Wysłany: Wto Wrz 16, 2014 22:14 [MG ZR] Wałki rozrządu z 1.8 do 1.4 jakieś korzyści?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Czy wałki rozrządu z 1.8 przypasują do 1.4 i jakie ewentualne korzyści z tego będą. Zdaje się inny profil krzywek mają tym samym chyba dłużej otwarte zawory.
Mam okazję podmienić wałki przy wymianie popychaczy. Warte zachodu (czytaj.kasy)?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 16, 2014 22:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Wrz 17, 2014 09:19
Podobno inne, ale sam osobiście tego nie sprawdzałem. Według kilku osób z forum FSO założenie tych wałków poprawia moment obrotowy przy niskich obrotach. Możesz spróbować, nawet jeśli nie będzie korzyści to negatywnych skutków też nie.
Jeśli się nie mylę to :
W 1.1 siedzi LGC000060
natomiast we wszystkich zwykłych 1.4 do 1.8 siedzi LGC106960
Jedyne inne wałki montowane oryginalnie to te z MG TF135 oraz z wersji VVC (pasuje tylko wydechowy).
Nawet te z TF135 nie dadzą 135HP na 1.8 120HP bez kompa z TF135
Właśnie zastanawiałem się wpakować z freelandera 1.8 120KM zgodnie z sugestią mechanika ale skoro mówisz, że to identyczne to nie ma sensu. A sam wydechowy z VVC nie przyniesie wymiernych korzyści...
[ Dodano: Sro Wrz 17, 2014 22:28 ] BigBoyPL, niestety (dla mnie) masz rację. K-seria od 1.4 do 1.8 ma takie same wałki
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LGC106960
VVC jest inny ale nie przypasuje. Mechanik zasugerował jeszcze wałki CAT CAMS ale chyba klęknę jak usłyszę cenę...
Chyba obejdę się smakiem
Kolego spójrz w rimmerbros na obrazek.
W skład części numer 1 wchodzi wałek oraz część numer 2 oraz 3.
W skład części numer 4 wchodzi wałek oraz część numer 5, do tego osobno dwa razy 6.
Fizyczna część wałka jest ta sama a różni się tylko tymi częściami 2 i 3 lub 5 i 6.
Z VVC nie wejdzie wałek ssący do głowicy bez VVC bo składa się z dwóch części i ma ten mechanizm. Natomiast można wsadzić 2 wydechowe.
Bez remapu zaryzykowałbym tylko tymi z TF135. Gdzieś czytałem że mogą być problemy z mieszanką przy obrotach blisko odcinki jak nie masz ECU ze 135.
Ok, wszystko rozumiem do jednego momentu:
skoro w 1.4, 1.6 i 1.8 są identyczne wałki to jak realizowany jest wzrost mocy? Większe otwory na zawory w głowicy? Przez samą pojemność niewiele się zyska. Musi być też odpowiednie otwarcie zaworu przez krzywkę dla bogatszej mieszanki, tak?
Jeśli wałek powiedzmy po długości z 1.8 jest taki sam jak z 1.4 ale ma inny przebieg krzywki to o to mi chodzi.
[ Dodano: Pią Wrz 19, 2014 21:38 ]
W RAVE nie podano wzniosów na krzywkach (albo nie znalazłem)
Zawory w 1.1 i 1.4 takie same.
W 1.6 i 1.8 takie same.
VVC jedynie różni się od pozostałych.
Wałek z cat cams do Rovera 1.6 DOHC dla wersji sport 2200zł.
[ Dodano: Pią Wrz 19, 2014 22:02 ]
Z MG TF'a tylko wydechowy jest inny LGC10205. Ssący taki sam jak w całej K serii od 1.4 do 1.8
Reasumując mam 2 opcje:
-z TF'a wydechowe jeśli podejdą (raczej tak)
-wydechowe z VVC
Z wstępnych wiadomości nie ma tak różowo. Wzrost mocy nie jest proporcjonalny i żeby zyskać coś w górnym zakresie obrotów stracę w średnich lub niskich...
Skąd mam wziąć informacje jakie mają wzniosy i czasy otwarcia?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Wrz 20, 2014 15:22
Oznaczeniami wałków z Rimmerbros to się nie sugerujcie, bo się nie pokrywają z prawdą.
Wałki z 1.8 to LGC 106970 (244st i 8.8mm wzniosu) i oba są takie same (ewentualna różnica to trzpień pod palec rozdzielacza). W TFie jest para wałków LGC 000300 (252st i 9.5mm wzniosu). Z kolei VVC wałek wydechowy ma 252st jak z TFa, ale wznios mniejszy o 0,3mm czyli 9.2. Można wpakować dwie sztuki z tym, że trzeba dorobić na jeden z nich półksiężyc do czujnika położenia wałka rozrządu.
Zawory są takie same w każdej głowicy non-vvc od 1.1 po 1.8. Jedynie VVC i VHPD dostało sporo większe zawory i lepsze kanały.
Dla mnie w 1.4 gra nie warta świeczki, lepiej poszukać większego silnika i przełożyć. 1.4 i tak nie jedzie z dołu, a ostrzejszy wałek jeszcze pogorszy sytuację.
Właśnie w niższym zakresie chciałbym coś zyskać, bo dopiero od 3500rpm zaczyna to iść...
[ Dodano: Sob Wrz 27, 2014 19:44 ]
Popychacze wymienione (bez wałków), efekt żaden, 800 stów w plecy Nawet powiedziałbym osłabł bardziej (podejrzewam popychacze 3-rd party)
Owszem ciszej pracuje ale jak się zagrzeje. Do tego czasu coś tam postukuje.
Poszukiwanie fabrycznej mocy trwa. Temat wałków otwarty
Skąd wiesz, że to nie ma fabrycznej mocy ? Jak hamowałes to wrzuć wykres, może coś sie z tego wywnioskuje. Sprawdz jeszcze kompresję, może zawory powypalane albo cus...
MultecFSO napisał/a:
Wałki z 1.8 to LGC 106970 (244st i 8.8mm wzniosu)
A wiesz może jaki kąt i wznios mają wałki LGC10201 ? Niedługo do 1.6 z wałkami LGC10201 będę wkładał te z 1.8, skoro po jakims czasie zaczeli wkładać fabrycznie te z 1.8, to może ma to jakiś sens... Ale 1.8 nie ma góry, więc szkoda by było sobie w kolano strzelać ucinając górę w 1.6.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Hamowany był przy przebiegu 90kkm przez PAT'a i miał 110KM. Mogę fotki wrzucić. Kompresję sprawdzał mechanik przed wymianą popychaczy i była w porządku. Po wymianie nie zdążył ale w następnym tyg. mam podjechać.
Zostaje sprzęgło. Zresztą z mechanikiem będziemy działać dalej w tej kwestii. Bardziej on niż ja
Obecnie szukam jakiejś hamowni w okolicy i w miarę możliwości podjadę (kasiora wiadomo)
Aha mam środkowy i końcowy tłumik nieoryginalny 3-rd party do R25 - może też wpływać na moc?
Info o wałkach musisz poszukać w ynternetach na zagranicznych forach MG i forumFSO. Wiem, że są, bo sam przeglądałem ale nie znajdę teraz. Ogólnie nic mi one nie mówiły bo nie wiem jaki stosunek ich wartości jest do przyrostu lub utraty mocy. Nie wiem czy to się jakoś oblicza czy co?
To chcesz obniżyć moc, czy co ? Fabryka dała bodaj 103, więc co tu szukać ?
Dzieki za tabelke z wałkami. Generalnie z tych danych, które podrzuciłeś widać odrazu, że wałki z 1.8 mają większe czasy otwarcia. Teoretycznie powinno to dodać silnikowi w wyższych partiach obrotów, przy poprawnym wysterowaniu oczywiście. Jak w praktyce ? To juz zalezy, od dolotu, wydechu, dawkowania paliwa i masy innych rzeczy.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 00:12
zacekpl napisał/a:
NoPE napisał/a:
Poszukiwanie fabrycznej mocy trwa
Skąd wiesz, że to nie ma fabrycznej mocy ? Jak hamowałes to wrzuć wykres, może coś sie z tego wywnioskuje. Sprawdz jeszcze kompresję, może zawory powypalane albo cus...
MultecFSO napisał/a:
Wałki z 1.8 to LGC 106970 (244st i 8.8mm wzniosu)
A wiesz może jaki kąt i wznios mają wałki LGC10201 ? Niedługo do 1.6 z wałkami LGC10201 będę wkładał te z 1.8, skoro po jakims czasie zaczeli wkładać fabrycznie te z 1.8, to może ma to jakiś sens... Ale 1.8 nie ma góry, więc szkoda by było sobie w kolano strzelać ucinając górę w 1.6.
Ja mam/miałem w swoim 1.6 wałki z 1.8 fabrycznie. Silnik jest z 400tki z 1999/2000roku. Ma już aluminiową miskę, autonapinacz i duży otwór pod łożysko w wale korbowym. Idzie od dołu niemalże do samego odcięcia. Nie jeździłem 1.6 na wałkach 10201 więc nie mam jak tego porównać.
Szczerze powiem, że na temat wałków 10201 nie mam żadnych danych, aczkolwiek leży jeszcze gdzieś u mnie taki i jak znajdę to dziada pomierzę.
Co do danych z forum FSO to ja bym się nimi nie sugerował, bo wiele osób stamtąd nie za bardzo miało pojęcie o czym pisało...
To chcesz obniżyć moc, czy co ? Fabryka dała bodaj 103, więc co tu szukać ?
Ile fabrycznie jest to wiem. Jeżdżąc moim ma się wrażenie że jest ledwo 60KM.
Za niedługo podjadę na hamownię w Gliwicach albo Katowicach i będę miał wykres aktualny.
Tymczasem
Widać, że górę ma trochę lepszą niż seria, ciągnie do 6500 rpm. Zakładając, że hamownia jest ok, to nie ma sie do czego przyczepić. Może wozisz w aucie mase gratów ? Może hamulce trzymają(hamownia odejmuje straty) ? Generalnie 1.4 dupy nie urywa...
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
Wykres jest z 2010r. Hamulce raczej nie trzymają. Z gratów to tylko zapasowe, 2 litry płynów, gaśnica i apteczka. Z zapasówką czy bez nie ma różnicy.
Ogólnie wczoraj próbowałem od 0-100 i max ile zszedłem to 12,5s gdzie jakiś czas temu (gdzieś na forum jest screen) miałem z zaspanym startem 10,5s.
Rozrząd jest ok. Film z przyśpieszeniem postaram się na dniach wrzucić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum