Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Brak przeglądu - zagłówki kanapy tylnej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Brak przeglądu - zagłówki kanapy tylnej
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lut 12, 2015 17:15   

Niestety nie udowodnisz diagnoście, że nie miał racji, bo ją miał. Po prostu auto bez zagłówków na miejscach z 3-punktowymi pasami wyprodukowane po 1995 nie powinno być, w myśl obowiązujących przepisów (,które zresztą przytoczyłeś), dopuszczone do ruchu w Polsce. Homologacja to uwzględnia i wszystkie auta sprzedawane w kraju miały wówczas ten warunek spełniony. Po sprowadzeniu należy to uzupełnić przed pierwszym przeglądem, tak samo jam dostosować oświetlenie itp.
a co do badania konstrukcji kanapy, to Twoja kanapa ma nawet szyny do mocowania zagłówków.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 12, 2015 17:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lut 14, 2015 23:34   

Rozporządzenie w którym jest ten nieszczęsny 9 punkt jest na podstawie
Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.) a ten z kolei wdraża postanowienia następujących dyrektyw Unii Europejskiej:
10) dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r.
ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów,
części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów („dyrektywa
ramowa”) (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.);

ta z kolei w punkie 15A mówi o wymaganiach homologacji w wyposażeniu pojazdu:
5A
Regulamin EKG ONZ nr 17
(siedzenia, ich mocowania i
zagłówki)

A cały EKG ONZ w:
Regulamin nr 17 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do siedzeń, ich
mocowań i zagłówków

mówi w punkcie 7.1

7.1. Każdy pojazd homologowany zgodnie z niniejszym regulaminem produkowany jest w sposób
zapewniający jego zgodność z typem homologowanym w drodze spełnienia wymogów okre­
ślonych w pkt 5 powyżej. Jednakże w przypadku zagłówków zdefiniowanych w pkt 2.12.2
i 2.12.3 powyżej nic nie może stanowić przeszkody dla uznania pojazdu za zgodny
z homologowanym typem, nawet jeżeli wprowadzany jest do obrotu z siedzeniami niewyposa­
żonymi w zagłówki

Nr homologacji podany jest na tabl znamion i jest uznawany w pl.

Ponadto nie wiem czy rozporządzenie o które całe zamieszanie jest aktualne. Nawet jeśli to j/w

[ Dodano: Sob Lut 14, 2015 23:34 ]
Aktualizacja
Niestety nie będę miał przyjemności udowodnienia diagnoście, że się mylił. :-|
Pomimo powyższych wywodów Dz.U. 2013 poz. 951 jest aktualny i obowiązujący. Dwie dyrektywy są uchylone (92/21/EWG z dnia 31 marca 1992 i 97/27/WE 2 dnia 22 lipca 1997) ale punkt
9)42) w zagłówki na siedzeniach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech punktach, z wyjątkiem siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń „2+2”; dopuszcza się możliwość niewyposażenia w zagłówki siedzeń tylnych środkowych; przepis
stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995 r.;
obowiązuje
42) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a tiret trzecie rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 4.

Czyli w Dz.U. 2007 nr 192 poz. 1393
Który to nie wprowadza żadnych zmian do paragrafu :(

Wg mnie powinno być ustępstwo od tego przepisu.

PS. W tych dyrektywach jest sporo ciekawych informacji. Np. :
-Centralna ewidencja kierowców wejdzie w życie z dn. 4.01.2016 r.
-Z przyczyn dotyczących wartości granicznych oporów
toczenia opon C1 i C2 od dnia 1 listopada 2018 stosowne organy zabraniają rejestracji, sprzedaży i wprowadzania do użytku takich pojazdów. Opony C3 od 2016.

Dużo tego jest - kto zainteresowany niech poczyta.
 
 
pawlo88 



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 19
Skąd: Piszczac



Wysłany: Nie Lut 15, 2015 10:35   

Czyli z tych przepisów wynika że nasze rovery bez zagłówków nie powinny mieć prawa rejestracji w Polsce? To teraz niech mi ten magik co wymyślił tą ustawę powie jak mam zamontować zagłówki w jakimś samochodzie fabrycznie nie przystosowanym do tego, żeby to siedzenie nie straciło homologacji?
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 15, 2015 10:50   

Trzeba uzupełnić - dostosować pojazd do obowiązujących przepisów w PL.
W przypadku zagłówków mogli by sobie darować.
Podobnie jak Ty ja myślałem. Skoro pojazd ma homologację i jest ona uznawana w Polsce to znaczy, że w przypadku zagłówków pojazd nie musi być w nie wyposażone (EKG ONZ pkt. 7.1)
Ponadto jako kierowca masz prawo nie znać tak szczegółowych przepisów. I co więcej, skoro auto zostało zarejestrowane w Polsce to znaczy, że błąd popełnił diagnosta i nie powinieneś odpowiadać w żaden sposób za brak takiego czy owego wyposażenia.

Gdybyś spotkał upierdliwego policjanta, to masz zatrzymany dowód rejestracyjny, może jakiś mandat i nawet auto odholowane na parking. Kto wtedy za to płaci i dlaczego Ty?

Po prostu są błędy w tych tłumaczeniach dyrektyw i tyle. Płaci jak zwykle szary kierowiec.

[ Dodano: Nie Lut 15, 2015 10:50 ]
Dodam też, że z homologacją temat jest bardziej zawiły i nie chciało mi się w niego zagłębiać ale z tego co pobieżnie przeczytałem, to homologacja traci ważność wraz z zaprzestaniem produkcji pojazdu. Kto i jak ją przejmuje to nie wiem.
 
 
kozikowa83 



Dołączyła: 13 Mar 2015
Posty: 7



Wysłany: Sob Mar 14, 2015 21:49   

Pytanie tylko czy brak zagłówków jest powodem do niepodbicia przeglądu. Nie wpływa na stan techniczny, a bezpieczeństwo nie jest uzależnione od zagłówków, a od zapięcia pasów. Jak dla mnie absurd
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 14, 2015 23:09   

kozikowa83, Zagłówki są jak najbardziej elementem bezpieczeństwa biernego, podobnie jak pasy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Mar 14, 2015 23:28   

kozikowa83 napisał/a:
a bezpieczeństwo nie jest uzależnione od zagłówków


yyy wiesz co sie dzieje z kregami szyjnymi przy kolizji gdy głowa nie ma oparcia ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Si 98r.] Zagłówki tylnej kanapy
Qzyn Prawo i ubezpieczenia 37 Czw Lip 01, 2010 22:01
Perez
Brak nowych postów Stłuczka nie z mojej winy, a brak przeglądu.
Piter91 Prawo i ubezpieczenia 3 Pią Kwi 13, 2012 07:56
chudson
Brak nowych postów termin przeglądu
Lewis Prawo i ubezpieczenia 14 Sob Lut 11, 2012 15:31
Lewis
Brak nowych postów Problem z podbiciem przeglądu
Kazek_ Prawo i ubezpieczenia 13 Sob Cze 24, 2017 06:28
Kazek_
Brak nowych postów POMOCY : Stłuczka bez ważnego przeglądu
rafalk44 Prawo i ubezpieczenia 12 Pią Maj 13, 2011 12:58
rafalk44



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink