Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Skrzynia PG1
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Wto Kwi 22, 2014 06:11
[R214] Skrzynia PG1
Autor Wiadomość
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 04, 2014 18:00   

m35sie2 napisał/a:
Podsumowując - zamiast cudować z silnikiem uważam, że zrobienie krótkiego przełożenia da dużo lepszy efekt dla kierowców z rajdową żyłką.


dokładnie. dobry zawias i dobrane przełożenia oraz mocne hamulce i szybki układ kierownicy pomaga w zakrętach, mocny silnik tylko na prostych i ryzyko uszkodzenia jak za mocno tuningowany.
dużo dają dobrze dobrane kąty pochylenia, wyprzedzenia koła oraz zbieżność. te parametry najlepiej dobierać do nawierzchni, a przynajmniej lato/zima zmieniać.

Co do torsena, to mi też długie biegi z Ti nie spodobały się, więc przełożyłem sam mechanizm do VVC, odkręcając go nawet od zębatki głównej. Wydaje mi się, że układ śrub w większości mechanizmów jest taki sam, jeszcze kwestia ile frezów na półosie.
Na jakimś dużym szrocie na pewno porównasz czy półosie pasują z R65 do PG1 (chyba że wstawisz półosie z przegubami, piastami i hamulcami od VVC i będziesz miał od razu mega mocne części z super hamulcami ale pod koła min.R15) .
Nie wiem jak tylko z układem tych śrub dookoła mechanizmu jak sprawdzić - to musisz popatrzyć na zdjęcia i popytać ludzi.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 04, 2014 18:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
m35sie2 




Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 54



Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 23:07   

Chyba konczac ten temat przekazuje jak finalnie wyada moja modyfikacja. Do skrzyni R65 zalozylem najkrotsze dostepne przelozenie glowne 13x64 wraz z wałkiem. Wychodzi mi przelozenie 4,92 (dla porownania seryjne w R214 to 3,8). Nie jest to plug and play bo trzeba miec patent na zalozenie 5-tego biegu (albo kupic 5-ty bieg ze skrzyni Peugota z 2003 roku (tylko z tego rocznika).)
Do tego dalem sprzeglo do regeneracji (a wlasciwie do zalozenia okladzin kewlarowych - 150 zl w Warszawie).
Calosc dala mega efekt (z poduszkami z Olkusza). Nie poznaje tego samochodu. Prawdziwa proba na nastepnych zawodach w sobote :-)
ha - i odpowiadajac na pytanie: na 5-tym biegu przy 7000tys. obrotow mam 180km max. :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów skrzynia biegow 214 si
Bert Tuning mechaniczny 6 Pią Sty 29, 2010 21:52
piter34
Brak nowych postów Problemy ze skrzynią biegów
hiszpan85 Tuning mechaniczny 2 Nie Maj 09, 2010 11:39
ceremony
Brak nowych postów Skrzynia od R 220 Ti do Hondy Accord L series
Pyros Tuning mechaniczny 1 Nie Cze 26, 2011 22:35
Remigiusz
Brak nowych postów Rover 200 r 98 z automatyczną skrzynią biegów
oizo64 Tuning mechaniczny 2 Wto Sty 15, 2008 13:51
piter34
Brak nowych postów [R75][ZT] diesel CDT/CDTi - skrzynia 6 biegów
longer86 Tuning mechaniczny 15 Nie Gru 23, 2018 14:21
Mistrz_Yoda



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink