Witam wszystkich fanatykow rovera75 mam pytanie o chlodzenie klimatyzacji czy wszystkie modele rovera maja tak slabe chlodzenie czy mam jakis wyjatek wymienialem sprezarke wentylator czynnik mam nabity co moze byc powodem slabego chlodzenia:))
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 02, 2012 15:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
rob-rover, chłodzenie w R75 jest bardzo dobre bynajmniej ja nie widzę różnicy miedzy innymi samochodami, może coś u Ciebie jest nie tak ale nie wiem bo masz benzynę, ja jestem po nabiciu klimatyzacji i brakowało po roku 130gram czynnika troszkę dużo, ale zauważyłem dzisiaj że przy 30stopniach nawet stojąc autem i włączę klimatyzacje wentylator załączy się po chwili na drugi bieg pochodzi 20sekund i się przełączy na 1 bieg i fajnie dobrze chłodzi i co najważniejsze cisza jest stojąc wiatrak chodzi na 1 biegu i wstydu nie ma!
wczoraj robilem trase torun warszawa klikam auto klima chlodzi po kilku min przestaje klikam econ po chwile auto i chlodzi troche to upierdliwe bo zamiast skupic sie na drodze to klikalem auto>econ>auto>econ
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Sie 04, 2012 17:26
Problem był u mnie podobny. Pojechałem do mechajstra i sie okazało...że chlodnica jest cala uwalona w syfie, pyle itd. Wystarczyło podjechać na myjke i dobrze wypłukac karcherem
Można sprobowac, niewiele to kosztuje a efekt widoczy od razu.
U mnie poprzedni właściciel zastosował tę metodę i mam chłodnice do wymiany bo się cała rozpadła. Czy jest jakiś problem w R przy wymianie chłodnicy? i czy da się wymienić samemu?
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Sie 05, 2012 16:41
Bo trzeba znac umiar i sprawdzic jak karcher mocno daje. Wiadomo, ze jak cisnienie mocne to nie mozna bezposrednio do chlodnicy przylozyc. Z wymiana chlodnicy raczej nie powinno byc problemow.
a czy ktos wie czy za duzo czynnika chlodzacego jest szkodliwe bo dzisiaj doladowalem u faceta co ladowal z butla, mowilem mu ze tam pisze 450g +-50g ale on cos tam pobelkotal, teraz nie jestem pewien czy jechac to sprawdzic, i czy da sie to sprawdzic ile tam tego jest?
Jeśli będzie zbyt dużo czynnika, może być efekt zbyt wysokiego ciśnienia w układzie przez co kompresor w samoobronie będzie się rozłączał, a Ty tym samym będziesz tracił klimatyzację do momentu ponownego uruchomienia silnika (nie wyłączenie/włączenia klimy).
Sprawdzić możesz samo ciśnienie i sprawność kompresora. Podłączą Cię pod maszynkę, wprowadzisz auto na obroty (3 tyś.) przytrzymasz z minutę na takim obciążeniu i Panowie Ci powiedzą czy jest okej, czy ciśnienie rośnie niebezpiecznie.
Żeby sprawdzić ile jest czynnika muszą odciągnąć stary, wytworzyć próżnię i nabić ponownie.
Prawdopodobnie procedura może kosztować drugi raz tyle.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzieki, jezeli jest nabijane to czy moglo duzo wiecej sie zmiescic niz to co pisze 450 +-50 g ? jezeli jest za duzo to mozna uszkodzic sprzegielko tak? wlasnie przed nabijaniem bylo wymienione bo sie spalilo moze tylko ze starosci,
Sprzęgięłko służy do rozłączania/załączania kompresora. Jeśli czujnik ciśnienia uzna, że jest go zbyt dużo to da sygnał kompresorowi żeby się rozłączył. Oto bym się nie martwił. Jeśli klima Ci chłodzi, to zrób test wydajnościowy na prostej. Przejedź autem kilometr tak aby silnik pracował powyżej 3 tyś. obr/min. Jeśli nie rozłączy Ci klimy to znaczy, że daje rade. Sprawdzić ciśnienie na maszynie zawsze możesz. Najważniejsze, żebyś miał sprawny wentylator.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dzieki ale wlasnie auto ma ponad 15 lat i nie wiadomo w jakim stanie sa te czujniki mam nadzieje ze dzialaja jak trzeba, sprzegielko wlasnie poszlo tydzien temu przed dobiciem czynnika chlodzacego wentylator wtedy nie dzialal, zrobil jakas przerubke i wentylator zalancza sie jak klima jest wlaczona, dodal jakis przekaznik i 4 dodatkowe kable, ciekaw jestem tylko czy tez sie zalaczy jak sie zacznie grzac silnik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum