Wysłany: Sob Paź 11, 2014 22:18 [MG ZT-T] Rura obudowy filtra powietrza
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2004
Witam . Dzis z serii pytan dziwnych i dziwniejszych mam dla znawcow tematu takie oto pytanko
Jestem szczesliwym posiadaczem MG ZT T 190 PLUS z 2004 r po facelifcie i po ostatnim serwisie samochodu zauwazylem ze obudowa plastikowa filtra powietrza delikatnie sie rusza na boki chcac dojsc do przyczyny przyjzalem sie jej dokladniej i o zgrozo okazalo sie ze w/w obudowa nie jest polaczona od dolu z zadna rura ktora to doprowadzalaby powietrze do filtra ot dziura i nic poza tym . Idac dalej tym tropem zauwazylem ze w lewym nakolu jest jednak jakas czesc ukladu doprowadzania powietrza do filtra gdyz posiada ona wejscie na rure . Niestety wyglada to jakby poprostu nie bylo srodkowej czesci laczacej obudowe filtra powietrza z ta czescia w lewym nakolu . Bedac na szrocie znalazlem te plastikowa rure laczaca w/w czesci kupilem ja i ...No wlasnie i okazalo sie po przyjezdzie do domu ze z obudowy filtra powietrza wychodzi rura okragla a ja niestety mam ten lacznik owalny . Dodam ze czesc rwana z MG ZT 2,5 v6 czyli teoretycznie tego samego modelu . Tu nasowa mi sie pytanko czy montowano dwa rodzaje obudowy filtra powietrza czy moze ktos cos tu przy moim juz kiedys kombinowal . Wszystkie obudowy ktore widzialem maja wyjscia owalne nawet w googlach sa widoczne te owalne a okraglych brak . Bede wdzieczny za jakiekolwiek sugestie .Pozdrawiam dziej
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 11, 2014 22:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
obudowa filtra powietrza powinna być obsadzona w gumowych gniazdach gdzie gdzie trzy kołki z obudowy są wciskane, co do samej rury tu model 190 ma największy dolot średnica 80mm i jest on okrągły zarówno wyjście z filtra jest okrągłe jak i plastikowe zakończenie dolotu które mocuje się w nadkolu, niemniej jednak jest ono okrągłe w miejscu gdzie obsadza się rure potem ulega spłaszczeniu, podsumowując sama rura jest okrągła o średnicy około 80mm a długość sam już nie pamiętam jeśli kupisz 1m to napewno starczy, orginalna parciała i druty wychodziły, nie kupuj starego wzamian możesz coś takiego
Układ dolotowy powietrza do filtra ma dwa zadania ( pomijajac oczywiście dostarczanie powietrza ) wyeliminowanie a raczej zmniejszenie zasysania do filtra nieczystości takich jak: liście, owady, piasek, woda (szczególnie woda jest niekorzystna) itd. , powodują one sporo szybsze zapchanie filtra na sam silnik a raczej na jego zużycie nie będą miały wpływu bo filter zatrzyma większość ale szybciej zapchany filter spowoduje zmniejszenie mocy spowodowane niedoborem powietrza, można wcześniej zmienić taki filter lub go umyć jeśli ktoś ma k&n , drugim zadaniem takiego układu jest dostarczenie jak najchłodniejszego powietrza, bo im chłodniejsze tym gęstrze jest, a co za tym idzie więcej tlenu jest w takim powietrzu, jak wszyscy wiemy tlen jest potrzebny do spalania dzięki temu silnik może osiągać lepsze parametry, może nie są to kolosalne różnice ale zawsze
Co do rury aluminiowej to ja sobie odpuściłem, bo nie wiem ile ona może wytrzymać drgań, są tam spore drgania a przez lata tego się nazbiera chyba wszscy łamali drut alumniowy wyginając go, tzw zmęczenie materiału, ze względu na konstrukcję wytrzyma ona sporo więcej ale podejrzewam że wkońcu zacznie pękać, to tylko moje zdanie możesz zaryzykować, link jaki podałem wcześniej to tylko propozycja dla kogoś w UK bo jak wywniskowałem z opisu dziej tam mieszka obecnie, w PL można też sporo znaleść do wyboru tylko ja bym się zastanowił nad aluminiową chociaż z drugiej strony widziałem takie rury w autach sportowych, może nie ulegają tak szybko zniszczeniu jak mi się zdaje lub chodzi o wagę, to raczej temat na dłuższą rozmowe wybór należy do Ciebie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum