Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4] dławienie, brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez 1.4] dławienie, brak mocy
Autor Wiadomość
Biala_Strzala 




Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 4



Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 18:13   [Polonez 1.4] dławienie, brak mocy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1995

Witam wszystkich, jestem tu nowy ale chyba dobrze trafiłem jeżeli chodzi o Roverki ;)

Przedstawie swój problem, mianowicie mam Poldka Caro 1.4 w jednych rękach niemal od nowości i od paru lat objawiał się problem (wtedy rzadko) dławienia, nie wkręcania się na obroty w stopniu uniemożliwiającym jazdę.Żaden z fachowców nie zaradził na to. Wymieniony filtr paliwa wtedy też nie pomógł. Później było ok, ale teraz usterka się odnowiła. Zauważyłem że dławienie, nie wkręcanie sie na obroty zwykle występuje gdy w baku jest mało paliwa. Bywało że przegazówka lub redukcja pomagały ale ostatnio nawet zgasł na moment i nie pomagała ani redukcja ani nic. Takie objawy występują chwilowo podczas jazdy, choć nie zawsze. Na postoju wszystko gra.
Moim podejrzanym jest pompa paliwa (kończy się?), nigdy nie była wyciągana choć bak ma pare małych dziurek od góry (noszę się z wymianą). Czy mogło by to być przytykanie pompy syfem? Proszę o pomoc w diagnozie aby nie wymieniać pół auta na chybił trafił. Dodam jeszcze że gdy w baku jest stosunkowo dużo paliwa to problem niemal nie występuje. Ukł. zapłonowy jest ok.

Proszę o podpowiedzi czy aby jakiś czujnik nie nawala albo ta pompa winna?

Dziekuje i pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 18:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sebolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 88



Wysłany: Sro Wrz 10, 2014 20:52   

Ja bym sprawdził czujnik położenia wału ostatnio na FSO PTK był polonez któremu wszyscy mówili że hgf a tu czujnik
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Wrz 11, 2014 11:20   

Pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia zapewne... :)
 
 
 
Biala_Strzala 




Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 4



Wysłany: Czw Wrz 11, 2014 13:25   

A czy ten podejrzany czujnik da sie jakoś sprawdzić?
Też mi sie wydaje że to coś z pompą paliwa. Czyli w gre wchodzi pomiar ciśnienia paliwa i w gorszym wypadku jej wymiana?
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 15:24   

Czujnik PWK jak się zepsuje to albo auto gaśnie jak się zagrzeje i nie pali na ciepło, albo przy pewnych obrotach zaczyna niemiłosiernie strzelać i przerywać...
Ewidentnie pompa kolego, mierz ciśnienie i zdaj relację.
 
 
 
Biala_Strzala 




Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 4



Wysłany: Sro Lis 05, 2014 13:23   

Dziękuje za konkretną odpowiedź. W najbliższym czasie się tym zajmę i zdam relację.

[ Dodano: Sro Lis 05, 2014 13:23 ]
Odkopuje trochę temat ale mam nowość.
Zmierzylem ciśnienie paliwa (za filtrem pod kolekotorem) i wynosi ono 2,4 bar i przy dodaniu gazu wzrasta do max 2,5 bar. Po odłączeniu podciśnienia od regulatora cisnienia paliwa wzrasta do 3 bar i pozostaje na takim poziomie. Zaznaczam ze filtr paliwa nie wiadomo ile ma ale czeka go wymiana po wmianie zbiornika co zrobie gdy znajde czas.
Początkowo podejrzewałem pompe paliwa (i filtr) ze juz sie konczy lecz nasuneła mi sie myśl ze skoro po odpiecu regulatora daje takie cisnienie jak powinno byc to pompa daje rade a problemem jest regulator. Bardzo proszę o Wasze pomysły i opinie.
 
 
fsomr88 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 24



Wysłany: Czw Lis 13, 2014 22:11   

Zajrzyj na PTK, jest temat o ciśnieniu. Regulator masz dobry.
Zatankuj do połowy zbiornika i zobacz czy się coś zmieni. Jak jest mało paliwa to podczas przyśpieszania ssa powietrze.
Regulator masz dobry, takie wartości powinien pokazywać.
Jak na postoju, z wpiętym manometrem dodasz gazu to nie spada Ci ciśnienie?
 
 
Biala_Strzala 




Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 4



Wysłany: Sro Gru 10, 2014 18:15   

Już nie zbyt pamiętam czy spada czy nie. Wiem tylko że wskazówka jakoś tam drgała.
Dzięki, jestem juz na PTK i też wyszło że jest ok. Ilość paliwa w zbiorniku zwykle nie ma znaczenia, choć na pełnym nie zauważyłem tego pewnie dla tego że rzadko kiedy jest pełny :D Jak zmienię bak i zobaczę tam co i jak to dam znać czy mogło by to być jakaś przyczyną (syf w baku itp). Być może to coś z osprzętem rovera nie gra...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4 GTI 16V] Lekkie braki mocy...
rafalrz1989 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Pon Sie 22, 2011 22:08
rafalrz1989
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 5 Pią Gru 13, 2024 14:42
Andrzej_Gawedzk
Brak nowych postów [ClioII 1,5 dCi 2001]-Brak mocy, nie przyspiesza
tronsek Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Pon Wrz 13, 2010 06:00
tronsek
Brak nowych postów [Passat '97 TDi] - brak mocy, czarny dym, cieply a zimny ..
FSEbola Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Nie Sie 30, 2009 11:18
FSEbola



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink