Wysłany: Sob Lip 19, 2014 18:32 [R75] Wyciek płynu chłodniczego - pomoc w lokalizacji
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam!
Normalnie szlag mnie już trafia z tym układem chłodzenia w moim Roverku. Dopiero co wydałem tyle tysięcy na zrobienie silnika a tu raptem po 2 m-cach znowu niespodzianka - ubywa płynu chłodniczego. Dziś po powrocie z pracy zaglądam pod maskę a tam cała prawa strona silnika zachlapana, aż się zbiera na osłonie silnika
Od razu do mojego majstra podjechałem a on twierdzi że to na jakimś króćcu przecieka. Jest tam coś takiego czy może próbuje robić mnie w konia? Mam w poniedziałek rano podjechać do niego ale wolę najpierw wysłuchać opinii tutaj
Oto foty:
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 19, 2014 18:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jeżeli nie leci z tego srebrnego trójnika w który masz wkręcone czujniki temp to spod uszczelki głowicy. Raz tez na szybko zrobiłem uszczelkę bez planowania glowicy, a jedynie z docieraniem ręcznym i 6 m-cy objeździłem bo z tego samego miejsca tak sie lalo ze juz rachunki za wodę mi podskoczyły
Zrobione miałem - głowica (planowana, sprawdzona 2x na szczelność), blok (planowany) - tuleje wciskane na gorąco, sprawdzony na szczelność 2x, wymieniona uszczelka pod głowicą na wzmocnioną, wymienione panewki, wymieniona pompa wody, rozrząd, wszystkie uszczelki (kolektora itp.). Silnik przy odbiorze był 100% sprawny i szczelny.
Wszystko to zostało zrobione w zewnętrznej firmie która specjalizuje się tylko w remoncie silników - mój mechanik go tylko wyjął i włożył zrobiony.
Powiedział że gdyby się coś działo to mam przyjechać. W końcu prawie 4k dałem za wszystko...mój mechanior stwierdził że to gdzieś z jakiegoś króćca z tyłu silnika ale musi go rozkręcić żeby zobaczyć dokładnie gdzie...
Dziś się dokładniej przyjrzałem i z tyłu zbiera się dużo płynu ale wydaje mi się że powyżej połączenia głowicy z blokiem...
Płyn zbiera się tam gdzie łączą się rurki kolektora ssącego z silnikiem - czy stamtąd może cieknąć?
Ale kolektor ssący jest z drugiej strony silnika, to na fotkach to wydechowy jest
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Masz rację , sknerko pomyliło mi się J
ednak to bez znaczenia ponieważ poprzednicy mieli rację- uszczelka poszła. Teraz mam urlop - mechanicy od silnika powiedzieli że przez te 2-3 tyg po uzupełnieniu m płynu mogę jeździć. Po powrocie zdejmą głowice i wyślą uszczelkę do reklamacji - musi być wada fabryczna - wszystko zostało wykonane zgodnie ze sztuką, dokręcanie elektronicznym kluczem dynamometrycznym więc nie mogę ich winić. Jeszcze tylko kwestia ustalenia ceny robocizny bo podobno producent nie zwraca tego kosztu. Ale powiedział że da mi duuży upust.
P.S. czy skoro szpile mają dopiero 3 m-ce muszę je ponownie wymieniać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum