sprawa wyjaśniona, nawiew działa i wszystko jest super, pięknie i cudnie
sprawcą tego zamieszania był wentylator nawiewu - brudny, wpadły liście i inne śmieci, był jakby wykrzywiony/połamany lekko... no generalnie w złym stanie.
Teraz rezystor - opornik, nie przepala się, nie dymi.
w końcu naprawione, także dziękować za rady pomoc
_________________ "Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć..."
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 10, 2012 20:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw Paź 11, 2012 13:59
Mnie też czeka zabawa z wymianą spalonego drucika. I tu mam pytanie czy ci, którzy już wlutowali nowe rezystory używali zwykłej lutownicy (np kolbowej, bo taką mam) i typowego stopu cyny jak w urządzeniach elektronicznych? W sumie dość miekkiego. Bo mój kolega ma pewne wątpliwości (i przy okazji ja też), czy aby pod wpływem wysokiej temperatury jaką będzie generować grzejacy się opornik luty nie puszczą?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw Paź 11, 2012 19:25
Chciałem się pochwalić, wlutowałem 2 oporniki w sumie 10W 1,1ohm bo akurat takie dostałem a tylko jedem mi padł i jest elegancko Na każdym biegu już się kręci. Także dzięki wszystkim za cenne wskazówki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
1. Pierwszy bieg wymaga rezystorka 10 [W] 1,8 [ohm];
2. Drugi bieg wymaga rezystorka 10 [W] 1,2 [ohm].
R1=2 Ω
R2=600 Ω
R3=3.3 Ω
I poszło na główną z taką bubą?
Rozumiem błąd pomiarowy ze względu na oporność przewodów miernika (można odjąć po pomiarze od wyniku). Ale trudniejszą sprawą jest fakt, że drut oporowy ma inną rezystancję kiedy jest zimny, a kiedy gorący.
No wiem czepiam się. Ale 600Ω, a 1,2Ω to nie taka delikatna różnica.
Trochę zastanawia mnie brak weryfikacji wśród użytkowników i przyjmowaniu jak jest. Działa to ok - niedobre konsumpcyjne podejście
U mnie 2 i 3 bieg są sprawne więc zmierzę prąd na nich i wyliczę co ca
[ Dodano: Sob Gru 13, 2014 18:57 ]
Technozen z mg-rover.com
Cytat:
The actual resistance values aren't that important, what is important is the wattage of the resistors and ensuring that they don't dissipate more power than they can handle.
The problem with using mismatched values is that one resistor may be asked to dissipate more power than the other, which will lead to failure.
Anyway there is no need to re-invent the wheel when I have already done all of the hard work for you!
Pairs of 7 watt resistors will work fine, two 0.1 ohm for the lowest value, two 0.22 ohm for the middle and two 0.68 to replace the original 1.5 ohm.
Bodziek85, Nie wiem, czy dobrze kojarzę, ale te zamienniki z alledrogo, to takie same lutowane wg naszych spostrzeżeń 10Watowe 1 ohmowe zestawy, więc po co płaćić 15 złych za coś co można mieć za 3?
ja sobie wstawiłem sobie do 3go biegu 50 watowy z radiatorem i kosztowało mnie to jak dobrze pamiętam 4 złote (para 5 watowych 0,5 ohm się przepaliła- prawdopodobnie pierwszy przez tolerancję oporu, drugi przez brak pierwszego
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Miejsca jest na tyle dużo, że zmieszczą się o centymetr dłuższe ceramiczne 10W ale podobno się przepalają.
Zlutowane wg poniższego "schematu" od użytkownika Technozen z mg-rover.org
[ Dodano: Sro Lut 18, 2015 21:58 ]
15 watowe rezystory na 1-szym i 2-gim biegu się upaliły.
niezłe prądy tam muszą latać. Kupiłem jakiś zamiennik z Allegro za 10zł na drutach oporowych, bo nie dość że taniej to i robocizny nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum