Przepisując żywcem z loga ediabasu T4 nic się nie dzieje.
A ponieważ w sieci prawie w ogóle nie ma przykładów - to się poddałem Za cholerę nie chciał gadać A szkoda, bo jak pisałem wyżej - INPA - którą ludzie znają, lubią i używają mogłaby to wszystko ogarniać...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A! No to szacun Chociaż, HarryVip i tak Ci nie wybaczy, że nazwałeś strumień DRLa sieczką:)
Nie będzie tak źle . Po prostu myślałem, że nasz kolego to kolejny oszołom z cyklu: pokażcie co macie, ocenię i może się z Wami podzielę moją wiedzą, jeśli uznam że warto , bo kilku takich już tu było. A tu miła niespodzianka, ponieważ się myliłem. Szacunek kolego marcin.misek
marcin.misek napisał/a:
A jakoś nie moge znaleźć samego czujnika deszczu zeby potestować.
Jest tego mnóstwo na aledrogo. YDB 105430 (ten występuje w naszych R75 i jest to sam czujnik deszczu) i RLS 6 920 044 lub RLS 6 923 954 lub RLS 6 940 254, oznaczenia mogą być różne w zależności od modelu E38, E39, E46, E53, X5, ale generalnie jest to nowsza wersja czujnika, zamienna z wcześniejszą, doposażona w czujnik zmierzchu do współpracy z modułem świateł wyposażonym w dodatkową pozycję włącznika - AUTO. Jestem w posiadaniu takiego zestawu (czujnik + moduł świateł z opcją auto). .
MaReK uruchomiłem w module LSM opcję Follow, włączaną za pomocą manetki długich przy wyjętym kluczyku. Tak jak chciałeś.
Po prostu myślałem, że nasz kolego to kolejny oszołom z cyklu: pokażcie co macie, ocenię i może się z Wami podzielę moją wiedzą, jeśli uznam że warto
Też tak myślałem Ale jak napisał, że znalazł coś na płycie T4 (i jeszcze ją prawidłowo nazwał), to czułem przez skórę, że coś chłopak wie A on wie, dużo... oby tylko go nie porwali kosmici ze względu na zagrożenie wyeliminowania T4 z rynku
HarryVip napisał/a:
MaReK uruchomiłem w module LSM opcję Follow, włączaną za pomocą manetki długich przy wyjętym kluczyku. Tak jak chciałeś.
Widzę, że wiosna idzie to i kodowanie się uaktywniło niektórym
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Cholera, szkoda, że to takie uciążliwe. Marzeniem byłoby wspólnie opracować niestandardowe ekrany, np. liczniki spalania bieżącego oraz średniego pokazane jednocześnie i inne takie. Byłbym nawet skłonny próbować coś rozkodować, tylko nie ma żadnego punktu zaczepienia.
Można mieć niestandardowe ekrany bo da się wpuszczać komunikaty do szyny Ibus. Na tej zasadzie działa szyna nawigacji co było inspiracją do rozgryzienia tej funkcjonalności. Można wyświetlać w sumie co się chce na wyświetlaczu - zobacz załaczniki.
Z tej samej szyny można czerpać informacje takie jak np. temperatura płunu. Fajnie byłoby mieć np. naraz średnie i chwilowe spalanie plus temperatura płynu. Może znajdzie się ktoś chętny na pociągnięcie tematu?
Ja chcę, by mój Roverek mi mówił dzień dobry co rano i pokazywał chwilowe spalanie wraz ze średnim!
A na serio - faktycznie, można by to jakoś ładnie pociągnąć... tylko tu musi się ktoś mądrzejszy wypowiedzieć.
Tyle że... do tego potrzebny bedzie osobny uklad(moduł), tego nie uda sie doprogramowac do licznika.
Cały moduł wpadałaoby zbudować na układzie TH3122, który to jako nieliczny zawiera w sobie zapobieganie kolizjom w szynie I/K-Bus. Sam układ jest dosc drogi, do tego reszta sprzętu.
Sam hardware bedzie kosztował pewnie ok 100 zł, a jeśli ktoś poswieci na to czas aby zrobic ładne obrazki i wyswieitlac pozyteczne informacje to też za to będzie chciał jakieś wynagrodzenie.
Wiec czy informacja o temperaturze płynu ( od którego jest analogowa wskazówka) czy spalanie chwilowe będzie warta kilka stowek ?
Można próbować na tańszych chipach, ale pewnie w pewnym momencie dojdzie do kolizji na szynie i cos sie posypie.
Moim zdaniem, jako hobbystyczne zajęcie mozna sobie tworzyć co sie chce, ale zrobienie czegos co mozna zastosowac w kazdym R75 bedzie czasochłonne i kosztowne.
marcin.misek, myślę, że wspólnie dałoby się opracować tu kilka ładnych ekranów graficznych. Gdybym tylko miał okazję jakoś się poduczyć, a także posiadał możliwość pobawienia się z tym w celu stworzenia ekranów - pewnie pokusiłbym się o coś fajnego. Chłopaki tu DRLe w długich zrobili, to czemu by nie tworzyć wspólnie ekranów? Jeszcze luxus byłaby możliwość wgrywania ich jak się chce. Czyli np. liczniki spalania od pana X, ekran z temperaturami od pana Y, a ekran powitalny od pana Z.
Poza tym: cóż to jest 100zł za hardware w obliczu sprzęgła... albo bezkresu wszechświata... choć w 75 finansowo te dwie skale są niemalże równe.
Sciagnij sobie NavCodera. Dorób sobie w samochodzie port do ktorego bedziesz mogl sie podlaczyc z kablem i mozesz probowac wysylac dane. Ja mam dorobiony drugi port OBD2 pod ktory sie podpinam i obserwuje sobie co sie dizeje na lini. Ale jeszcze nie udalo mi sie uzyskac czegokolwiek na ekranie, bazując na informacjach zawartych na angielskim forum. Moze po drodze jest kolizja, albo coś robie nie tak.
Moim zdaniem to najprostsza metoda. Dodatkowo bedziesz mogl zakodowac sobie np FollowMeHome w LSM, czy monitorowanie przepalonych żarówek. A przy odrobinie kombinacji uda Ci sie odczytac caly Epprom i go zapisać (chodzi o LSM).
U mnie to działa na kablu od INPY jak i Fiat/KKL od Viakena.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum