Niestety nie udowodnisz diagnoście, że nie miał racji, bo ją miał. Po prostu auto bez zagłówków na miejscach z 3-punktowymi pasami wyprodukowane po 1995 nie powinno być, w myśl obowiązujących przepisów (,które zresztą przytoczyłeś), dopuszczone do ruchu w Polsce. Homologacja to uwzględnia i wszystkie auta sprzedawane w kraju miały wówczas ten warunek spełniony. Po sprowadzeniu należy to uzupełnić przed pierwszym przeglądem, tak samo jam dostosować oświetlenie itp.
a co do badania konstrukcji kanapy, to Twoja kanapa ma nawet szyny do mocowania zagłówków.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 12, 2015 17:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozporządzenie w którym jest ten nieszczęsny 9 punkt jest na podstawie
Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.) a ten z kolei wdraża postanowienia następujących dyrektyw Unii Europejskiej:
10) dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r.
ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów,
części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów („dyrektywa
ramowa”) (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.);
ta z kolei w punkie 15A mówi o wymaganiach homologacji w wyposażeniu pojazdu:
5A
Regulamin EKG ONZ nr 17
(siedzenia, ich mocowania i
zagłówki)
A cały EKG ONZ w:
Regulamin nr 17 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do siedzeń, ich
mocowań i zagłówków
mówi w punkcie 7.1
7.1. Każdy pojazd homologowany zgodnie z niniejszym regulaminem produkowany jest w sposób
zapewniający jego zgodność z typem homologowanym w drodze spełnienia wymogów okre
ślonych w pkt 5 powyżej. Jednakże w przypadku zagłówków zdefiniowanych w pkt 2.12.2
i 2.12.3 powyżej nic nie może stanowić przeszkody dla uznania pojazdu za zgodny
z homologowanym typem, nawet jeżeli wprowadzany jest do obrotu z siedzeniami niewyposa
żonymi w zagłówki
Nr homologacji podany jest na tabl znamion i jest uznawany w pl.
Ponadto nie wiem czy rozporządzenie o które całe zamieszanie jest aktualne. Nawet jeśli to j/w
[ Dodano: Sob Lut 14, 2015 23:34 ] Aktualizacja
Niestety nie będę miał przyjemności udowodnienia diagnoście, że się mylił.
Pomimo powyższych wywodów Dz.U. 2013 poz. 951 jest aktualny i obowiązujący. Dwie dyrektywy są uchylone (92/21/EWG z dnia 31 marca 1992 i 97/27/WE 2 dnia 22 lipca 1997) ale punkt
9)42) w zagłówki na siedzeniach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech punktach, z wyjątkiem siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń „2+2”; dopuszcza się możliwość niewyposażenia w zagłówki siedzeń tylnych środkowych; przepis
stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995 r.;
obowiązuje
42) W brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a tiret trzecie rozporządzenia, o którym mowa w odnośniku 4.
Czyli w Dz.U. 2007 nr 192 poz. 1393 Który to nie wprowadza żadnych zmian do paragrafu
Wg mnie powinno być ustępstwo od tego przepisu.
PS. W tych dyrektywach jest sporo ciekawych informacji. Np. :
-Centralna ewidencja kierowców wejdzie w życie z dn. 4.01.2016 r.
-Z przyczyn dotyczących wartości granicznych oporów
toczenia opon C1 i C2 od dnia 1 listopada 2018 stosowne organy zabraniają rejestracji, sprzedaży i wprowadzania do użytku takich pojazdów. Opony C3 od 2016.
Dużo tego jest - kto zainteresowany niech poczyta.
Czyli z tych przepisów wynika że nasze rovery bez zagłówków nie powinny mieć prawa rejestracji w Polsce? To teraz niech mi ten magik co wymyślił tą ustawę powie jak mam zamontować zagłówki w jakimś samochodzie fabrycznie nie przystosowanym do tego, żeby to siedzenie nie straciło homologacji?
Trzeba uzupełnić - dostosować pojazd do obowiązujących przepisów w PL.
W przypadku zagłówków mogli by sobie darować.
Podobnie jak Ty ja myślałem. Skoro pojazd ma homologację i jest ona uznawana w Polsce to znaczy, że w przypadku zagłówków pojazd nie musi być w nie wyposażone (EKG ONZ pkt. 7.1)
Ponadto jako kierowca masz prawo nie znać tak szczegółowych przepisów. I co więcej, skoro auto zostało zarejestrowane w Polsce to znaczy, że błąd popełnił diagnosta i nie powinieneś odpowiadać w żaden sposób za brak takiego czy owego wyposażenia.
Gdybyś spotkał upierdliwego policjanta, to masz zatrzymany dowód rejestracyjny, może jakiś mandat i nawet auto odholowane na parking. Kto wtedy za to płaci i dlaczego Ty?
Po prostu są błędy w tych tłumaczeniach dyrektyw i tyle. Płaci jak zwykle szary kierowiec.
[ Dodano: Nie Lut 15, 2015 10:50 ]
Dodam też, że z homologacją temat jest bardziej zawiły i nie chciało mi się w niego zagłębiać ale z tego co pobieżnie przeczytałem, to homologacja traci ważność wraz z zaprzestaniem produkcji pojazdu. Kto i jak ją przejmuje to nie wiem.
Pytanie tylko czy brak zagłówków jest powodem do niepodbicia przeglądu. Nie wpływa na stan techniczny, a bezpieczeństwo nie jest uzależnione od zagłówków, a od zapięcia pasów. Jak dla mnie absurd
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum