blizej przedni prawy. moze byc przetarty lub do wymiany
Nie przerwany był żółto-czarny,który jest skręcony z żółto-brązowym.Naprawa tego przewodu sprawiła ,że ruszył obrotomierz i temperatura.Po przepalonym bezpieczniku sprawdziłam przewody które idą od niego.Okazało się,że ten kabelek,który był wcześniej przez kogoś łączony,był przerwany.Po złączeniu go ogrzewanie tylnej szyby działa.Jeszcze raz sprawdziłam wentylator,który podczas podłączenia pod akumulator działał na wszystkich biegach.Prąd do tej skrzynki od wentylatora dochodził,ale wiatrak nadal stał.Po wyjęciu samej płytki okazało się,że są przepalone dwie ścieżki.Ścieżki naprawione,przy temp.96 stopni załączył się pierwszy bieg.Ponieważ samochód jest rozebrany nie grzałam go bardziej.Przed awarią sprężarka klimatyzacji nie załączała się-teraz jest ok.Dobrze,że jest takie forum i ludzie tacy jak SeniorA,któremu serdecznie dziękuję za pomoc.Punkcik za pomoc przyznałam.
Witam kiedyś już miałem podobny problem ale szybko znikł wiec myślałem że to masa. Teraz znowu nie mam temperatury i obrotomierza no i nie działa klima do tego. Rozebrałem zegary, podszybie wtyczkę przy kompie no i nic tam nie widać uszkodzonego. Dobrałem się też do puszki przy wentylatorze ale ktoś tam coś natworzył bo jeden mały przekaznik nie ma podłaczonych dwóch kabli tylko sterujące zostały. Reszta jakoś polepiona.. Nie wiem gdzie moge szukać przyczyny usterki bo od czasu do czasu obroty i temperatura zadziałają krótką chwilę i znowu opadają do zera więc tak jakby coś nie łączyło. Poza tym wszystko działa poprawnie.
Jeśli ten mały przekaźnik w puszcze sterownika wentylatora chłodnicy wygląda u Ciebie tak:
To nic nie jest natworzone i jest ok. To jeden z wariantów tego sterownika.
Co do Twojego problemu - termometr, obrotomierz i klimę łączy tylko jeden element, komunikacja przez Canbus z ECU. Zatem problemu szukałbym w tej okolicy i najpierw sprawdził, czy przypadkiem do ECU nie dostaje się woda (temat odpływów na forum był poruszany wielokrotnie, więc nie będę powielał).
Może być też problem z jakąś wiązką, ale to już może być trochę szukania, więc na początek sprawdź to.
lubi się przetrzeć wiązka z nadkola w stronę wentylatora i to tez powoduje takie ekscesy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
u mnie niestety wyglada to nieco inaczej. Nie ma wcale płytki drukowanej.
I co to łaściwie jest canbus bo ecu to zdaje się komputer. W tej przegrodzie gdzie on jest jest sucho.
Musiałbyś zapodać zdjęcie, wtedy można określić czy to jest jakaś przeróbka czy jeden z wielu istniejących wariantów.
ECU pospolicie nazywany jest "komputerem", tak. CANBUS natomiast to magistrala łącząca wszystkie te moduły. W tym przypadku miałem na myśli przewody wychodzące z ECU, w tym również wiązkę, o której napisał sknerko.
Więc jeśli ECU i okolica są suche to czas zacząć szukać w przewodach.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Pogrzebałem dziś trochę w samochodzie no i nie wiem czy znalazłem przyczynę ale obrotomierz ożył. Na pompie abs zaśniedziały piny nawet 3 wypadło. Tylko teraz powiedzcie czy przyczyną braku wskazań mogła być ta wtyczka czy może gdzieś ruszyłem kabel i zadziałało..? sporo porozbierałem nie chce skręcać na darmo:)
Co do zdjęcia to wrzucę wieczorem bo coś tel mi się połączyć z kompem nie chce:)
i co to jest taki biały czujnik jakby na zakończeniu podłużnicy od strony kierowcy?
[ Dodano: Sob Cze 14, 2014 09:03 ]
co to jest to białe na podłużnicy?
[ Dodano: Sob Cze 14, 2014 09:05 ]
dlaczego nie widać zdjecia coś robie nie tak, jak to wstawic poprawnie..??
[ Dodano: Pon Cze 23, 2014 21:08 ]
Rozwiązałem już problem obrotomierza i temperatury. Otóż winne były piny na pompie ABS które zaśniedziały i wypadły. Na szczęście znalazłem łatwo nową pompę z trakcją i wtyczkę do niej bo do poprzedniej sam dorabiałem kilka kabli. Więc sprawa rozwiązana. Dzięki za wszelką pomoc.
Miałem ten sam problem po wymianie tarcz hamulcowych z przodu. Okazało się ze bezpośrednią przyczyną niedziałających wskazań zegarów była niedopięta wtyczka przewodu od abs przy prawym przednim kole
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum